A pontosan egy hete megjelent Call of Duty WWII visszatért a sorozat gyökereit jelentő második világháborúhoz, és az eddigi értékelések alapján kifejezetten jót tett a szériának ez a fajta témaváltás. A játék sokkal jobban startolt, mint annak idején az Infinite Warfare, ráadásul PC-n népszerűbb, mint az elmúlt öt évben bármelyik másik cím a sorozatban. Most viszont az Activision vezérigazgatója, Eric Hirshberg, egy interjúban elárulta, hogy a fejlesztők eredetileg nem is ezt a játékot akarták elkészíteni.
Hirshberg szavai alapján a Sledgehammer Games csapata eredetileg a 2014-es Advanced Warfare második részét szerette volna letenni az asztalra, azonban végül a második világháború mellett döntöttek. Hogy mindezt saját maguktól tették, netán a kiadó mondott nemet egy újabb futurisztikus lövöldére, azt Hirshberg nem árulta el, arra viszont kitért, hogy már a kezdetektől nagy bizalmat szavaztak a fejlesztőknek, és tudták, hogy alaposan bele fogják magukat ásni a témába.
A vezérigazgató szerint a Call of Duty WWII a megfelelő játék volt a megfelelő időben, és tekintve, hogy a Sledgehammer Games alkotása az első 3 napon 500 millió dollárt hozott a konyhára, ezzel a kijelentéssel nehéz is vitatkozni.