
A
történet a Pandora-bolygón játszódik, ahová sok ember letelepedett,
miután meghallották azt a pletykát, hogy rejtélyes idegen technológia
hever ott valahol és csak arra vár, hogy a pénzsóvár szerencsevadászok
megtalálják. De a kezdeti "aranyláz" gyorsan alábbhagyott, amint
kiderült, a remélt kincseknek nyoma sincs és még a környezet is nagyon
ellenséges. Ekkor a telepesek azon része, amelyiknek volt elég pénze,
elhagyta a bolygót, míg a többiek ott ragadtak. A bolygón maradtaknak
viszont hamarosan egy új veszéllyel is szembe kellett nézniük, miközben
elkeseredve kutattak tovább a technológia után. Ez a helyi életformák
felbukkanása volt, miután a tél tavaszra fordult, és azok felébredtek a
hibernált állapotból - ezen a ponton kapcsolódunk be mi. Most pedig
következzenek a szereplők:
- Roland: A Crimson Lance exkatonája, aki eltökélte, hogy marad Pandorán
és zsoldosként próbál megélni. Feléled benne egy évtizedes bosszú,
mikor kiderül, hogy a banditák vezérének a neve nagyon hasonlít azéhoz,
akinek a megölésére Ronald annak idején felesküdött.
- Lilith: Egyike a galaxisban található hat Szirénnek, akiknek óriási
hatalmuk van, de nem képesek azt kontrollálni. Ez különböző erőket,
valamint gyors mozgást és tanulást jelent, lényegében ő lesz a csapat
mágusa. Képességei közé tartozik a csapat harci tulajdonságainak
javítása és időbuborékok létrehozása is (ezzel lelassítja az ellenfeleket és a lövedékeket, vagy felgyorsítja a társait). Az ő célja egy másik Szirén felkutatása lesz, akiről azt beszélik, ezen a bolygón van.
- Mordecai: Ő azért jött Pandorára, mert keresett valakit a múltjából, de
New Heavenben a polgármester elárulta neki, hogy az az ember már
halott. Ekkor döntötte el, hogy felderíti, mi történt vele pontosan és
mit talált. Mordecai mesterlövészként lesz hasznára a csapatnak.
Első feladatunk a vezetők és a fontosabb emberek bizalmának megszerzése
lesz, amit kisebb megbízások teljesítésével kezdhetünk majd felépíteni.
Ezek közt nagy lesz a választék, ahogy végig a játék során rengeteg
féle küldetést lehet elvállalni. De ahogy az Oblivionban, itt sem kell
követni a fő történetszálat, ha nem akarjuk, lesz bőven tennivaló.
Küldetéseket majd a településeken lehet kapni (
ezekből hét nagyobb lesz, de biztosan lesznek kisebb helyek is),
ahol sok karaktert találunk, akikkel beszélgethetünk vagy üzletelhetünk is a
boltokban, és vásárolhatunk járműveket vagy a hozzájuk való
alkatrészeket, amivel javíthatunk rajtuk.

Természetesen
fegyvereket is lehet venni, csak bírja majd a
pénztárcánk, mert elképesztő mennyiség, több, mint
500 000 darab lesz a
játékban. Igaz, nem árt egy kicsit pontosítani, mert az igaz, hogy
rengeteg félét találunk majd belőlük, de a félmilliós nagyságrend a
modifikációkkal, javításokkal kiegészülve annyi, amennyi. Minden egyes
fegyvert sokféleképp lehet majd fejleszteni, hogy a nekünk tetsző
teljesítményt kapjuk (
például a shotgunt is át lehet úgy alakítani, hogy távolra is hatékony legyen).
Ráadásul nem lesz majd két egyformán kinéző darab, hála az egyedi
tervezésnek (mindegyiknek saját neve és hangeffektje - lövés,
újratöltés, stb. - is lesz), ami azt is jelenti, hogy olyan
kombinációkat is össze lehet hozni, melyekről nem is álmodtunk volna
korábban (
ilyen például a húsbárd és a láncfűrész házassága, ami azért elég érdekesen hangzik).
A
megkülönböztetésre, hogy melyik mire való, mi ellen jó van egy nagyon
jó megoldása a Gearboxnak, amit más RPG-kből emeltek át, a
színek
alkalmazása. Ha a hátizsákban lévő fegyverek fölé visszük a kurzort,
akkor megjelenik egy kis ablakban felettük minden tulajdonságuk, és
keret színe segít könnyebben eligazodni. A fekete például azt jelzi,
hogy az adott fegyvernek nagy a tűzgyorsasága, míg az ezüst nagyobb
pontosságot, a szürke gyengébb stukkert, a zöld erősebbet jelent, hogy
csak néhány példát említsek. Lőszerből is többféle lesz mindegyik
fegyverhez, és szerencsére bőséggel találunk majd belőlük, bármerre is
járjunk, illetve vásárolni is lehet majd mindenhol. A gyilkolászáshoz
szükséges kellékek mellett az egyéb tárgyak, mint például a páncélok is
eltérően néznek majd ki és ez a karaktereken is meglátszik majd.

