- Civilization 6 bejelentés
- Megváltozott fejlődési rendszer
- Körzetekre oszlanak a városok
- Bizonyos egységek összevonhatóak
- Dinamikusabb a multiplayer
- Civilization 6 megjelenés: 2016. október 21.
Nem számítottam rá, de azonnal bearanyozta a napom, a Firaxis ugyanis ma bejelentette: jön a Civilization 6. Szerencsére még van elég idő, hogy elbúcsúzzak a családtagoktól és a barátoktól, de az októberi megjelenés után úgysem látjuk többet egymást. Csak-még-egy-kört! Csak-még-egy-kört! Csak-még-egy-kört!
Szóval jön a Civilization 6, és több területen is változtat a játékmeneten. Az egyik legfontosabb mindenképpen az, hogy a civilizációnk fejlődése nem kapcsolódik szigorúan a tudományhoz, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a fejlődésre és az új vívmányok felfedezésére gyakorlat útján van módunk. Falat akarsz? Építs bányát! Hajóznál? Leszel szíves várost telepíteni a partra, amivel nem mellesleg bónuszok járnak.
Persze a tudomány most is nélkülözhetetlen, és itt jön képbe a városok átszervezett rendszere. A metropoliszaink immáron körzetekre oszlanak -- tudomány, katonaság, gazdaság, vallás, mindenek megvan a maga körlete, és nem mindegy hova pakoljuk ezeket. Egy hegyoldal például bónuszt ad a csillagászoknak, így növelve a már említett tudományt, ugyanakkor a vallási vezetők szerint is jó hely egy hegytető. A körzetek ráadásul abban is segítenek, hogy ránézésre megállapítsuk, a város milyen szerepet tölt be a civilizáció működésében, ez pedig különösen háborúzás idején jön jól.
Apropó háború! Ez is változik, egyrészt azzal, hogy enyhülnek a csapat-elhelyezési szabályok -- na, nem tűnik el az "egy mező-egy egység" szabálya, de a támogató eszközök (ágyúk, ostromtornyok, stb.) összevonhatóak, akárcsak a telepesek és a katonai egységek, jóval egyszerűbbé téve a városalapítást, és átláthatóbbá varázsolva a csapatmozgatást, ha csatára kerül sor. A másik nagy változás, hogy hitelesebben viselkednek a mesterséges intelligencia által vezérelt vezetők: saját céljaik és elképzeléseik vannak, amik a diplomáciai hadszíntéren is megmutatkoznak, sokkal érdekesebbé téve a játéknak eme vonulatát is.
Végezetül változik a multiplayer is, ami immáron nem fog egy teljes napig tartani. Ezt úgy oldotta meg a Firaxis, hogy gyorsabb tempót vezetett be, valamint egyedi kondíciókat állítottak fel, például csak egyetlen korszakra korlátozva a játékot és ehhez mérten speciális feltételeket szabva a győzelemhez. Összességében gyorsabban lezavarható egy-egy ütközet, de -- a tervek szerint -- megtartva a Civilization által nyújtott szórakozást.
A Civilization 6 október 21-én jelenik meg, természetesen csak PC-re.
Mellesleg valahogy éreztem, hogy a városokon alakítani fognak valamit a következő részre.