Hamar hozzáteszem, immár objektíve, hogy míg nem látjuk át teljesen az ügyet, nem ítélkezhetünk az Activision felett, hiszen lehet, hogy állításaiknak van jogalapja, de akkor is kissé gusztustalannak tűnik nekem az ügy. De miről is van szó?
A sztori ugye még tavaly júliusban kezdődött, amikor véglegesen egyesült az Activision és a Vivendi Games, megszületett az iparban ma már csak „ActiBlizz” néven emlegetett cégóriás, és Bobby Kotick cége, egészen pontosan Mike Griffith, az Activision Publishing főnöke bejelentette, hogy mindazon játékokat, amelyben nem látnak „franchise-potenciált”, azaz szerintük nem alkalmasak arra, hogy több éven át újabb és újabb részekkel bombázzák a nagyérdeműt (á la CoD vagy Guitar Hero), elkaszálják. Ezek közé tartozott a Ghostbusters, a Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, a World in Conflict: Soviet Assault, no és a Brutal Legend.
A felsorolt címek szerencsére nem vesztek el, hiszen mindegyiket felkarolta egy-egy kiadó, Tim Schafer és stúdiója, a Double Fine rockban fogant szerelemgyerekét például az EA, exkluzíve, az EA Partners keretében, 2008 decemberében. Aztán robbant az első bomba: februárban az Activision levelet írt az EA-nek, hogy bocsi, de élő szerződésük van a játékra, azaz senki más nem adhatja ki, csak ők, persze ők nem fogják, mert nem érdekli őket, de más se kaszáljon vele, dögöljön meg a szomszéd tehene is. Persze ez már akkor is elég ingatag volt, a Variety szerint a DF birtokába kerültek a jogok,az EA pedig szintén nem értette az egészet, és elvicceskedte egy férj-feleség poénnal. Akkor ki is hűlt a dolog, nem hallottunk azóta sem a dologról — mostanáig.
Most ugyebár bedübörgött az E3, a Brütal Legend tényleg fantasztikusnak tűnik, remek neveket sikerült megnyerniük a projekthez, tele van vele a szaksajtó — naná, hogy a pénzéhes Activisionnek megint csilingelni kezdett a szeme, mint Dagobert bácsinak. A kiadó ugyanis szerdán, a Santa Monica-i bíróságra benyújtott egy keresetet, azaz beperelte az EA-t és a Double Fine-t a már ismert indokkal: élő szerződésük van a Brutal Legend kiadására, ráadásul 15 millió dollárt invesztáltak a játékba még a fejlesztés elején, és az a minimum, hogy visszaszerezzék ezt a pénzt, de nyilván azt se bánnák, ha a hosszú pereskedés végén nem jönne ki a cucc októberben, hiszen így eggyel kevesebb konkurens cím lenne az amúgy is sűrű őszi kínálatban... A kiadó egyébként azzal is érvel, hogy a Double Fine volt a szerződésszegő, ugyanis a megállapodásban szereplő határidőre nem készültek el a játékkal, és még kilenc hónapot, plusz 7 millió dollárt kértek a befejezésre, ezért jegelték be a projektet, azaz itt az Activision a szenvedő fél.
Egyelőre egyik érintett fél sem nyilatkozik, nyilván most jól megfizetett ügyvédek serege rágja át magát a korábbi évek periratain és elemzik ki oda-vissza a szerződéseket. Hadd legyek megint kicsit szubjektív: olyan is régen volt, hogy az EA-nek szurkoltam volna valami miatt, de most ez az az eset. Már csak szegény Tim Schafer miatt is, aki ugye olyan legendás címek után, mint a Monkey Island 1-2, a Day of the Tentacle és a Full Throttle, csinált egy felejthetetlen Grim Fandangót, amivel tulajdonképpen a teljes LucasArts kalandrészleg megbukott, készített egy zseniális Psychonautsot, ami a kutyának nem kellett, és most, hogy újra és ismét kitalált valami üvöltően eredeti dolgot, már megint ott táncol vele a szakadék szélén...
El a kezekkel Tim Schafertől!
