- Matt Booty szerint nem elég nagy a kereslet a VR-ra
- Éppen ezért nem terveznek nyitni a piac felé
- Szerinte az Xbox játékoknak körülbelül 10 millió felhasználót kell elérniük a sikerhez
- VR esetében pedig ez lehetetlen
Már hosszú évek óta válogathatunk a különféle VR eszközök közül, melyek egyre jobb teljesítményt nyújtanak, és az ilyen hardverekre készülő játékok minősége is emelkedőben van – az Assassin's Creed Nexus VR-ban például elég nagy a potenciál, bár jó lett volna látni mozgás közben. A játékosok zöme viszont továbbra is csak a távolból vizsgálja ezeket az eszközöket (ami az ár láttán nem is csoda), bár a PS VR2 azért elég jó számokat produkál. Meglátjuk, hogy változik-e ez a hozzáállás a jövőben, az Xbox Game Studios vezetője mindenesetre nem a virtuális valóságban látja a jövőt, és ezt ki is fejtette a The Hollywood Reporternek adott interjúban.
The head of Xbox Game Studios has said the VR and AR market is currently too small to get involved in. Matt Booty suggests Xbox games need to reach over 10 million players to be successfulhttps://t.co/EHBvxQHqWT pic.twitter.com/8pvPwrIvm5
— VGC (@VGC_News) June 19, 2023
"Már 10 olyan játékunk van, ami több mint 10 millió játékost ért el, és bár ez nagyszerű teljesítmény, lényegében ez az a szint, ami szükséges a sikerhez. A VR/AR piacon viszont ez jelenleg nem megvalósítható." – mondta Matt Booty. A stúdió feje szerint rengeteg olyan IP-jük van, ami köré már kiépült egy közösség, egyelőre azonban nem nem terveznek betörni a VR-piacra. Ugyanakkor azt a megfogalmazást használta, hogy "kivárunk, amíg elég nagy lesz a felhasználói bázis", szóval nem határolódott el teljesen az ötlettől. Más kérdés, hogy a tervek szerint mostanra már teret kellett volna hódítania ennek a technológiának (ami jól láthatóan nem történt meg teljesen), így egy darabig még egészen biztosan várhatunk az Xbox konzolokhoz kapható VR headsetre.