A Konami közzétett egy videót, amely a Castlevania: Lords of Shadow 2 zenei anyagának készítésébe enged betekintést, amely nem kisebb helyen, mint a londoni Abbey Road Studiosban készült el, ahol egyebek mellett a Star Wars előzményfilmek, az eddigi összes Gyűrűk Ura-film, és a Halo 4 muzsikája is rögzítésre került. Az előőadók száma pedig kisebbfajta rekordnak számít, hiszen videojátékokhoz ekkora zenekart még nem használtak, létszáma vetekszik egy hollywoodi produkcióhoz használt orkeszter létszámával.
A videóban Dave Cox producer és Óscar Araujo zeneszerző kalauzol minket végig a zenei anyag elkészítésének rövid történetén és annak fontosságán. Cox egyrészt kifejti, hogy az előző részek dzsesszjellegű zenéjével ellentétben a szimfonikus zenekar teljesen más jelleget fog kölcsönözni a Castlevania: Lords of Shadow 2-nek, másrészt elmagyarázza, hogy egy játék zenéjének elkészítéséhez mennyi mindent át kell adniuk a zeneszerzőnek: koncepciórajzokat, karakterleírásokat, a történetet teljes részletességében el kell mesélniük, valamint meg kell mutatniuk az átvezető videókat és magát a játékot is.
Araujo külön kitér arra, hogy mennyivel másabb egy videojátékhoz zenét komponálni, mint egy filmhez. Utóbbinál a zeneszerzők a kulcsjelenetekre és a történetre összpontosítva írják a muzsikát, míg előbbinél ilyen legfeljebb az átvezetőkben van, hiszen a játék tetemes részében a játékos irányítja az eseményeket, márpedig mindenki máshogy játszik. Emiatt a játékoknál a zeneszerzők inkább a karakterekre és a hangulatra összpontosítanak, ami ez esetben Gabriel tragédiájára és brutális erejére fókuszál.