Sokan sok helyen mondták már, hogy a PC-s játékipar a végnapjait éli, és hogy a konzolok lesznek a dominánsak a játékosok körében. Mindig is lesznek olyanok, akik ilyen kijelentéseket tesznek, és mindig is lesznek olyanok, akik kiállnak a számítógépekre fejlesztők és azon játszók mellett. Azonban Peter Molyneux volt az, akitől kevésbé vártam volna, hogy olyanokat mondjon a PC-s játékiparra, hogy „cafatokban” van.
Molyneux a videogamer.com portállal készített interjúban mondta, hogy szerinte kevés játék jelenik meg PC-n, és néhány nagyobb sikertől eltekintve, mint a Crysis vagy a Blizzard játékai, az ipart leginkább a The Sims és a World of Warcraft uralja.
Érthető módon ezekkel a kijelentésekkel az amerikai székhelyű nonprofit szervezet, a PC Gaming Alliance nem ért egyet, és ennek a nemtetszésnek a szervezet elnöke, Randy Stude adott hangot, ilyenképpen:
„Tiszteljük Peter Molyneux-t, mint a játékipar egyik legendáját, de szerintünk túlzásokba esett a PC-s játékipart tekintve. A PC Gaming Alliance épp most tette nyilvánossá a Horizons augusztusi felmérést, amely szerint az ipar erősebb, mint valaha. Arra az iparra, ami 2007-ben 10,7 milliárd dollár bevételt termelt, nehezen mondható, hogy cafatokban van. Az eladási adatoktól eltekintve a PC még mindig a vezető platform, már ami a játékokat illeti, és rengeteg AAA-cím van PC-re, mint például a Conan, Warhammer Online vagy a Spore, nem is beszélve az olyan kisebb játékokról, amik nem kerülnek a konzolos közönség látókörébe. Habár most is sok AAA-cím van készülőben a PC-re, nem lehet csak a nagy játékokkal meghatározni egy ipar népszerűségét.”
Molyneux a videogamer.com portállal készített interjúban mondta, hogy szerinte kevés játék jelenik meg PC-n, és néhány nagyobb sikertől eltekintve, mint a Crysis vagy a Blizzard játékai, az ipart leginkább a The Sims és a World of Warcraft uralja.
Érthető módon ezekkel a kijelentésekkel az amerikai székhelyű nonprofit szervezet, a PC Gaming Alliance nem ért egyet, és ennek a nemtetszésnek a szervezet elnöke, Randy Stude adott hangot, ilyenképpen:
„Tiszteljük Peter Molyneux-t, mint a játékipar egyik legendáját, de szerintünk túlzásokba esett a PC-s játékipart tekintve. A PC Gaming Alliance épp most tette nyilvánossá a Horizons augusztusi felmérést, amely szerint az ipar erősebb, mint valaha. Arra az iparra, ami 2007-ben 10,7 milliárd dollár bevételt termelt, nehezen mondható, hogy cafatokban van. Az eladási adatoktól eltekintve a PC még mindig a vezető platform, már ami a játékokat illeti, és rengeteg AAA-cím van PC-re, mint például a Conan, Warhammer Online vagy a Spore, nem is beszélve az olyan kisebb játékokról, amik nem kerülnek a konzolos közönség látókörébe. Habár most is sok AAA-cím van készülőben a PC-re, nem lehet csak a nagy játékokkal meghatározni egy ipar népszerűségét.”
egyébként a konzoljátékok ps3-mon már-már PC-s árakon vannak, csak hát PS3-ra nem jön minden játék (tiszta PC), pl mass effect nélkül nincs élet, és ha jól tom arra nincs...
Mellesleg én 4 évente szoktam új gépet venni, de az alatt 1 db hardvert nem veszek bele mert minek? Majd évek múltán úgyis új gép kell, de inkább spórolok rajta; az pedig, hogy maxon megy-e most vagy nem részletkérdés, mivel ha most nem megy, akkor a következőn menni fog "csont nélkül" A játékoknak meg nincs "szavatossági idejük", hogy csak akkor lehet elővenni és játszani vele. Én pl legalább 1 tucat játékkal voltam úgy, vártam velük, míg a jelenlegi gépem meglett. És nem maradtam le semmiről
Márpedig csak akkor szokás újítani, amikor új főbb engine jön ki...elfut a cryengine2 az unreal engine3 és pár hasonló engine, akkor évekig azok lesznek, és ugyanúgy el fognak futni.
