A GDC-n bemutatták az Unreal Engine 4.0-t, és bár a zárt ajtók mögött tartott prezentáció a pletykák szerint forradalmi volt, az Epic úgy véli, kell még egy kis idő, mire a motort élesben is használni lehet. Mark Rein, az Epic frontembere a CVG-nek elárulta, hogy addig is remek szolgálatot nyújt majd a már bevált hármas számú motor, ami most azonnal elérhető, és még mindig meg tudja döbbenteni az embereket.



"A Samaritan már most kész van, sőt, az Unreal DevKit az összes beállítást ismeri, ami hajtja a Samaritant -- minden egyes tulajdonság benne van, simán mutathatnánk belőle újabb 30 percet. A srácaink most is olyan PC-ken dolgoznak, amik erő tekintetében túlmutatnak a legtöbb ember számára elérhető hardveren, és hihetetlen, miket nem csinálnak. És ez most történik."

Rein hozzátette, hogy ha valaki induló címet szeretne készíteni az új konzolokra, akkor az Unreal Engine 3.0-val jár a legjobban, mert nem elég, hogy már ebben a pillanatban is gyönyörűt lehet alkotni vele, de kompatibilis az előző generációs gépekkel is.

És hogy mi van az Unreal 4 motorral?

"Az Unreal Engine 4 nagyon futurisztikus motor. Ebben az évben még az UE3 a nyerő."

Az UE4 nyilvános bemutatója ebben az évben lesz, de nem tudni, hogy mikor -- esélyes, hogy az E3-on, talán valamilyen új konzol exkluzívjaként. Meglátjuk.