
Mivel FPS-ről van szó, ráadásul a második világháborúban játszódik, a
fegyverek hangjai nagyon fontos szerepet kapnak abban, hogy mi bele
tudjuk-e élni magunkat a katonák helyzetébe. Ennek érdekében a Gearbox
hangokkal foglalkozó szakemberei elmentek, hogy eredeti fegyverek
hangjait vegyék fel, és az egyik ilyen alkalomról képeket is
készítettek, ezeket láthatjátok alább. Itt olyan emberek voltak
segítségükre, akik rendezvényeken eljátszanak különféle szerepeket a
világháborúból.




A képeken láthattok MG42-es géppuskát, StG44-es gépfegyvert, Karabiner
98k (vagy röviden Kar98k) puskát és egy BAR-t (
Browning Automatic
Rifle) is. Ez a legelső alkalomról készült beszámoló, ami még 2005-ben
volt, nem sokkal a második rész megjelenése után. Azóta még volt néhány
ilyen felvétel, többek között tankokkal is.

Ha már a fegyverhangokról írok, akkor elárulom, hogy attól függően, hol
tartózkodunk és persze lövöldözünk, más hangokat hallunk, tehát ha a
szabadban vagy egy házon belül sütjük el a puskát, különbözni fog a
hangja. Még egy piros pont a csapatnak! Kisebb információ, hogy nem
mindenkinek lesz egyforma az egyenruhája tisztaság szempontjából. Az
újonnan érkezetteknek tisztább lesz, míg a többiek viseltesebb
öltözéket kapnak. Akiknek esetleg feltűnt, hogy az E3-as és egyéb
videókban nem rúgnak vissza a fegyverek, azoknak megnyugtatásként
mondom, a végleges játékban benne lesz ez is, csak akkor még nem volt
beépítve, mert nem volt készen ahhoz a verzióhoz.

Azt is elárulták már a fejlesztők, hogy kik térnek vissza biztosan a
Hell's Highwayben az előző játékokban megismert katonák közül: Baker,
Hartsock, Corrion, Zanovich, McCreary, Courtland, Paddock, Campbell,
Friar és Marsh. Persze, rajtuk kívül is lesznek még ismerősök, de
egyelőre ez titok. Bakerre visszatérve, nem tudom, ti hallottatok-e
róla, de őt egy bizonyos Harrison C. Summers hadnagyról mintázták,
utána is nézhettek a neten. Természetesen nem egy-az-egyben vettek át
mindent, több dolgot megváltoztattak a történetéhez képest.
Végül a rajnogók biztosan értékelni fogják azok munkáját, akik
fáradságos kutatómunkával összegyűjtöttek régi képeket, hogy a játékkal
összehasonlítsák, mennyire egyezik meg a valósággal. Nos, a fejlesztők
igazat mondanak, tényleg nagyon komolyan veszik az élethű rekreációját
a terepnek. Ezen a
honlapon nézhetitek meg a gyűjtőmunka jelenlegi
állását. Ha minden jól megy, nemsokára új háttérrel egy egy "tablóképpel"
is szolgálhatunk a karakterekről. Amint ezek, vagy
egyéb szaftos infók a markunkba kerülnek, jelentkezünk.
- ha a mi ruhánk is koszolódni fog, azt látjuk, mert lenézhetünk a testünkre
- nem kellett beöltözni, mert olyan helyre mentek, ahol épp ilyen rendezvény volt
- lehet, hogy a CoD fejlesztésénél is vettek fel így hangokat, de a végeredmény mégsem ilyen lett, ők szerintem még sokat változtattak
Én meg nagyon remélem, hogy a BiA sorozat megmarad a 2. világháborúnál még legalább 1-2 játék erejéig. Sok lehetőség van még benne.
de örülük ennek a hírnek
a hangok sokat dobnak az élményen az tuti
Minden elismerésem a fejlesztőknek