- A Call of Duty: WWII-ból kimarad az életerő regeneráció
- Az életet és a lőszert is a társaink segítségével tölthetjük fel
- A társaknak egy adott távolságra kell lennie tőlünk, hogy segítséget tudjunk kérni tőlük
- Minden társnak lesz valami képessége
Emlékszem, mennyit szívtunk haverokkal anno a Quake-ben vagy a Doomban, amikor nehezebb fokozaton már többet vadásztunk életerő pakkokra, mint ellenségre. Aztán persze az FPS-ek elindultak egy másfajta irányba, ami részben a Call of Duty 2-nek köszönhető, ugyanis ez az egyik első FPS (ha nem az első), amiben már nem életpakkokat kellett felszedni az egészség visszaállításához, hanem egyszerűen be kellett húzódni a fedezékbe egy pár pillanatra.
Jómagam, bár megszoktam, sosem szerettem ezt a rendszert, mert egyrészt könnyített a játékokon, másrészt meglehetősen irreális, amit egy sci-fitől még csak-csak elnézek, de azért egy világháborús akciójátéknál már nehezebb benyelni. De úgy tűnik, elbúcsúzhatunk ettől a rendszertől, akár szerettük, akár nem, mert a Sledgehammer Games bizony ezt kivette a Call of Duty: WWII-ból.
Glen Schofield, a stúdió társalapítója és társvezetője a Polygonnak árulta el, hogy leváltották az életerő regenerációs rendszert, méghozzá azért, mert szerették volna, ha a játék ezen a téren is beleillik a sztoriba és reálisabban viszonyul a karakterekhez.
„Aggódnod kell minden golyó miatt. Nem vagy szuperhős. Nem kaphatsz be hét golyót, hogy aztán leguggolj, majd tovább lövöldözz” – mondta. „Frissítően hat számunkra, hogy nem szuperharcosokkal, hanem újoncokkal foglalkozunk, így megmutathatjuk a sebezhetőségüket. Ezek naivak. Igazán király változásokat hoz a játékmenetben.”
Ugyan Schofield nem árulta el, miféle új rendszerrel váltották fel a regenerálódást, de a Sledgehammer Games másik alapítója, Michael Condrey a GamesRadarnak szerencsére elmondta: a társainkra kell támaszkodnunk mind az életerőnk helyreállítása, mind a lőszerkészleteink feltöltése esetében. Tehát, ha fogytán a golyó a lőszeres táskát cipelő társunkért, ha lesérülünk a felcserért kell kiáltanunk.
A csapat minden tagjának más-más képességei lesznek, amikkel a segítségünkre lehetnek, ugyanakkor Condrey szavaiból még az is kivehető, hogy ezekkel a képességekkel csak akkor élhetünk, ha az adott csapattárs a közelünkben van. Vagyis meglehetősen érdekesen alakulhat a játékmenet, ha teszem azt már csak egy tár lőszer van a fegyver,hez és köztünk meg az utánpótlást jelentő társunk között egy fél Wehrmacht hadosztály áll.
Mit szóltok ehhez a változáshoz? Felpezsdítheti a Call of Duty kissé megkopott játékmenetét?