- Igen népszerű az Xbox Game Pass
- Az előfizetők 40%-kal több játékkal játszanak
Hogy mennyire kifizetődő a Microsoft számára az Xbox Game Pass havidíjas előfizetéses szolgáltatása, az jó kérdés, mindenesetre igen agresszív árazással, „mindent egybe” csomaggal és folyamatosan bővülő és cserélődő játékkínálattal csábítja a lehetséges vásárlókat PC-n és Xbox-on egyaránt. A GamesIndustry-nak átadott adatok alapján kicsit tisztult ezzel kapcsolatban a kép, még úgy is, hogy haszonkulcsról nem esett szó.
Ezek szerint az előfizetők 40%-kal több játékot próbálnak ki, mint a nem előfizetői átlag, de ez nem csak az éppen aktuális játékkínálatra vonatkozik. Körükben ugyanis gyakoribb az áruházakban vásárlással együtt járó átkattintás, a megkérdezettek mintegy 91%-a állította, hogy a szolgáltatáson kívüli játékokkal is játszik.
A statisztika azt viszont nem mutatja meg, hogy az előfizetői réteg ezelőtt milyen vásárlási szokásokkal bírt: vagyis mennyire jellemző, hogy az amúgy is „hardkór” játékosok élnek-e inkább a szolgáltatással, vagy sikerült-e új vásárlókat is bevonni.
Ugyanis aki alapból kevesebbet játszik, annak nem éri meg megvenni a fenti csomagot; aki meg többet játszik, az meg két kézzel kap a lehetőség után, mert úgy kevesebb pénzért többet játszhat. Vagyis szerintem nem az előfizetők játszanak többet, hanem a többet játszók fizetnek elő (nem A-ból következik B, hanem B-ből A). De legalább jó példa arra, hogy egy statisztikát hogyan lehet 'elcsalni'. :)