Bár egy sor infót már olvashattattok a megjelenés napján, azóta némi víz lefolyt a Dunán és néhány apróságot hozzá tudunk tenni az ismereteinkhez és reményeink szerint a tiétekhez is. Nem vagy biztos valamiben? Megkérdeznéd, de ciki? Mindent tudni akarsz? Ha ezen kérdések bármelyikére igennel válaszoltál, cikkünk neked szól.

Megjelenés és korai hozzáférés

A Battlefield 5 2018 október 19-én jelenik meg egyidőben mindhárom fő platformra, PC-re Originen, Playstationre és Xbox One-ra a respektív áruházakban.

Mindenki, aki előrendeli a Deluxe kiadást, korai hozzáférést kap, három nappal korábban, azaz október 16-án már belevetheti magát a küzdelembe. Az EA/Origin Access tagok számára pedig a Play First Trial lehetősége is nyitva áll, ennek keretében október 11-én egy kis előjátékra is lehetőség lesz.

Nyílt béta

A korai hozzáférésen felül lesz nyílt béta is, ennek dátumát egyelőre még nem tudjuk, de az biztos, hogy bármely "Enlister Offer" lehetőséget adó verzió előrendelői korai hozzáférést kapnak ehhez is. Ezen felül mindenféle jóság is dukál mellé, úgy mint bónusz testreszabási lehetőségek (nyolc Soldier Set), hozzáférés a különleges megbízásokhoz (Special Assignments), és 5 fegyver a Battlefield 1-hez.

battlefield-5-death-dealer-2.jpg

Helyszín, korszak

Ahogy azt a szivárgások alapján egyre biztosabban lehetett sejteni, a Battlefield 5 a második világháborúban játszódik majd, de a híresebb csaták helyett a kevéssé ismert helyszínekre helyezik a hangsúlyt. Név szerint az Észak-afrikai hadjárat, a Rotterdami csata és Norvégia megszállása lett említve, de természetesen ez csak egy pár a végleges listáról.

Játékmódok

Egyjátékos kampány - War Stories: visszatér a Battlefield 1-ből megismert játékmód. Ez több rövid, más helyszínen és más katona szemszögéből bemutatott történet sorozatát jelenti, ezúttal azonban a frissítésekkel további epizódokat vezetnek majd be.

Grand Operations: Hosszú, akár egy óránál is több időt igénybevevő hadművelet, ami több játékbeli napon és pályán át húzódik, a vesztésre álló felet pedig egyre súlyosabb akadályok korlátozzák, úgy mint kevesebb lőszer, lassabb újjászületés, stb.

Combined Arms: Négy fős kooperatív játékmód, melyben egy sor küldetést kell végrehajtanunk, melyek során egy MI-vezérelte rendező gördíti elénk az akadályokat, ellenfeleket - ha próbáltad már valamelyik Left 4 Dead-et, akkor tudod, hogy nagyjából mire számíthatsz.

Fortifications: Minden karakterosztály hozzáférést kap különféle epítmények lehelyezéséhez, melyek közt lőállások, homokzsákok, csapdák is fellelhetőek lesznek, melyeket később mozgathatunk is. És hogy ne érezze magát rosszul, a Support osztály mindezt gyorsabban hajthaja végre. Leírás alapján kicsit a Fortnite-ra hajaz ez a játékmód.

Tides of War: Nem annyira játékmód, mint inkább "mutációk" sorozata, melyek új eseményekkel, kihívásokkal, csatákkal és jutalmakkal várja a játékosokat.

Airborne: Ebben a kompetitív játékmódban szövetséges oldalon ejtőernyősként mélyen a frontvonalak mögött kiugorva tüzérségi egységek megsemmisítése; a tengelyhatalmak oldalán pedig nyilván ezek megvédése lesz a célunk.

Persze ez nem minden, a lista megjelenésig és azután is bővülni fog.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Szezonbérlet, lootbox, mikrotranzakció

Akárcsak a Star Wars Battlefront 2 esetében, az Electronic Arts bejelentette, hogy a játék nem kap szezonbérletet (vagy ahogy itt hívták, Premium Pass-t). Helyette a fentebb is említett Tides of War alatt mutatkoznak be új játékmódok, melyek lazán kapcsolódnak majd a második világháború folyásához.

Ellentétben a Star Wars Battlefront 2-vel azonban lootboxok nem lesznek, semmilyen formában. A mikrotranzakciók azonban maradnak, de csak és kizárólag kozmetikai elemekre verhetjük el a pénzt, melyek a játékmenetet semmilyen módon sem befolyásolják

Battle Royale?

A jelenlegi információk alapján a battle royale-vonatra nem száll fel a Battlefield, bár a Grand Operations negyedik napja nagyon hasonlít rá: itt véges lőszerrel, újjászületés lehetősége nélkül esnek egymásnak a csapatok és az utolsó talpon maradó játékos nyer.

A Eurogamernek adott interjúban a kreatív direktor, Lars Gustavssonis úgy nyilatkozott, hogy "történtek beszélgetések róla és izgalommal követtük, merre halad a piac, de jelenleg nincs miről beszámolnunk".
A megjelenésig befutó, arra érdemes információkkal együtt folyamatosan frissítjük majd cikkünket.