Hirtelen nem is tudnám megmondani, hogy az utóbbi években hány helyről hallottam, hogy a PC-s játékipar a végnapjait éli, és a konzolok veszik át a hatalmat. Persze ebben van logika, hiszen könnyebb egy olyan platformra fejleszteni, aminek egységes a hardverfelépítése. Vannak olyan cégek -- mint például az Epic --, amelyek PC-s múltjuk ellenére inkább a konzolokban látják a jövőt, de a PCGA-hoz hasonlóan a BioWare is azt állítja: a PC-s játékipar él és virul.

A cég vezérigazgatója, Ray Muzyka egy interjúban elmondta, hogy a számítógépekre több pénz költöttek, mint valaha, és egyre több figyelem fordul ezen platform felé, de az ipar változóban van, mégpedig a fejlődő technológiáknak és a játékosok változó szokásainak köszönhetően, a fejlesztőknek pedig az a feladatuk, hogy ezeket kövessék.

Muzyka úr szerint a játékosok figyelme részben az MMOG-k felé terelődött, hiszen gondoljuk csak bele, milyen eszméletlenül sokan játszanak csak a WoW-val, és akkor a többi hasonszőrű játékot nem is vettük számításba, de ugyanilyen népszerűek a kis, szinte nulla költségvetésből készült flashjátékok is, sőt az alkalmi közösség is egyre nagyobb teret nyer, révén a nagyszabású, ún. „core” játékokba egyre több esetben kerülnek beépítésre casual elemek, az ilyen játékosok kedvéért.

„Az hogy a közönség olyan játékokkal szeretne játszani, mint 20 éve, nem egy rossz dolog, ez normális és természetes, a technika fejlődésével jár együtt. Nekünk fejlesztőknek alkalmazkodnunk kell ezekhez a változásokhoz, hogy szórakoztatni tudjuk a közönséget, de ez nem feltétlenül jár együtt azzal, hogy kompromisszumokat kell kötnünk.”

A cég meglátása szerint a továbbiakban is lehet olyan játékokat készíteni, amik gazdag élményt biztosítanak, de ehhez egy könnyű, egyszerű irányítás kell és egy olyan játékmenet, ami lehetővé teszi, hogy „hardcore” játékos módjára egyszerre több órát is játszhassunk, de ugyanakkor kis szeletekben is végig lehessen pörgetni az adott játékot.