Négy nap alatt is lehet játékot fejleszteni, erre bizonyíték Matt Thorson és Noel Berry munkája, a Celeste, aminek prototípusát négy nap alatt rakta össze a szakember. A 2018. január 25-én megjelent program egy pixelart stílusú platformer, a nagyon nehezebbik fajtából, ami azonnali siker lett, mind a szaksajtó, mind a játékosok körében. Matt Thorson most büszkén osztotta meg a hírt, hogy a játékukat már több, mint félmillióan vásárolták meg, ezt megünnepelendő pedig 2019 elején új pályákat adnak hozzá a Celeste-hez, egyúttal azt is leleplezik, hogy mivel fognak foglalkozni a következő évben.

Nemcsak a Celeste fogyott jól, de a hozzá készült zenei album is, amit több, mint hatezren vettek meg, a Spotify-on pedig négy milliószor streamelték. Ez a remek eredmény hozzájárult ahhoz, hogy a szerző, Lena Raine el tudta indítani szabadúszó karrierjét. A komponálással a jövőben sem fog leállni, azt mondja mindenkinek akar muzsikát írni. 

A Celeste egyébként hamarosan dobozos kiadást kap PS4-re, a Limited Run Games oldalán január elsején kezdődnek az előrendelések, harminc dolláros áron lehet megvásárolni a játékot, felső limit nélkül. Az előrendelés lehetősége egy hónapig tart, a kiszállítások pedig február végén kezdődnek.

celeste-listing-thumb-01-ps4-us-01feb18.png