Chris Taylor bízik a PC-ben, szerinte ugyanis a platform népszerűsége erősödőben van.
"Akármerre nézzünk is, azt látjuk, hogy a játékvilág szereplői PC-s játékokkal foglalkozó cégeket vásárolnak fel. A Google a Zyngába fektetett be, a Disney a Playdomba, az EA a Playfishbe, a GameStop bolthálózat megvette a Kongregate-et, Bobby Kotick pedig arról beszélt, hogy az Activison-Blizzard bevételének 70%-a a PC-ből folyik be -- 70%-a!" -- érvelt Chris a Eurogamernek.
"Amint a BioWare is elkészül a Star Wars MMOG-vel, valószínűleg John Riccitiello [az EA főnöke] is elmondhatja majd ugyanezt. Talán akkora szám nem lesz, de próbálkozik, és ez a lényeg. Más szavakkal élve befektet a PC-be, mert üzletileg kifizetődő a platform. Ez persze remek hír azok számára, akik most szeretnének belépni a játékvilágba. Természetesen nem azt mondom, hogy a konzolok szerepe csökkenne. Nő az is. Minden nő."
Taylor szerint egyébként a PC-s játékok is át fognak alakulni.
"Nincs okunk azt hinni, hogy egyszer ne böngészőben játszanánk majd a StarCraft II-höz vagy Supreme Commander 2-höz hasonló játékokat. Öt vagy nyolc év múlva tuti ez lesz a helyzet. Ez azért is lesz jó, mert nem kell többet azon rágódni, hogy 7000-es vagy 8000-es VGA kell-e az adott játékhoz. Egyszerűen csak futni fog, és ez az, ami számít."
Chris egyébként a Steamet tartja a PC egyik nagy víziójának. Szerinte a Dungeon Siege III is szépen teljesít majd a személyi számítógépeken.
"Két-három éve még PS3-ra vagy 360-ra voksoltam volna, mert a PC-s körítés elég szervezetlen volt. És most itt a Steam. 25 millió bejelentett vásárlót ismer el a Valve, ez a szám pedig nemsokára 40, sőt, 50 millió lehet. Ez hatalmas előny a PC részéről, szóval fogadni mernék rá, hogy a PC-s változatunk megállja majd a helyét a konzolosokkal szemben. Annyi változás történik, s ha jobban megnézzük őket, 60%-uk a PC-t érinti egyedül."
"Akármerre nézzünk is, azt látjuk, hogy a játékvilág szereplői PC-s játékokkal foglalkozó cégeket vásárolnak fel. A Google a Zyngába fektetett be, a Disney a Playdomba, az EA a Playfishbe, a GameStop bolthálózat megvette a Kongregate-et, Bobby Kotick pedig arról beszélt, hogy az Activison-Blizzard bevételének 70%-a a PC-ből folyik be -- 70%-a!" -- érvelt Chris a Eurogamernek.
"Amint a BioWare is elkészül a Star Wars MMOG-vel, valószínűleg John Riccitiello [az EA főnöke] is elmondhatja majd ugyanezt. Talán akkora szám nem lesz, de próbálkozik, és ez a lényeg. Más szavakkal élve befektet a PC-be, mert üzletileg kifizetődő a platform. Ez persze remek hír azok számára, akik most szeretnének belépni a játékvilágba. Természetesen nem azt mondom, hogy a konzolok szerepe csökkenne. Nő az is. Minden nő."
Taylor szerint egyébként a PC-s játékok is át fognak alakulni.
"Nincs okunk azt hinni, hogy egyszer ne böngészőben játszanánk majd a StarCraft II-höz vagy Supreme Commander 2-höz hasonló játékokat. Öt vagy nyolc év múlva tuti ez lesz a helyzet. Ez azért is lesz jó, mert nem kell többet azon rágódni, hogy 7000-es vagy 8000-es VGA kell-e az adott játékhoz. Egyszerűen csak futni fog, és ez az, ami számít."
Chris egyébként a Steamet tartja a PC egyik nagy víziójának. Szerinte a Dungeon Siege III is szépen teljesít majd a személyi számítógépeken.
"Két-három éve még PS3-ra vagy 360-ra voksoltam volna, mert a PC-s körítés elég szervezetlen volt. És most itt a Steam. 25 millió bejelentett vásárlót ismer el a Valve, ez a szám pedig nemsokára 40, sőt, 50 millió lehet. Ez hatalmas előny a PC részéről, szóval fogadni mernék rá, hogy a PC-s változatunk megállja majd a helyét a konzolosokkal szemben. Annyi változás történik, s ha jobban megnézzük őket, 60%-uk a PC-t érinti egyedül."
Mert nem hülye csak te vagy rövidlátó. Értsd meg hogy PC-n a játékokból befolyó pénz csak egy töredéke az egész iparnak. Amíg te veszel egy boxot mondjuk 50-ért én veszek egy VGA-t ennyiért. Ha konzolon nem lenne játékeladás nem lenne már régen platform. Ez ilyen egyszerű. Jelenleg még ha a kép nem is ezt mutatja nektek jobban kell aggódni ha valamiből keveset vesztek. Ez van.
