- Eddig 2.65 milliárd dollár bevételt termelt a Pokémon Go
- Az idei évben 19 százalékos növekedést produkált a játék
A napokban ünnepelte megjelenésének harmadik évfordulóját a Pokémon Go, és ha azt hinnéd, hogy mostanra azért biztosan mérséklődött a Niantic mobilos játéka körüli láz, akkor sajnos el kell keserítenünk: tévedsz. A Sensor Tower cikkéből kiderül, hogy 2019 első felében 395 millió dollár bevételt termelt a játék, ami 19 százalékos növekedést jelent 2018 első feléhez képest.
Íme néhány számadat, melyek jól példázzák, mekkora sikercímről is van szó.
- A Pokémon Go eddig 2.65 milliárd dollárt termelt világszinten.
- Ennél többet csak a Clash of Clans (3.15 milliárd dollár) hozott az első három évben, a Clash Royale (2.3 milliárd dollár) és a Candy Crush Saga (1.86 milliárd dollár) is mögötte van - a kínai bevételeket nem tekintve, ahol nem elérhető a Pokémon Go.
- A bevételek 35 százalékáért az Egyesült Államok felel, majd Japán (29%) és Németország (6%) következnek a sorban.
- A Google Playen keresztül 1.43 milliárd dollárt költöttek, a maradék 1.22 milliárd nagy része pedig az iPhone-tulajokhoz köthető, az iPad az összbevételnek csupán az 1.6 százalékáért felel.
- Napi szinten átlagosan 2.4 millió dollárt költenek a játékban. Ha pedig leosztjuk a bevételeket az 521 millió letöltéssel, akkor azt kapjuk, hogy átlagosan nagyjából 5 dollárt költött eddig minden játékos.
Ha a Pokémon Go tartani tudja ezt az ütemet, akkor még az idei évben meglehet a 3 milliárd dollár is. Utódja, a Harry Potter: Wizards Unite eddig jóval gyengébb számokat produkál.