Sokan sok helyen mondták már, hogy a PC-s játékipar a végnapjait éli, és hogy a konzolok lesznek a dominánsak a játékosok körében. Mindig is lesznek olyanok, akik ilyen kijelentéseket tesznek, és mindig is lesznek olyanok, akik kiállnak a számítógépekre fejlesztők és azon játszók mellett. Azonban Peter Molyneux volt az, akitől kevésbé vártam volna, hogy olyanokat mondjon a PC-s játékiparra, hogy „cafatokban” van.

Molyneux a videogamer.com portállal készített interjúban mondta, hogy szerinte kevés játék jelenik meg PC-n, és néhány nagyobb sikertől eltekintve, mint a Crysis vagy a Blizzard játékai, az ipart leginkább a The Sims és a World of Warcraft uralja.

Érthető módon ezekkel a kijelentésekkel az amerikai székhelyű nonprofit szervezet, a PC Gaming Alliance nem ért egyet, és ennek a nemtetszésnek a szervezet elnöke, Randy Stude adott hangot, ilyenképpen:

„Tiszteljük Peter Molyneux-t, mint a játékipar egyik legendáját, de szerintünk túlzásokba esett a PC-s játékipart tekintve. A PC Gaming Alliance épp most tette nyilvánossá a Horizons augusztusi felmérést, amely szerint az ipar erősebb, mint valaha. Arra az iparra, ami 2007-ben 10,7 milliárd dollár bevételt termelt, nehezen mondható, hogy cafatokban van. Az eladási adatoktól eltekintve a PC még mindig a vezető platform, már ami a játékokat illeti, és rengeteg AAA-cím van PC-re, mint például a Conan, Warhammer Online vagy a Spore, nem is beszélve az olyan kisebb játékokról, amik nem kerülnek a konzolos közönség látókörébe. Habár most is sok AAA-cím van készülőben a PC-re, nem lehet csak a nagy játékokkal meghatározni egy ipar népszerűségét.”