• Játékot fejleszt az Annapurna Interactive
  • Ez lesz a Blade Runner 2033: Labyrinth
  • A What Remains of Edith Finch egyik alkotója dolgozik rajta
  • És leginkább a filmekre építkezik

A nemrég tartott Annapurna Interactive showcase során kiderült, hogy a cég immáron nem csupán kiadóként fog tevékenykedni a jövőben, hanem játékot is fejleszt, elsőként pedig rögtön egy valódi klasszikus, a Blade Runner (Szárnyas fejvadász) sötét, disztópikus világába repít minket. Ridley Scott 1982-es filmje kétség kívül a popkultúra egyik megkerülhetetlen eleme, amiből máig rengeteg alkotás (pláne, ami a cyberpunk műfajt illeti) merít ihletet, nem csoda hát, hogy 2017-ben egy kiváló folytatás is készült hozzá Szárnyas fejvadász 2049 néven, Denis Villeneuve rendezésében. Emellett az Amazon gondozásában is formálódik a Blade Runner 2099 című élőszereplős sorozat (méghozzá Scott produceri felügyelete mellett), videójátékok terén viszont cirka 25 esztendeje nem merülhettünk el ebben a különleges univerzumban (a Blade Runner: Enhanced Edition nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket), ám ez hamarosan megváltozik.

A Blade Runner 2033: Labyrinth-ről egyelőre szinte semmit nem tudni azon kívül, hogy időben az első és a második film között játszódik (ez lényegében már a címből kiderül), Los Angeles-ben játszódik, és erősen sztoriorientált. A fejlesztést pedig az a Chelsea Hash vezeti, aki olyan címeken dolgozott korábban, mint a Solar Ash és a What Remains of Edith Finch, tehát van némi tapasztalata az erős narratívák terén A program leginkább a filmek világát veszi alapul (az előzetes alapján egyébként eléggé sikerült eltalálniuk a hangulatot), de Hash elmondta az IGN-nek, hogy a filmet inspiráló regényből (Philip K. Dick: Álmodnak-e az androidok elektronikus bárányokkal?) is merítettek némi ihletet, az 1997-es játékkal egyetemben. A műfaj és a játékmenet viszont egyelőre kérdéses, ahogy a megjelenési dátum is, de az Annapurna azt ígérte, hogy hamarosan több részletet is megtudhatunk a projektről.