A Bethesda egy egész stúdiót épített fel a mai nap folyamán bejelentett online akciójátéka, a free to play Battlecry köré. A 2012-ben megalapított Battlecry Studios feje a veterán MMOG-fejlesztő, Rich Vogel lett, aki egyebek mellett a Star Wars: The Old Republicon is dolgozott a BioWare berkeiben. Vezető tervezőként csatlakozott hozzá Lucas Davis (Halo 4, Call of Duty: Black Ops 2), és kreatív igazgatóként Viktor Antonov; utóbbi úriembernek köszönhetjük a Half-Life 2 és a Dishonored világát. Hőseink a stúdióalapítás után nekiültek, hogy elkészítsék a Battlecry-t.
E játékban 32 fő csaphat össze vérre menő harcokban, egy olyan világban, ahol betiltották a puskaport, az országok pedig a kijelölt háborús zónákban rendezik el vitás kérdéseiket, afféle Mortal Kombat stílusban. A Battlecry-t olyan játékok inspirálták, mint a Devil May Cry, a God of War és a Batman: Arkham Asylum, e programok harcrendszerei adják az alapokat. A fejlesztők szerint az ő üdvöskéjük ennek köszönhetően nem egy újabb MOBA, FPS vagy akció-RPG lett, hanem egy sima, mezei, multiplayerre kihegyezett akciójáték.
A Battlecry összecsapásai során olyan frakciókban harcolhatunk, mint a Királyi Tengerészgyalogság vagy az Orosz-kozák Birodalom. Antonov a harcosokat történelmi sztereotípiákkal és nem kevés steampunk elemmel felvértezve alkotta meg. Mivel nincsenek lőfegyverek, a népek a kardokat és az íjakat fejlesztették tovább extrém irányokba.
Ezek természetesen kihatnak majd az osztályokra, így például a helyi tankként üzemelő Enforcer lesz csak képes akkora kardot cipelni, aminek csodájára járna a Silent Hill-beli piramisfejű. Ráadásul a legtöbb fegyvernek lesz másodlagos „tüzelési” módja, így például e bitang nagy penge mobil pajzsként is funkcionálhat. Megemlítésre került a Duellist és a Tech Archer osztály is, előbbi a helyi tolvaj/zsivány típus képviselője, az utóbbi pedig az egyetlen olyan karakter, amely távolsági támadást tud végrehajtani, mivel ő különféle íjakat használ. Mellettük a kész játékban lesz még két osztály, a Brawler (ő olyan, mintha Tom Hardy Bronson-üzemmódba kapcsolt volna), és a támogató Gadgeteer.
A Battlecry karakterei többségében fürgék lesznek -- ugyan nem oly fürgék, mint a Titanfall falakat megmászó pilótái, de azért több függőleges mozgásra képesek, mint más multiplayer játékok szereplői.
A Battlecry Studios egyelőre a PC-re fókuszál, de Vogel nem zárkózott el annak lehetőségétől, hogy a Battlecry valamikor megjelenjen a Sony és a Microsoft konzoljaira. Egyelőre azonban PC-s dátumunk sincs. A játék már játszható állapotban van, ennek ellenére még sok munka vár a texasi fejlesztőcsapatra. Jelenleg a bétatesztelésre kész állapotot szeretnék elérni, de arra is csak 2015-ben fog sor kerülni.