Az RTX Mega Geometry technológiáról korábban már mi is írtunk, de akkor még csak elméleti dologról volt szó, most viszont már a gyakorlatban is tesztelhető, elsőként az Alan Wake 2-ben. Az RTX Mega Geometry lényege, hogy javít a sugárkövetésen, a fényeken és a részletességen, miközben a CPU-t kímélve növeli a teljesítményt és a képminőséget, és ha mindez nem lenne elég, csökkenti a VRAM-fogyasztást. Papíron. Lássuk mit tud a gyakorlatban!
A Digital Foundry tesztjei alapján RTX 4060-as kártyán 60%-kal futott jobban a játék bekapcsolt ray tracing mellett, és közel 300MB memória szabadult fel. A technológia a régebbi kártyákra is hatással van: az RTX 2080Ti pl. 13%-kal teljesített jobban, míg az RTX 3080 teljesítménye 10%-kal nőtt. Olyan csúcskártyáknál, mint a 4090, vagy az 5090, nem történt túl nagy változás, 1% körüli volt a javulás.
Azért ez nem hangzik rosszul, reméljük a későbbiekben még több játék megkapja ezt a fajta támogatást. Mit szóltok hozzá?
A borítóképek forrása: Nvidia, Remedy Entertainment