Mellesleg konzolokról annyit hogy számomra túlkorlátozottak. Egy játékot jó szétszedegetni file-jaira, és jó ha van egy géped aminek minden darabját ismered és te rakod össze és mindenre ottvan... Akinek ez nem igénye, pl hazajön melóból és leül egy kicsit vmi játékkal játszani, mintha vmi filmet berakna, annak jó a konzol. Az , hogy fotelben hátradőlve vagy fekve játszol azt ne hozzuk fel a konzolnak pro-ba, mert mindíg látni ilyen érveket. Ha akarom odaviszem a pc-t a szobámba, rákötöm az lcd-tv-mre, ami tudja fogadni a vga jeleit önmagában minden kieg nélkül és kész...szerzek egy párezer forintos gamepad-et, vagy controllert vagy ahogy tetszik, és kész...
Emiatt ne aggódj, az EA féle DRM a Spore-al gyakorlatilag megbukott. Még erőlteti majd egy darabig persze mert az EA soha nem az eszéről volt híres, de más kiadók biztos nem fogják átvenni. Legfeljebb EA játékokból majd tolja mindenki az "alternatív verziót" vagy dob egy cracket az eredetire...
De mielőtt félreértené valaki, nekem sincs konzolom én is pc-s vagyok és pc-s leszek! De mivel eléggé idegesítő az, hogy pc-re megveszel egy játékot tízezrekért, akkor felteheted a gépedre 5x és dobhatod ki, mivel le van védve...nameg nem is biztos hogy a gépeden max felbontásba, szaggatás nélkül fog menni... addig konzolra megveszed 17.-ért, amit bármennyiszer feltehetsz és a legjobb grafikába fog menni! Ráadásul konzol sokkal kevesebbe kerül és már konzolokon is lehet multiba játszani! Nameg meg lehet nézni, milyen játékok nem jöttek ki idén pc-re, na de azért van ami konzolra se! De mindegy egyre konzolosabb lesz... ha itt a pc-seket igy el fogják hagyagolni és továbbra is igy fogják őket szívatni (securom) akkor egy idő után szinte mindenki elpártol a pc-től és ugye sok fejlesztőnek ez is a szándéka! Ugyanis konzolra szinte lehetetlen játékot másolni...
Amúgy van Total War konzolra: valami Spartan: Total Warrior . Igaz, az egy gyenge szar akciójáték.
Meg tényleg: Fable: The Lost Chapters. Ezt csak mi kaptuk kibővítve, a LIONHEAD-től. Úgyhogy nem tudom, mi baja lett Molyneux-nak.
"Habár most is sok AAA-cím van készülőben a PC-re, nem lehet csak a nagy játékokkal meghatározni egy ipar népszerűségét."
Mellébeszélés ez is. Szerintem Molyneux-nek kimosták az agyát .
Szerintem meg pont az a jó, ha nagy cmek készülnek, s egyre kevesebbe az igénytelen szarság. Bár más kérdés, hogy tüchtig játékokat is lehet üresnek és unalmasnak nevezni.
S remélem, ezzel a nyilatkozatával nem azt könyvelte el, hogy a Fable 2 nem jön PC-re. Mert akkor .
viszont más szemszögből is nézhetjük a dolgot. legyünk boldogok, hogy nekünk van Spore-unk, meg Crysisunk (utóbbi nem sokáig, és annyira nem is érdekes cím ).
Múltkori hogy mennyi hiba van a Fable-ban, azt még volt jó pár olyan amit nem sűrün lehet hallani egy fejlesztőtől.
Nem elégszik meg azzal amennyit törődve van vele, még jobban reflektor fénybe akar kerülni.
Engem valahogy sohasem vonzott a konzol.
Én maradok a PC-nél. Főleg hogy a Stalker is csak PC-re jelent (jelenik ) meg.