Bocs a hosszú szövegelésért, amúgy nem szoktam ily hosszan írni
Évek óta kiabál már a játékvilág, hogy ne legyen olyan súlyos a warez PC-re, és hogy igenis tessék játékokat venni, mert az ami most megy, nem helyes. Nos, most meg is lett a dolgok szomorú eredménye.
A Modern Warfare 2 nem csak hogy rekordokat döntött eladásaival, de máris 8 millió példányban kelt el, ami lássuk be, félelmetes eredmény. Mi, PC-sek viszont nem örülhetünk ennek olyan nagyon, mert az Infinity Ward menedzsere, Robert Bowling nyilvánosságra hozta, hogy ennek a súlyos számnak mindössze 3%-át (!) teszik ki a számítógépes port eladásai.
Akkor ez most hogy van? Ez a nagy feltámadás?
És ha ennyire bízik a Pc-ben akkor vajon miért adják ki konzolokra is?
Ami a PC-t illeti, persze, a konzolok jobban mennek, mivel a konzolgyártó cégek agyba-főbe nyomatják őket, divattá teszik, és az emberi faj nagy része birka, tehát követik is ezt. Ami épp nem megy annyira, mint az, amit orrba-szájba reklámoznak, az még nem lesz halott, aki mégis ezt hiszi, az... azt inkább hadd ne illessem különösebb jelzővel. Nézzük meg pl. a zenét: lehet, hogy a csapból is a röhejes, szánalmas előadók folynak, de attól még a jó zene ugyanúgy megél a maga szintjén, csak az elhülyített nyáj nem fogja fel, hisz nem is tud róla, csak elhiszi, amit mondanak neki, hogy csak az van, amiről ők tudnak. Nagyon egyszerű a dolog: ha nem lenne bevétel a PC-platformból, nem lennének PC-s játékok, illetve korábban exkluzívnak kikiáltott címekből sem készülnének portok. Ennek tükrében enyhén elvakult dolog mégiscsak hangoztatni, hogy halott platform. Amikor pl. a BioWare kiadta a "leesküdjük a csillagokat is az égről, hogy XBoX-only marad"-féle Mass Effect-et PC-re, esetleg amikor bejelentették, hogy a Fable 3 tiszteletét teszi az asztali rendszeren is, netán mikor rendszeresen ott olvassuk egy csomó nagy címnél, hogy ekkor és ekkor érkezik PC, Xbox360 és PS3 platformokra, akkor a PC-re acsarkodó fiatalembereknek nem gyullad fel a kis villanykörte a feje fölött, hogy most akkor mi is van? Akkor sosem jut eszükbe, hogy "hinnyje, emmeg mé' nem ikszbokksz ekkszkúlizív, há' a pécé halott"? Felőlem aztán menjen el annyi játék konzolokra, amennyi, miért kéne izgasson, ha ami érdekel, jön PC-re is, pláne ha a legnagyobb kedvenceim csak arra jönnek? Ugyanígy baromira nem érdekel, ha x millió emberke rácuppan minden este a Győzikére, ha én késő este meg tudok nézni valami értelmes filmet is, ami úgysem lenne elég emészthető a birkanép számára.
Lényeg a lényeg: mindig lesznek olyanok, akik nem kérnek se a korlátolt kontrollerből, se a sekélyes konzol-feelingből, van tartásuk, így tesznek az agymosó propagandadumákra, nem mennek le kutyába se az MS, se a Sony előtt. Amíg ők vannak, addig van PC-gaming is. Ahogy azt is nyugodtan el lehet hinni, hogy warez ide vagy oda, mindig lesznek olyanok, akik nem lopják a játékokat, hanem becsülettel megveszik, nem bújván a szokásos üres fedőszövegek mögé. Mivel még mindig létezik a PC, mint játékplatform, nyilvánvaló, hogy ezekből az emberekből van még épp elég.
A nyilatkozat lényege. Mármint, hogy megemlíthesse a saját játékát is.
Egyébként a "böngészőben toljuk a játékokat 10 év múlva"-hoz meg a hardvergyártóknak lesz 1-2 keresetlen szava. Nem hinném, hogy csak úgy hagynák ezt a tendenciát elterjedni. Szerintem ilyen Crysis-féle techdemok mögött is valamelyik VGA- vagy processzorgyártó állhat. Hiszen elsősorban ezeknek érdekük, hogy gépet fejlesszenek egy újonnan kijött játék miatt. Összeesküvés, tudom.
A 70%-os Activision-Blizzardra meg inkább no comment. Vagy annyi mégis: nem volt nehéz...
Egyébként abban egyetértek, hogy szerintem sem a kizárólagos játékkonzol a jövő, hanem a multimédiás platformok, melyeken lehet MMO-kat is játszani. Hiszen nincs is annál jobb üzlet, mint havidíjjal lehúzni a játékosokat. Nyilván az Activision-Blizzard sem (csak) a StarCraft II-nek köszönheti ezt a szép arányt.
Szóval a célként szerintem az lebegjen minden konzolgyártó előtt, hogy mielőbb lehetővé tegyék esetlegesen az MMO-k elterjedését is. Mert, ha nem is a böngészős játékoké a jövő, de az MMO-ké mindenképp. Ahogy erre azért burkoltan rávilágított Taylor is azzal, hogy a TOR-t és a WoW-ot hozta fel példának.
The PC strikes back: