Célom a mostani irományban a titokzatos számok megmagyarázása, hogy Ti is értsétek mi mire fog szolgálni a kezelőfelületen. Kezdjük rögtön a képpel, majd a jelmagyarázattal.


C&C 3: Tiberian Wars - Bemutatkozik a kezelőfelület


1, Feladat és játékos státusz
Egyjátékos kampányban erre kattintva tájékozódhatunk a fő- és mellékküldetésekről, ha viszont többjátékos csatát vívunk, itt kaphatunk információt a többiekről.

2, Eladás gomb
Egyértelmű feladata a már szükségtelen épület eladása, hasznos ha egy fontosabb épületre nincs pénzünk. Kisebb előnyt kovácsolhat, ha egy szuperfegyver hatása "alól" eladjuk az épületünket, valamint a törölköző bedobásának egy gerinctelen módja, ha eladunk mindent.

3, Áramellátás be/kikapcsoló gombja
Épületeink energiafogyasztása egyenként kikapcsolható, ezáltal a fontosabb (általában védelmi) építmények több energiát nyernek. Könnyen kiküszöbölhető ezzel, hogy az ellenfél áramhiány idején támadjon védtelen bázisunkra.

4, Javító gomb
Hasznos kis találmány, ennek segítségével súlyosan amortizálódott épületeink javíthatóak ami pénzbe kerül, de lényegesen kevesebbe, mint újra felhúzni.

5, Energiamutató
A zöld csík jelzi, hogy jelenleg épületeink mennyi energiát termelnek, a vékony fehér csík pedig a fogyasztást hivatott megmutatni. Pontosabb számadatért elég az egérrel rámutatni.

6, Minitérkép
Csatáink során a legjobb barátunk, ezzel az eszközzel könnyen megtalálhatjuk elkóborolt egységeinket, avagy scrollozás nélkül utasíthatjuk katonáinkat távoli célpontok megtámadására.

7, Nyersanyag
Hódításaink során a legfontosabb szem előtt tartandó érték, ebből fogy ha épületet vagy egységet vásárlunk, és ez nő, ha dicső Harvesterünk tibériumot gyűjt.

8, Környezetfüggő menü
Egy igen hasznos gomb minden tábornoknak, egy kattintásra megmutatja jelenlegi erőinket, milyen egységünkből mennyi áll rendelkezésünkre, valamint csoportba szervezhetjük őket , amivel a speciális és egységfüggő képességek egyszerűbben használhatóak.

9, Gyártási menü
Balról jobbra haladva az ikonok a következőket tartalmazzák: általános gyártási épületek, védelmi épületek, gyalogság, páncélosok, légi járművek.

10, Gyártási almenük
Itt jelenik meg a kiválasztott kategóriában építhető egységek képe, kicsivel fölötte számokkal ellátva a gyárak, ha esetleg egyfajta épületből több állna rendelkezésünkre.

11, Építés gombok
Minden egység vagy épület rendelkezik ilyennel, erre kattintva kezdődhet meg a gyártása, mely szükség esetén jobb klikkel szüneteltethető, újabb klikkel elvethető.

12, Infó ablak
Az éppen kiválasztott egység, vagy épület részletes információja.

13, Egészség
Hasznos tudni mennyi kárt képes még elviselni bátor katonánk, vagy szorgos épületünk. Ha zöld sokat, ha sárga jobb vigyázni, viszont ha piros érdemes megjavítani, esetleg öngyilkos küldetéssel megbízni.

14, Felszerelés
A birtokolt és megvásárolható felszerelés az adott egységnek.

15, Harci "tápláléklánc"
Minden egység egy bizony fajta fegyverzettel szemben erősebb, vagy gyengébb. Ez a pár ikon hivatott minket erről tájékoztatni. A zöld csík jelzi milyen típusok ellen erős, a piros csík egyértelműen megmutatja melyik ellen gyenge. Csatákat dönthet el, ha megfelelően váltogatjuk támadó erőinket az ellenféllel szemben.

16, Tapasztalat
Nevezhetjük rangnak is, egységeink bizonyos számú ellenfél likvidálása után "szintet lép" ezzel erősebb támadást és kitartóbb páncélt nyerve.

17, Speciális képességek
Ez a gomb szolgál a kiválasztott egység egyedi képességeinek aktiválására.

18, Felszerelés
Ezekkel a gombokkal vásárolhatunk a kiválasztott harcosunknak hasznos kiegészítőket.

19, Általános parancsok
Egyszerű kezelhetőséget biztosít haderőnknek, balról jobbra haladva: támadás, mozgás, egy bizony pont folyamatos támadása, állj, harci szabályok.

20, Szuperfegyver visszaszámláló
Hatalmas pusztításra képes, kemény pénzen megvásárolt szuperfegyvereink alkalmazásáig visszamaradt idő.

21, Tábornoki képességek
Fajonként változó képességek, melyekhez bizonyos épületek felhúzása után jutunk. Szerepel köztük szőnyegbombázás, radar zavarás és hasonló nyalánkságok.


Sajnos míg a most megtanult gombokat és parancsokat használni tudjuk, várakoznunk kell 2007 elejéig, azonban vigasztaljon mindenkit a tudat, hogy ígérnek egy szaftos demóverziót, mely még ebben az évben esedékes. Remélem sikerült kimerítő elemzést adnom a felhasználói felületről, ellenkező esetben tovább találgathatunk a fórumon. Végezetül a beígért néhány új kép!


C&C 3: Tiberian Wars - Bemutatkozik a kezelőfelület C&C 3: Tiberian Wars - Bemutatkozik a kezelőfelület C&C 3: Tiberian Wars - Bemutatkozik a kezelőfelület


**2006.10.21 Update**

A termék marketing osztály bejelentése szerint, biztosan lesz gyűjtői kiadás a Command & Conquer 3: Tiberian Wars-hoz. Semmilyen egyéb információt nem akartak elárulni, mindenesetre számíthatunk szép díszdobozra, egyéb tekintetben pedig mind fizikai, mind digitális extráknak is örvendhetünk, amint megjelenik.