Lassan tényleg azt lehet mondani, hogy veszélyben az MMORPG-piac legismertebb tagja, a World of WarCraft: a Blizzard játéka folyamatosan veszíti a regisztrált tagokat, s ezzel egyenesarányban a bevétel is csökkeni kezdett. A Super Data Research kutatása szerint az elmúlt 7 hónapban mintegy 54 százalékkal csökkent a bevétel, vagyis a cég a World of WarCraft révén csak 93 millióra tett szert, a februárban gyűjtött 204 millió dollárhoz képest.
Az elemzők szerint ez egyértelmű jele annak, hogy nagyon ideje volna már bevezetni a mikrotranzakciós rendszert, vagyis jobban mondva, kiterjeszteni azt a játék minden részére, hiszen, ha a Blizzard konokul megy a saját útján, az a későbbiekben nagyon fájni fog. Ugyanakkor tudni kell, hogy egy ilyen váltáshoz megfelelő körülmények is kellenek, melyek még nem érkeztek el a World of WarCraft esetében. A Super Data Research emberei úgy vélik, hogy a csökkenő felhasználói szám negatív hatását eddig sikeresen tudta ellensúlyozni a mikrotranzakciókból, valamint a kiegészítőkből és egyéb forrásokból befolyó bevétel.
A begyűjtött adatokból továbbá az látszik, hogy az elkötelezett játékosok érdekeltek és szeretnek is pénzt költeni a karakterükre, ráadásul eddig minden free-to-play modellre váltott játék az Egyesült Államokban nagyobb felhasználói számról és megnövekedett bevételről számolt be, ezeket a mutatókat pedig nem lehetetlen tartani -- persze rizikós egy ilyen váltás, az említett megfelelő körülmények hiánya és a sok konkurens miatt.
A Blizzard egyébként már nem zárkózik el attól az ötlettől, hogy ingyenesen játszható legyen a World of WarCraft, de ők is azon a véleményen vannak, hogy minden lehetséges oldalról meg kell vizsgálniuk ezt a témát, mielőtt döntenének.
Nemrég ránéztem az SWTOR-ra is de ott megint csak ugyanaz a helyzet...agyatlan maintance-k...nyáh..nem is sorolom tovább. Lényeg hogy manapság tényleg csak a f2p vagy mikrós mmo-k mükődnek...
TESO-ra is beneveztem volna..de hogy pont ugyan az az engine hajtja mint a TOR-t már minusz 1 pont... plusz még havidíjas lesz..no ty. :( Wildstar szintúgy...kár. pedig ezeket meglestem volna..ok most lehet nekem esni hogy ha fizetős nem kell vele játszani és kész..de hát istenem.. nem feltétlen akarok minden megjelenő MMO-t kipróbálni ami fizetős ami manapság bő féléven belül f2p lesz.
Jelenlegi béta teszteken, főleg a stress teszteket elmondták a bétázók, hogy a motor olyan simán viszi a 150-200 karakter megjelenítését ultra beállításokkal egyszerre, egy képernyőn, hogy ők maguk is meglepődtek. Főleg azután, hogy a legtöbb mmo manapság elvérzik itt, és csoda, hogy végre valaki (a Zenimax) rájött, hogy kell optimalizálni valamit, ha tömeges pvp-t akar sikeresen, 30 fps körüli értékkel.
A látványért pedig érdemes megnézni azokat a képeket, amelyeket a bétázók lőnek (NDA ide vagy oda), mert tényleg úgy néz ki minden, ahogy a promo képeken. Mert a hivatalos 2013-as képeknek nem hisz senki, hiszen "az promo képek, tuti hazudnak és ps az egész" :)
Egy szó mint száz, a motortól nem kell tartani, az rendben lesz. A többi (a tartalom és a gameplay) is jól hangzik, nagyon jók a visszajelzések. Aki játszott vele bétában vagy public eventeken, az dícséri az esetek 90%-ában, de ez lesz az, ami sikerré teszi, vagy nem a premier után, nem az előfizetés. Ki fogja mindenki fizetni aki akarja azt a pár ezret havonta, ha tényleg megkapja a 4-6 hetente érkező, masszív 15-20 órás DLC szintű tartalmakat. Az első pár évben legalábbis igen.
Aztán meglátjuk, mi lesz. Akkora karriert, mint a WoW a 8-9 évével, soha senki sem fog produkálni már, ezért is tervez az ESO is előre 5 évre egyelőre, már az is csodaszámba menne p2p rendszerrel.
A WoW egyszerűen megöregedett, ez törvényszerű. Az meg vicc kategória, hogy "veszélyben van a játék" kifejezéssel illetik az elemzők a WoW-t. A 8 év alatt annyi pénzt termelt a játék, hogy elkölteni is képtelenség... Dehogy van "veszélyben", egyszerűen csak elérte a nyugdíjkorhatárt :) Szép öregkora lesz, aztán ennyi.
Nagyon bele éli magát a játékba :D
Azriel feldobtad a napom :D
/)
Bár mindegy is. Ebbe ölik a legtöbben a pénzt - és majd minen mmorpg-nél ugyanazt kapják - ebből is dől.
Bár szerintem átgondolhatták volna az XP rendszert: ha huszadjára ölök meg valami/valakit, az huszadjára rohadtul nem bővíti a tapasztalataim.
attól hogy egy box-zsákot ütögetsz a tapasztalatod nem nő,de a tested edződik,ha játszottál RPG-vel akkor tudod hogy a "tapasztalati pont" "tapasztalat" részét elég lazán értelmezik
Bár mindegy is. Ebbe ölik a legtöbben a pénzt - és majd minen mmorpg-nél ugyanazt kapják - ebből is dől.
Bár szerintem átgondolhatták volna az XP rendszert: ha huszadjára ölök meg valami/valakit, az huszadjára rohadtul nem bővíti a tapasztalataim.
Valóban licencelték a Hero Enginet, de a fejlesztés kezdeti szakaszában lecserélték, mivel túl sok gond volt vele. Most egy saját készítésű enginet használnak.
Valóban licencelték a Hero Enginet, de a fejlesztés kezdeti szakaszában lecserélték, mivel túl sok gond volt vele. Most egy saját készítésű enginet használnak.
Nemrég ránéztem az SWTOR-ra is de ott megint csak ugyanaz a helyzet...agyatlan maintance-k...nyáh..nem is sorolom tovább. Lényeg hogy manapság tényleg csak a f2p vagy mikrós mmo-k mükődnek...
TESO-ra is beneveztem volna..de hogy pont ugyan az az engine hajtja mint a TOR-t már minusz 1 pont... plusz még havidíjas lesz..no ty. :( Wildstar szintúgy...kár. pedig ezeket meglestem volna..ok most lehet nekem esni hogy ha fizetős nem kell vele játszani és kész..de hát istenem.. nem feltétlen akarok minden megjelenő MMO-t kipróbálni ami fizetős ami manapság bő féléven belül f2p lesz.