Nagy nap a mai a Call of Duty: Warzone történelmében, hiszen némi késés után végre megtörténik a játék integrációja a pár hete megjelent Call of Duty: Black Ops Cold Warral. Ez az integráció lényegében egy hatalmas frissítést takar, melynek hála egyrészt bekerül egy sor hidegháborús fegyver a programba, másrészt pedig a gulág is átalakul. Azonban ezeknél jóval fontosabb, hogy a mai napon megérkezett a Call of Duty: Warzone új pályája, a Rebirth Island, ami már csak azért is érdekes lehet, mert a fejlesztők egy valódi szigetről mintázták. Lássuk, mit érdemes tudni róla!
Rebirth Island a valóságban
Rebirth Island (avagy az Újjászületés Szigete) a valóságban egy kicsiny, nagyjából kétszáz négyzetkilométeres sziget volt a napjainkban rohamléptekben kiszáradó Aral-tó közepén, Üzbegisztán és Kazahsztán határán. A szovjetek 1948‑ban létesítettek itt egy titkos labort, melyet az akkoriban igencsak felpörgetett biológiai hadviselés-programjuk teszttelepeként használtak, 1954‑ben pedig alaposan ki is bővítették egy komplett katonai támaszponttá. A létesítmény egészen 1991 novemberéig üzemelt, ekkor azonban villámgyorsan bezárták, majd pár hét alatt evakuálták a komplett személyzetet.
Hogy pontosan milyen kísérletek folytak a szigeten, arról persze nem tudni, de a '90-es években disszidált szovjet tudósok szerint foglalkoztak nagyjából mindennel, amit fel lehetett használni biológiai hadviselésre, a bubópestistől kezdve egészen az anthraxig. Mindez odáig fajult, hogy 1971‑ben egy igen komoly szivárgás során sikerült himlővel megfertőzniük a helyi lakosságot, ez a baleset pedig végül tíz ember életét követelte.
Rebirth Island a Black Ops világában
A Black Ops fejlesztői javarészt hűen követték a történelmet, mikor megalkották a játékbeli Rebrith Island háttértörténetét. A szigetre itt is 1948-ban telepítettek egy titkos labort a szovjetek, ami azonban a pestis vagy az anthrax piszkálása helyett kizárólag a német Nova 6 tökéletesítésére fókuszált, állatokon és embereken egyaránt tesztelve a fiktív ideggáz hatásait, méghozzá az egykori náci tudós, Friedrich Steiner segítségével.
Ennek a műveletnek végül 1968-ban szakad vége, mikor a CIA emberei, Jason Hudson és Grigori Weaver vezetésével megrohanták a szigetet, miközben Alex Mason is belopózott a komplexumba, és kollegái orra előtt kivégezte Steinert a 2010-es Black Ops Rebirth című küldetésének a keretein belül. A szovjetek ezután a labort bezárták, a védelméért felelős Vikhor „Stitch” Kuzmint (aki egyébként operátorként ma bekerült a játékba) pedig elküldték elmélkedni egy kényszermunkatáborba.
Rebirth Island története azonban ekkor még nem ért véget: 1984-ben Stitch ugyanis visszatér ide és újraindítja a Nova 6 ideggáz gyártását, és nem pont az emberiség iránt érzett határtalan szeretete miatt… További érdekesség, hogy a sziget nemcsak a Treyarch embereit ihlette meg, hiszen feltűnt a 2003-as Command & Conquer: Generalsban is.
Rebirth Island újdonságai
A Call of Duty: Warzone új pályájával kapcsolatban az első dolog, amit észrevehetünk, hogy ez bizony jóval kisebb, mint Verdansk. Aggodalomra azonban semmi ok, ami ugyanis a felszínen hiányzik, azt a fejlesztők földalatti járatokkal és jobban tagolt épületekkel pótolták, avagy az új térképen sokkal nagyobb hangsúly helyeződik majd a közelharcra, mint eddig bármikor. Átalakul természetesen a helyi gulág is, ahol ráadásul már fémdetektorok csipogása fogja jelezni, ha ellenfelünk áthalad az aréna bizonyos pontjain, tovább növelve az 1v1-es összecsapások feszültségét.
Ami a játékmódokat illeti, egyelőre három- vagy négyfős csapatokkal ugorhatunk neki a sziget meghódításának, azonban a játékosok maximális létszáma természetesen alacsonyabb, mint Verdansk esetében. Érkezik továbbá a Rebirth Island-exkluzív Resurgence is, melyben gulág vagy visszavásárlás helyett egyszerűen csak ki kell várnunk, amíg eltelik egy kis idő, és már mehetünk is vissza a harcba, persze csak akkor, ha addig a csapatunkból valaki életben tud maradni.
A Cold War-integráció további hatásai
Bár a mai Call of Duty: Warzone frissítés legfontosabb pontja egyértelműen az új pálya, azért vannak itt más apróságok is, melyekről kár lenne megfeledkezni. Az integrációval együtt például bekerül a Warzone-ba Song, Vargas és a Black Ops Cold War első szezonjával érkező Stitch is, valamint a fejlesztők jelezték, hogy innentől kezdve minden új operátor egyszerre válik elérhetővé mindkét játékban.
Szintén fontos újításnak mondható a támadóhelikopterek megérkezése. Ezek lényegében megfelelnek a Warzone-ban jelenleg is megtalálható helikoptereknek, annyi csavarral, hogy mindkét oldalukra került egy-egy gépágyú, melyekkel szabadon szórhatjuk az ólmot ellenfeleinkre. Persze azért nem árt vigyázni, hiszen egy ilyen járgány igencsak feltűnő és könnyű célpont a földről, így az is simán benne van a pakliban, hogy rövid úton kilőnek minket.
Továbbá jelentősen bővül arzenálunk is, ugyanis a Black Ops Cold War összes fegyvere bekerül a Warzone-ba, már amennyiben feloldásuk nincs valami speciális kihívás teljesítéséhez kötve. Ami pedig a teljesítményeket és az előrehaladást illeti, a frissítéssel a Warzone-ban, a Black Ops Cold Warban és a 2019-es Modern Warfare-ben elért eredményeinket is szinkronizálják a készítők.
Ezt a gyakorlatban úgy kell elképzelni, hogy a frissítés automatikusan a Black Ops Cold Warban elért Season Levelhez alakítja az eredményeinket (a korábban feloldott fegyverek és extrák ettől még ugyanúgy elérhetőek), és innentől kezdve bármelyik játékkal játszunk a fenti három cím közül, az ott gyűjtött XP beleszámít a haladásunkba. Azaz a Modern Warfare segítségével is előreléphetünk a Battle Pass-ben, azonban az így feloldott felszereléseket csak a Warzone-ban vagy a Black Ops Cold Warban használhatjuk.