Eddig egy helyszínről rántották le a leplet, ennek neve
New Heaven. Itt
biztonságban leszünk majd a banditáktól és a bolygó élővilágától is. A
polgármester Helena Price, akinek a fél arca elég súlyosan
megsérülhetett még valamikor régebben; azt tartják róla, nem lehet benne
megbízni. A helyet a Heaven űrhajó köré és annak részeiből építették
fel, így szinte mindenfelé fémet látni. Ide tartozik, hogy a játék
fejlesztésében Ron Cobb is segédkezik több dizájntervvel (
olyan
filmekben működött közre, mint a Star Wars [a kantinjelenet idegenjeit
alkotta meg], az Indiana Jones és az elveszett frigyláda fosztogatói [náci repülő], Total Recall - Az emlékmás, a Vissza a jövőbe trilógia [a
Delorean időgép], és az Alien [a Nostromo hajó]).
A
szörnyek közt is nagy lesz a változatosság, de egyelőre még csak
néhányat ismerünk. A Scyth faj, ami előszeretettel borogatja majd fel a
járműveket, hogy a kihulló csemegét gyorsan befalja. A négylábú
Skageknek természetes páncélja van (
a borotvaéles fogaikon kívül),
így ellenük az a leghatékonyabb módszer, ha közel engedjük őket és úgy
a szájukba lövünk. A Rakk hasonlít a keselyűkre, csak természetesen
nagyobb és sokkal kegyetlenebb, félelmetesebb. Illetve ott van
még a Rakk Kaptár, ami egy 20 méter magas, hatalmas lény, és a repülő
szörnyek tömegesen özönlenek elő belőle...

A városok közti terület alapjában véve ugyanaz marad, de minden egyes
alkalommal, mikor elhagyunk egy települést és visszatérünk a
szabadtérre, több részlet is megváltozik majd a
véletlenszerűpályagenerátornak köszönhetően (
arra még nem adtak magyarázatot, miért változik a felszín),
hogy még izgalmasabb legyen majd a száguldozás és a felderítés. Ilyenek
lesznek például a barlangok, bunkerek vagy mondjuk a barikádok. Az
ellenfelek szintén véletlenszerűen lesznek elhelyezve. Száguldozás?
Igen, járművekbe is pattanhatunk majd, ha úgy hozza kedvünk, és bármikor
lehet majd váltani a sofőr és a lövész ülése között is. A nagy
távolságok leküzdésére lesz viszont egy másik lehetőség is, méghozzá a
teleportok használata, melyekkel már meglátogatott helyekre juthatunk
el.
A játék alapvetően
4 fős kooperatív módra épült, ahol összesen három játékos
csatlakozhat bármikor, akik akár ugyanazzal a karakterrel is
indulhatnak, bár, az úgy nem lesz túl hatékony. Persze azokról sem
feledkeztek meg, akik csak magukban szeretnének kalandozni. Az
egyjátékos módban a három főszereplő mellett néha felvehetünk majd
plusz egy embert is, aki lehet orvos, mesterlövész vagy katona, attól
függően, mire van épp szükség. Őket tudjuk majd irányítani is, de csak
egyszerű parancsokkal, mint a "maradj közel", "maradj távol", "maradj
itt". A tűzparancs lényegében annyi lesz, hogy mi elkezdünk valakire
lőni, illetve egy ellenség tüzet nyit rájuk, ami szerintem jó megoldás,
mert sok más játékkal ellentétben ezek a társak nem kezdenek el
maguktól lövöldözni, hogy felfedjék, merre bujkálunk éppen. A gép által
irányított karaktereknek is lesz saját felszerelésük, de mi is adhatunk
majd nekik cuccokat. A tapasztalati pontokat pedig egyenlően kapjuk
meg.

És ha már a tapasztalati pontoknál tartunk, akkor nem ártana már végre
kitérni a
szerepjáték-elemekre is. Na nem kell azért nagy mélységekben
gondolkodni, de az előbb említett pontok gyűjtögetésén (
majd későbbi szétosztásán különféle tulajdonságok és képességek/képzettségek között)
túl lesz még a hátizsák, mint elmaradhatatlan útitárs, illetve a
társalgás és üzletelés lehetősége. Legalábbis egyelőre ennyiről tudunk. A Diablóhoz hasonlóan itt is az a fő cél, hogy mindig találjunk majd jobb, szebb cuccokat, akkor is, ha csak egy kis időnk van leülni játszani.
A fentiekből talán kiderül, hogy elég nagyszabású projektbe fogtak a
Gearboxnál, de szerintem elég tapasztaltak ahhoz, hogy sikerüljön egy
nagyszerű játékot alkotniuk, amiben az Unreal3-as motor is segítségükre lesz.
a Gearboxnak eddig csak remek játékai voltak
szerintem ebben sem kellesz csalódnunk majd mikor megjelenik
én sokkal jobban várom mint a Rage-t ami ehez hasonló elsőre