A sztori ugye még tavaly júliusban kezdődött, amikor véglegesen egyesült az Activision és a Vivendi Games, megszületett az iparban ma már csak „ActiBlizz” néven emlegetett cégóriás, és Bobby Kotick cége, egészen pontosan Mike Griffith, az Activision Publishing főnöke bejelentette, hogy mindazon játékokat, amelyben nem látnak „franchise-potenciált”, azaz szerintük nem alkalmasak arra, hogy több éven át újabb és újabb részekkel bombázzák a nagyérdeműt (á la CoD vagy Guitar Hero), elkaszálják. Ezek közé tartozott a Ghostbusters, a Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, a World in Conflict: Soviet Assault, no és a Brutal Legend.
A felsorolt címek szerencsére nem vesztek el, hiszen mindegyiket felkarolta egy-egy kiadó, Tim Schafer és stúdiója, a Double Fine rockban fogant szerelemgyerekét például az EA, exkluzíve, az EA Partners keretében, 2008 decemberében. Aztán robbant az első bomba: februárban az Activision levelet írt az EA-nek, hogy bocsi, de élő szerződésük van a játékra, azaz senki más nem adhatja ki, csak ők, persze ők nem fogják, mert nem érdekli őket, de más se kaszáljon vele, dögöljön meg a szomszéd tehene is. Persze ez már akkor is elég ingatag volt, a Variety szerint a DF birtokába kerültek a jogok,az EA pedig szintén nem értette az egészet, és elvicceskedte egy férj-feleség poénnal. Akkor ki is hűlt a dolog, nem hallottunk azóta sem a dologról — mostanáig.
Most ugyebár bedübörgött az E3, a Brütal Legend tényleg fantasztikusnak tűnik, remek neveket sikerült megnyerniük a projekthez, tele van vele a szaksajtó — naná, hogy a pénzéhes Activisionnek megint csilingelni kezdett a szeme, mint Dagobert bácsinak. A kiadó ugyanis szerdán, a Santa Monica-i bíróságra benyújtott egy keresetet, azaz beperelte az EA-t és a Double Fine-t a már ismert indokkal: élő szerződésük van a Brutal Legend kiadására, ráadásul 15 millió dollárt invesztáltak a játékba még a fejlesztés elején, és az a minimum, hogy visszaszerezzék ezt a pénzt, de nyilván azt se bánnák, ha a hosszú pereskedés végén nem jönne ki a cucc októberben, hiszen így eggyel kevesebb konkurens cím lenne az amúgy is sűrű őszi kínálatban... A kiadó egyébként azzal is érvel, hogy a Double Fine volt a szerződésszegő, ugyanis a megállapodásban szereplő határidőre nem készültek el a játékkal, és még kilenc hónapot, plusz 7 millió dollárt kértek a befejezésre, ezért jegelték be a projektet, azaz itt az Activision a szenvedő fél.
Egyelőre egyik érintett fél sem nyilatkozik, nyilván most jól megfizetett ügyvédek serege rágja át magát a korábbi évek periratain és elemzik ki oda-vissza a szerződéseket. Hadd legyek megint kicsit szubjektív: olyan is régen volt, hogy az EA-nek szurkoltam volna valami miatt, de most ez az az eset. Már csak szegény Tim Schafer miatt is, aki ugye olyan legendás címek után, mint a Monkey Island 1-2, a Day of the Tentacle és a Full Throttle, csinált egy felejthetetlen Grim Fandangót, amivel tulajdonképpen a teljes LucasArts kalandrészleg megbukott, készített egy zseniális Psychonautsot, ami a kutyának nem kellett, és most, hogy újra és ismét kitalált valami üvöltően eredeti dolgot, már megint ott táncol vele a szakadék szélén...
El a kezekkel Tim Schafertől!
Véres metal játék Jack Black-el meg nagy baltával ,sok szöggel és fekete bőrcuccokkal ,Ozzy Osbourne meg aztán már télleg kiverte a biztosítékot
Az Activision meg szimplán szemét...
De már eleve az egész alapötlet undorító, hogy ami nem biztos siker, az mind mehet a kukába. Éljen a kreativitás, és az újító szellem!
Azért Tim válasza nem volt semmi (a Kotaku hírportálról idézek): "Hey, if Activision liked it, then they should have put a ring on it," Schafer said. "Oh great, now Beyoncé is going to sue me too." xD
Látnak egy pénzszerzési lehetőséget és megpróbálják kihasználni.
Ha ettől még megjelenik a játék akkor nem érdekel.