Miközben a Castlevania: Lords of Shadow 2-t fejlesztő MercurySteam szabadjára engedte a játék második fejlesztői videóját (lásd alább), addig Dave Cox producer a történetről, pontosabban annak felépítéséről beszélt kicsit, ugyanis az a céljuk, hogy a játék végéig homályban tartsák a játékosokat.
„Bedobtunk néhány fordulatot a karakterekkel, a világgal és az univerzummal kapcsolatban. Azt hiszem, miközben a játékosok a Castlevania: Lords of Shadow 2-vel játszanak, sokszor meglepődnek majd. Szeretjük a meglepett embereket. Szeretnék elérni, hogy a játékosok egészen a történet végéig találgassanak” – mondta Cox, majd hozzátette, hogy a Castlevania: Lords of Shadow és a Mirror of Fate fejlesztése közben volt egy olyan félelmük, hogy átesnek a ló túloldalára Drakula képességeivel. Eme félelem mostanra elmúlt, a második epizóddal már sokkal magabiztosabbak.
Ezzel kapcsolatos a játékhoz kiadott két fejlesztői napló első része, a Working with Dracula, amelyben a MercurySteam szakijai elújságolják, milyen változásokon ment át hős – és immár halandó – vámpírunk, hogyan jut el a sötétségből egy még sötétebb lelki állapotba, mégis marad emberi karakter. Természetesen kap új fegyvereket, képességeket, és jelentősen kibővül mozgáskultúrája is. Ja, és persze nem szabad elmenni amellett, hogy Drakula hangját továbbra is a Csillagkapu: Univerzum és a 28 héttel később filmekből ismerős Robert Carlyle kölcsönzi.
A második fejlesztői videó, az Exploring the World címéből adódóan a Castlevania: Lords of Shadow 2 szabadon bejárható világát tárja fel, természetesen sok-sok játékbeli jelenettel, hogy átérezzük a hangulatát. Ami messzemenőleg gótikus, legyen szó Drakula kastélyáról vagy az azt körülvevő városról, amely leginkább úgy fest, mint a Tim Burton-féle Batman-filmekben Gotham City.