Sokan sok helyen mondták már, hogy a PC-s játékipar a végnapjait éli, és hogy a konzolok lesznek a dominánsak a játékosok körében. Mindig is lesznek olyanok, akik ilyen kijelentéseket tesznek, és mindig is lesznek olyanok, akik kiállnak a számítógépekre fejlesztők és azon játszók mellett. Azonban Peter Molyneux volt az, akitől kevésbé vártam volna, hogy olyanokat mondjon a PC-s játékiparra, hogy „cafatokban” van.
Molyneux a videogamer.com portállal készített interjúban mondta, hogy szerinte kevés játék jelenik meg PC-n, és néhány nagyobb sikertől eltekintve, mint a Crysis vagy a Blizzard játékai, az ipart leginkább a The Sims és a World of Warcraft uralja.
Érthető módon ezekkel a kijelentésekkel az amerikai székhelyű nonprofit szervezet, a PC Gaming Alliance nem ért egyet, és ennek a nemtetszésnek a szervezet elnöke, Randy Stude adott hangot, ilyenképpen:
„Tiszteljük Peter Molyneux-t, mint a játékipar egyik legendáját, de szerintünk túlzásokba esett a PC-s játékipart tekintve. A PC Gaming Alliance épp most tette nyilvánossá a Horizons augusztusi felmérést, amely szerint az ipar erősebb, mint valaha. Arra az iparra, ami 2007-ben 10,7 milliárd dollár bevételt termelt, nehezen mondható, hogy cafatokban van. Az eladási adatoktól eltekintve a PC még mindig a vezető platform, már ami a játékokat illeti, és rengeteg AAA-cím van PC-re, mint például a Conan, Warhammer Online vagy a Spore, nem is beszélve az olyan kisebb játékokról, amik nem kerülnek a konzolos közönség látókörébe. Habár most is sok AAA-cím van készülőben a PC-re, nem lehet csak a nagy játékokkal meghatározni egy ipar népszerűségét.”
Molyneux a videogamer.com portállal készített interjúban mondta, hogy szerinte kevés játék jelenik meg PC-n, és néhány nagyobb sikertől eltekintve, mint a Crysis vagy a Blizzard játékai, az ipart leginkább a The Sims és a World of Warcraft uralja.
Érthető módon ezekkel a kijelentésekkel az amerikai székhelyű nonprofit szervezet, a PC Gaming Alliance nem ért egyet, és ennek a nemtetszésnek a szervezet elnöke, Randy Stude adott hangot, ilyenképpen:
„Tiszteljük Peter Molyneux-t, mint a játékipar egyik legendáját, de szerintünk túlzásokba esett a PC-s játékipart tekintve. A PC Gaming Alliance épp most tette nyilvánossá a Horizons augusztusi felmérést, amely szerint az ipar erősebb, mint valaha. Arra az iparra, ami 2007-ben 10,7 milliárd dollár bevételt termelt, nehezen mondható, hogy cafatokban van. Az eladási adatoktól eltekintve a PC még mindig a vezető platform, már ami a játékokat illeti, és rengeteg AAA-cím van PC-re, mint például a Conan, Warhammer Online vagy a Spore, nem is beszélve az olyan kisebb játékokról, amik nem kerülnek a konzolos közönség látókörébe. Habár most is sok AAA-cím van készülőben a PC-re, nem lehet csak a nagy játékokkal meghatározni egy ipar népszerűségét.”
Tudom hogy most is van, de a játékok támogatása nevetséges.
Engem igazábol ez tart vissza, se FPS, se stratégiai játékokat nem lehet így játszani (utobbi nincs is konzolon, ugye).
A helyzet ennél a két interjúnál összetettebb.
A PC Gaming Alliance -nak igaza van, nemcsak AAA -s játékokra van szükség, néha jobb egy legalsó kategóriással játszani.
Folyton a vevőknek kell igazodni, a cégek terveihez, pedig fordítva kellene lennie.
Én megpróbálok kitartani a PC mellett,igaz ezt a gépfejlesztést már nagyon nem bírom... de talán a GTA IV még el fog futni ezen a roncson.
Ha e szerint az "álláspont" szerint lennének a játékvégek akkor sokkal több és jobb játékok jelennének meg!
pl.Dark Sector, Gears of war 2, Haze, Star Wars: Force Unleashed,The Bourne Conspiracy.....