• Egy év alatt 52 százalékkal nőttek az Activision Blizzard bevételei
  • A Call of Duty-játékokkal több mint 100 millióan játszanak
  • A kiadó 2000 új dolgozót tervez felvenni

Sorra jönnek a negyedéves üzleti jelentések a kiadóktól és a konzolgyártóktól: most éppen az Activision Blizzard a soros, akiknek a júliustól augusztusig tartó időszakban 1.95 milliárd dollár bevételük volt, ami 52 százalékos növekedést jelent 2019-hez képest.

Ebből 773 millió dollár köthető az Activision részleghez, ami több mint háromszorosa az egy évvel ezelőtti bevételnek, ez pedig nagyban köszönhető a Call of Duty népszerűségének: az elmúlt negyedévben 111 millió egyéni felhasználójuk volt a teljes franchise-t tekintve, ami természetesen nagyban köszönhető az ingyenes Warzone-nak és Mobile-nak. Mindeközben a Call of Duty: Modern Warfare is elképesztő számokat produkál: az első évben többet adtak el belőle, mint eddig bármelyik Call of Duty-játékból.

A Blizzard nagyjából stagnál, a bevételeket és a felhasználókat tekintve is – összesen 30 millió játékosuk volt a vizsgált időszakban. A World of Warcraft tartja magát az egy évvel ezelőtti szinthez, a Hearthstone-ban törtött játékidő újból növekedésnek indult, míg az Overwatch továbbra is 10 millió felhasználóval bír.

Az egyik legérdekesebb fejlemény, hogy az Activision Blizzard 2000 új ember felvételét tervezi, hogy még nagyobb hangsúlyt fektessenek hat nagy franchise-ra: ezek a Call of Duty, a Candy Crush, a World of Warcraft, a Hearthstone, a Diablo és az Overwatch. Mindezt azok után, hogy 2019 elején több mint 800 dolgozót küldtek el (elsősorban attól a Blizzardtól, mely az említett IP-k nagy részéért felel), illetve hogy néhány héttel ezelőtt bezárták a Versailles-ban található részlegüket.