Az évek során akkorára duzzadt a Call of Duty, hogy a játék multiplayer módjának leleplezése egy valóságos, nagybetű eseménnyé változott. Az Activision és az Infinity Ward idén már kibérelt egy nagy színpadot, óriási kivetítőket állítottak fel, valamint az egészet élőben közvetítették, amellett, hogy a helyszínre egy rakás újságírót is meghívtak. Egyszóval nagy feneket kerítettek az egésznek, bár ez nem meglepő, a kiadó ugyanis minden bizonnyal úgy gondolja, hogy az éves rekordeladások miatt ennyi igazán kijár.
Az idén novemberben megjelenő Call of Duty: Ghosts kapta tehát az eddigi legnagyobb felhajtást, hiszen a fejlesztők közel egy órán keresztül ecsetelték azt, hogy mi várható a játék fő módozatában, a multiplayerben -- itt a történetről nem volt szó, ahogy arról sem, hogy milyen bravúrokat értek el az ezeréves motorral, csak a lényegre koncentráltak, a multiplayerre, ami mindenkit érdekel.
Az én katonám, az én osztagom
A Call of Duty: Ghosts egyik nagyon kihangsúlyozott lehetősége az, hogy a katonánk szinte minden porcikáját személyre szabhatjuk. Az arcvonásoktól kezdve a ruházatáig mintegy 2000 ponton változtathatunk a fizimiskáján, sőt az egyenlőség jegyében immáron női karaktert is készíthetünk, amire eddig még nem volt példa a sorozat fennállása során.
A karakterünk alakíthatósága azonban nem csak a kinézetére terjed ki, hanem a felszerelésére is, aminek elemeit nem lineáris módon fogjuk feloldani, hanem úgy ahogy szeretnénk. Ezt a multiplayer meccsek során szorgalmasan gyűjtögetett pontokkal tesszük majd meg, amiket felhasználva úgymond soron kívül tehetjük rá a kezünket az egyik új fegyverre, vagy éppen perkre. Például, ha már nagyon fenjük a fogunkat az új mesterlövészfegyverek egyikére, akkor nem kell mást tennünk, mint összegyűjteni a kellő mennyiségű pontot, és már használhatjuk is.
Felmerül persze a kérdés, hogy mégis hogyan lehet pontokat szerezni. Nos, erre a válasz pofonegyszerű: eredményes multiplayer meccseket kell vívni, vagy egymagunkban, vagy az új osztagunkkal karöltve, merthogy már csapatunk is lesz. A Call of Duty: Ghosts egyik nagy újdonsága az osztagok felállításának lehetősége, melyben kilenc virtuális katona kaphat helyet, akiket természetesen maximálisan személyre szabhatunk, akárcsak a fő karakterünket, illetve ők is fejlődnek.
Egységben az erő
A csapatok megjelenésével egyidőben egy sor ehhez kapcsolódó játékmód is bemutatkozott a Squads mód gyűjtőnév alatt. Ez szólista, multiplayer és kooperatív lehetőségeket takar, melyek mind az osztagunkra alapoznak. Az egyik ilyen a Wargames, amiben a csapatunk öt tagjával harcolunk a gép által irányított másik osztaggal; a Squad vs Squad két játékost állít szembe egymással, akiket a gépi irányítású osztaguk segít; a Safeguard egy négyfős kooperatív mód, amiben a hullámokban támadó ellenfelektől kell megvédeni magunkat, s végül ott van még a Squad Assault, ami hat főt tud befogadni, s gyakorlatilag a multiplayer élmény szimulálja, hiszen az osztagunk öt tagját irányító cimboráinkkal egy másik, éppen offline játékos embereit próbáljuk elgyepálni.
Az osztagok egyébként akkor is tevékenyek, mikor mi éppen nem vagyunk a gép közelében, így mindig gyűjtik a tapasztalati pontokat, amit aztán persze az embereink és magunk fejlesztésére használhatunk fel, egy ponton pedig arra, hogy elérjük a prestige szintet -- mivel tízfős társaságról van szó, tízszer érhetjük el ezt.
A csapatunkra koncentráló játékmódok mellett azért a hagyományosnak tekinthető multiplayer is bővült, mégpedig két új játékmóddal. A Search and Rescue a jól ismert S&D új variációja, amiben a fő célunk nyilván az, hogy kicsináljuk a másik csapat játékosait, ám csak akkor marad a földön az adott katona, ha megszerezzük a halála után elejtett dögcéduláját is -- ha ezt az egyik csapattársa szerzi meg, akkor az illető feltámad, mintha mi sem történt volna.
A másik új játékmód a Cranked, melyet tagadhatatlanul a Felpörgetve című filmek inspiráltak, ebben ugyanis az történik, hogy ha megölünk egy másik játékost, extra sebességre teszünk szert, ám egyúttal beindul egy óra is, ami ha lejár, felrobbanunk. A célunk az, hogy minden egyes meggyilkolt katonával visszaállítsuk ezt az órát, s lehetőleg minél több killt halmozzunk fel, mielőtt valaki le nem kapcsol minket.
A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!
Legutóbb a CoD BO-hoz, előtte pedig a CoD MW-hez volt szerencsém, szóval követve a tendenciát, lehet egy tászkós' árzuhanás alkalmával beszerzésre kerül. De csak azért mert technikai áttörés, amit a srácok elkövettek. :D
Szóval nem értem én mért írtam *****ságot?! Úgy jó a CoD ahogy van, nem kell beletenni valóságra hajazó elemeket, a visszarúgás pedig egy ilyen elem lenne, vagyis egyel közelebb lépne egy szimulátor szintjéhez.
Csak ne szálljanak el a DLC árak, így is pont azon a határon vannak ahol már sajnálom kiadni a pénzt értük.
BO2 a BO-t folytatta, és ezeket a pontozott eszközöket, ami meghatározza mennyit rakhatsz fel is ők hozták be. Egyszerű copy, amit itt az IW csinál és szerintem elég csúnya dolog, hogy a magukénak állítják be.
TitanFall még mindig jobb és újabb, ha arcade lövöldéről van szó. Én maradok annál.
A BO 2 végre finomította az első rész megoldásait és ezért tetszett.
BO2 a BO-t folytatta, és ezeket a pontozott eszközöket, ami meghatározza mennyit rakhatsz fel is ők hozták be. Egyszerű copy, amit itt az IW csinál és szerintem elég csúnya dolog, hogy a magukénak állítják be.
TitanFall még mindig jobb és újabb, ha arcade lövöldéről van szó. Én maradok annál.
Meg amúgy is, mikor jut el a készítők agyáig hogy a fegyvereknek van visszarugása?
:((((
Amúgy részemről sem rtem minek a sok sírás, amire tervezik tökéletes, kis 5-10 perces meccsek pont jók ha van egy kis szusszanásnyi időm és nincs komolyabb játéknak nekiállni időm.
Meg amúgy is, mikor jut el a készítők agyáig hogy a fegyvereknek van visszarugása?
Meg amúgy is, mikor jut el a készítők agyáig hogy a fegyvereknek van visszarugása?
Meg amúgy is, mikor jut el a készítők agyáig hogy a fegyvereknek van visszarugása?