• Kodzsima Hideo és a Konami ellentétéről írt cikket a francia Gameblog
  • A japán dizájner állítólag a Metal Gear Solid 5 büdzséjét használta fel a P.T.-hez

Hogy pontosan mi állhatott annak a hátterében, hogy Kodzsima Hideo és a Konami között elmérgesedett a viszony a Metal Gear Solid 5 fejlesztése során, az talán soha nem derül ki pontosan, most azonban könnyen lehet, hogy kicsit közelebb kerültünk az igazsághoz, a francia Gameblog ugyanis leközölt egy cikket, melyben jól értesült forrásokra hivatkozva írnak arról, mi is történt ebben az időszakban.

az-mgs5-penzbol-keszult-a-pt-ezert-rughatta-ki-kodzsimat-a-konami.jpg

A P.T. demó – amely valójában a végül lelőtt Silent Hills játszható teasere volt – teljes titokban lett fejlesztve egy kis csapat által, a Konami vezetői pedig ugyanakkor szembesültek a játék létezésével, amikor a nagyközönség is, a 2014-es Gamescom során. A demó megjelentetését is a Sony-n keresztül intézte el Kodzsima, a kiadó semmit nem tudott az egészről – a Konami PR-részlege kellemetlen helyzetbe is került ezzel, hiszen nem voltak felkészülve arra, hogy bármit is mondaniuk kell a Silent Hillsről.

Ami még ennél is súlyosabb, hogy Kodzsima valójában a Metal Gear Solid 5 fejlesztésére szánt büdzsé egy részéből finanszírozta a P.T. készítését, ami végül az egyik fő oka volt annak, hogy kirúgták a dizájnert.

Ha hihetünk a forrásoknak, akkor Kodzsima és a Konami között mostanra rendeződött a viszony: a két fél újból kommunikál egymással, így nincs kizárva, hogy később esetleg újból együttműködésre kerüljön sor. A leírtakat persze tessék pletykaként kezelni.