A semmiből, vagy stílszerűen fogalmazva az árnyékból tette elénk a kis, független dán csapat, a Logic Artists a Clandestine-t. Ez a lopakodós játék a kooperációs élményre igyekszik építeni, ’90-es évekbeli díszletekkel, sötét kémtörténettel, ez pedig merőben más megközelítés, mint amit a csapat előző programjában, az Expeditions: Conquistador című körökre osztott stratégiában láttunk.
„Az Expeditions: Conquistador befejezése után újfajta játékélménnyel szerettünk volna foglalkozni, alapul véve kedvencünket, a taktikai lopakodós játékokat” -- mondta Ali Emek, a Logic Artists producere. „Azzal, hogy a kooperációt egy terepügynök és egy hacker között osztjuk meg, a Clandestine egyedülállóvá válik a műfajában. A történet a 90-es években játszódik, nagyon keményen dolgoztunk azért, hogy sikerüljön újra megteremteni annak a korszaknak a hangulatát. Nagyon várjuk, hogy lássuk, hogyan reagálnak a játékosok a kor technikai fejlesztéseire.”
A játék története egész pontosan 1996-ban játszódik. A Szovjetunió összeomlott, a régi kémek próbálnak alkalmazkodni az új világhoz. Hidegháborús veterán kémek halnak meg rejtélyes módon a hajdani vasfüggöny mindkét oldalán -- az ügy felgöngyölítésére egy nemzetközi ügynökség, a Kingbridge Executive kap megbízást.
Mi egyszemélyes játékmódban a terepügynöküket alakíthatjuk, ám az aszimmetrikus kooperációs mód lehetővé teszi, hogy egy barátunk a küldetésvezető bőrébe bújjon, és távolról feltörve a biztonsági rendszereket segítsen nekünk. Értelemszerűen a két karakter merőben más játékélményt biztosít majd.
A rejtélyes gyilkosságok felderítése alatt számtalan helyre eljuthatunk, Velence csatornáitól kezdve a Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) Washington alatt húzódó, titkos bunkeréig. Természetesen mindenhol lopakodva, taktikázva kell bejutnunk, a helyszíneket átkutatnunk, kiderítve, ki vagy kik állnak a kémgyilkosságok mögött.
A játék 2014-ben várható, PC-re.