Nekem a gépem szinte minden játékot visz még maxon AA-k meg ilyenek nélkül 1024-ben.....A Crysis az egy szem kivétel mert azt csak 800*600-ban de attól,hogy csak 20-25 FPS-el megy attól én nem adok lejjebb a grafikából....SZVSZ
Nem tudom, neked milyen játszási szokásaid vannak, de én rühellem, ha egy játékot csontra lebutítva kell játszanom 2-3-4 éves gépen. Én alig 1 éve fejlesztettem gépet, és örültem, hogy "hú, de jó, megy rajta a MOHA, meg a The Witcher high-on!!!44". Aztán jött a Crysis - vele meg a butítások. Na, nem mintha ilyen játékokra pazarolnám én életem nagy részét, mint a Crysis, de azért ledöbbentő, hogy kb. 1 évig volt "jó" a gépem, most már közepesnek számít. Ez azért durva.
S nekem mondod, hogy ki lehet bírni 4 éves géppel is? 2004 januárjától 2008 januárjáig ugyanazon a gépen játszottam. Tehát ellenni el lehet, csak éppen az ember lemarad jó játékokról, ha nem tud gépet fejleszteni. Pl. nekem a Bioshock ezért maradt ki...
Persze lehet azt is mondani, hogy én vagyok a hülye, mert miért olyan gépet rakok össze, ami ilyen gyorsan "elévül" . Hozzáértő emberrel raktuk össze, tök jó volt minden, de mostanra csak középkategóriás lett, legalábbis a mai játékokat elnézve. Nem érdekel a grafika különösebben, de azért megnézem én is, hogy mit bír a gép. 2006-2007-es csúcsjátékokat bírja, mostaniakat már csak kompromisszumokkal.
Szóval igen, valószínűleg ez a gép lesz nekem 4 éven keresztül ismét (vagy ki tudja, lehet, tovább is ), csak nem mindegy, hogy tudok-e új játékokkal játszani, vagy pedig csak lesem a review-okat belőle és annyi.
Meg kalkuláld bele azt is, hogy a technika egyre gyorsabban fejlődik. Nehéz azért ma olyan gépet összerakni, ami 2-3 évig stabilan állja a sarat. Vagy biztos lehet, de az számunkra szerintem megfizethetetlen. Vagy legalábbis saját nevemben beszélek . 200 000 fölé legalábbis semmiképp nem mennék gépfejlesztés ügyében.
De, ha ezt nem is vesszük... Szerintem akkor is kényelmesebb megvenni egyben egy jól működő hardvert, mint összeszedegetni az alkatrészeket. PC-nél is lehet ilyet, persze, de az ilyen "teszkósmetrós" szarokkal általában csak a baj van (legutóbb unokatestvérem is ilyenre ruházott be - 3X volt már nálunk a gépe "javítani", mert az alkatrészei sorra szarnak be, vagy nem működnek jól ).
tényleg erről jut még eszembe: a MS is egy nagy kétszínű cég, ha annyira hisz pc játékiparban, akkor miért ad ki konzolokat, mi másért hát a pénzért, itt már rég nem a felhasználókról van szó, hanem ki tud több bevételt bezsebelni. a MS is szigoríthatna a dx apiján hogy valamennyire egységesebb/kötöttebb legyen, vagy bizonyos feladatokat x idő alatt kellene végrehajtania egy adott hw-nek, ja, hogy akkor már majdnem a pc is egy xbox360 konzol lenne és nem tudna mégtöbb bevételhez jutni mint egyébként. bár asszem abba is hagyom mert olyan leszek mint egy méregzsák a lényeg hogy remélem még sokáig lesznek jó játékok pcre
Az XBox ha jól tudom, 2002-ben jelent meg Európában, az XBox 360 2005-ben debütált (ezekt a wikipedia alapján mondom) Azaz 3 év kellett, hogy egy új gépet "kelljen" venni az XBox tulajdonosoknak. Nekem is 3 év kellett, hogy eljussak a gépcseréig. 100k-t költöttem a gépre, egy konzol 65-75k-ba kerül. A konzolon játszani is lehet (jó drága játékokkal), a pc-n játszani, filmet nézni, stbstb. Sőt, dolgozni is lehet rajta, a rajta elvégzett munkával megtérül az ára egy hónap alatt. Szerintem abszolút nem éri meg konzolt venni.