Azt hiszem, az új érát sokunk számára az üdítően friss és jópofa, a Codemasters legjobb éveire, a felejthetetlen 8- és 16-bites korszakra emlékeztető – de persze napjaink látványvilágában parádézó - Overlord fémjelzi legjobban. De nem mehetünk el szó nélkül az új Colin-játék mellett sem, mely ha optimalizálásban nem is, játékélményben mindenképp kiemelkedik a mezőnyből. És ugyebár érkeznek még olyan címek is, mint Necros kolléga egyik szemefénye, a Jericho, melyet persze mi is várunk nagyon, tartalékizzókkal, hogy még véletlenül se boruljon sötétbe a szobánk a játék alatt...

Nos, még valami van, ami a friss lendületet mutatja: a cég új stúdiót nyitott, ezzel a 185 munkatársat foglalkoztató southami központ és a 70 fős, elsősorban művészeti melókra kihegyezett malajziai kirendeltség mellett már három gócpontban készülhetnek a termékek. Az új firma székhelye Guilfordban van, így nem meglepő módon a Codemasters Studios Guilford került a bejárat fölötti cégtáblára. Vezetője nem akárki: Adrian Bolton, aki nemrég még az Electronic Arts stábjában, azon belül is az EA Criterion stúdióban tevékenykedett fejlesztési vezetőként olyan címek mellett, mint a Burnout-széria vagy a Black (egyébként nagyon nem fogja megviselni a dolog, ugyanis a Criterion műhelye is ebben a városkában található). A friss csapat természetesen jelenleg munkatársakat keres, elsősorban programozáshoz értőket, a cél első körben egy kb. 35 fős team kialakítása, amely persze később még bővülhet. A guilfordiak egyelőre a kiadó futó projektjeibe segítenek bele, így a Race Driver One és a már említett Operation Flashpoint 2 fejlesztésébe, illetve támogatják a Central Technology Group srácait, a DIRT alatt is muzsikáló Neon motor megalkotóit. Saját cím hegesztésébe a tervek szerint 2008-ban vágnak bele, amikor már kellően megerősödtek; egyes feltételezések szerint – amit persze hivatalosan senki nem erősített meg – ez a most még csak „Project Strike Team” néven futó, az év elején megszellőztetett szupertitkos új akciócím lehet.