• Matt Booty szerint nem elég nagy a kereslet a VR-ra
  • Éppen ezért nem terveznek nyitni a piac felé
  • Szerinte az Xbox játékoknak körülbelül 10 millió felhasználót kell elérniük a sikerhez
  • VR esetében pedig ez lehetetlen

Már hosszú évek óta válogathatunk a különféle VR eszközök közül, melyek egyre jobb teljesítményt nyújtanak, és az ilyen hardverekre készülő játékok minősége is emelkedőben van – az Assassin's Creed Nexus VR-ban például elég nagy a potenciál, bár jó lett volna látni mozgás közben. A játékosok zöme viszont továbbra is csak a távolból vizsgálja ezeket az eszközöket (ami az ár láttán nem is csoda), bár a PS VR2 azért elég jó számokat produkál. Meglátjuk, hogy változik-e ez a hozzáállás a jövőben, az Xbox Game Studios vezetője mindenesetre nem a virtuális valóságban látja a jövőt, és ezt ki is fejtette a The Hollywood Reporternek adott interjúban.

"Már 10 olyan játékunk van, ami több mint 10 millió játékost ért el, és bár ez nagyszerű teljesítmény, lényegében ez az a szint, ami szükséges a sikerhez. A VR/AR piacon viszont ez jelenleg nem megvalósítható." – mondta Matt Booty. A stúdió feje szerint rengeteg olyan IP-jük van, ami köré már kiépült egy közösség, egyelőre azonban nem nem terveznek betörni a VR-piacra. Ugyanakkor azt a megfogalmazást használta, hogy "kivárunk, amíg elég nagy lesz a felhasználói bázis", szóval nem határolódott el teljesen az ötlettől. Más kérdés, hogy a tervek szerint mostanra már teret kellett volna hódítania ennek a technológiának (ami jól láthatóan nem történt meg teljesen), így egy darabig még egészen biztosan várhatunk az Xbox konzolokhoz kapható VR headsetre.