Nem tudom, kinek mennyire ismerős a Mexikóban évente megrendezett Baja 1000 verseny -- ami akár egy mini Párizs-Dakar ralinak is felfogható --, ezért kezdjük ezzel a hírt. A Baja versenyeit 1967 óta mindig ősszel rendezik meg, és váltakozó, hogy miként bonyolítják le, legtöbbször Ensenadából indulnak a pilóták, és La Pazba érkeznek, de van, hogy egy hatalmas kört tesznek meg, ami Ensenadában kezdődik, és ott is végződik. A versenyzők motorbiciklivel, raliautóval, homokfutóval, de akár egyénileg legyártott és összeszerelt járgányokkal is részt vehetnek a néha több mint 1000 mérföldes, erőpróbáló versenyen.

Akinek felkeltettem az érdeklődését, vagy már ismeri a versenyt, az örülni fog, hiszen nemrég az Activision megvásárolta a sorozat jogait, és a Left Field Productions fejlesztőinek a közreműködésével már meg is született a SCORE International Baja 1000: The Official Game. A játékban 90, száguldozásra alkalmas járművet találunk, köztük motorokat, terepjárókat, homokfutókat, ezekhez részletes törésmodellek és persze változatos pályák társulnak -- már ha vannak ilyenek egy sivatagi futamon --, de a multiplayer sem marad ki a repertoárból.





Baja 1000Egy kis adalékként hozzáteszem, hogy múlt hónapban jelent meg a Baja: Edge of Control a THQ gondozásában és a 2XL Games fejlesztésében. A két játék között számos hasonlóságot láthatunk, lévén mind a kettőben sivatagokban versenyzünk homokfutókkal meg terepjárókkal, és laikusok még össze is téveszthetik őket, akár még a borítójuk alapján is. Ezt észre is vette a THQ, és gyorsan beperelte az Activisiont, mondván, megtévesztő a játékuk dobozképe, és ezért cseréljék azt le. A borító azonban számos felszólítás után is változatlan maradt, így az Activision most egy szép kis bírságnak néz elébe.