Manapság kihalóban az igazi kihívás a játékokból, mondják a hőskorszak öreg motorosai. Szó mi szó, a játékok hossza és a tartalmuk iránti elvárások jelentős változásokon mentek keresztül, és ezért is okoz meglepetést egy-egy olyan bejelentés, mint a múlt heti, a Witcher 2 legnehezebb játékmódjával kapcsolatban. Pedig ha körülnézünk, azért a nem túl távoli múltban is találunk olyan programokat, melyek garantáltan megizzasztják még a legelvetemültebb játékosokat is. Hogy nektek ne kelljen, mi összeállítottunk egy tízes listát belőlük, szigorúan PC-ről, de hogy kicsit kilógjunk a sorból, hoztunk pár értelemszerű szabályt. Az első, hogy csakis 2000 január 1. után megjelent játékok kerülhetnek a palettára, elkerülve ezzel a 8-bites korszak
örök favoritjait. Ha nem így tennénk, most is a Battletoads és a Ghosts and Goblins küzdene a dobogó első fokáért, az utolsó párat pedig megtöltené az Impossible Mission és a Castlevania ki tudja már, hány része. Tehát csakis 2000 utáni játék jöhetett szóba, és azok közül is csak olyan, amelynek nehézsége a játék tervezéséből, s nem hibából adódik. Legendásan nehéz volt a
megjelenésekor például a Black & White, de csak mert egy hiba miatt az utolsó pályát sokan végig sem tudták játszani. Ilyen alapon pedig nincs értelme besorolni, nem igaz? Szóval álljon most itt az általunk választott tíz győztes, melyeket igyekeztünk a lehető legrelevánsabb sorba rendezni. Nem állítjuk, hogy listánk szentírás, de talán segíthet eligazodni, ha azon gondolkodunk, hogy az épp aktuális játékunk mennyire nehéz az igazi bajnokokhoz képest. A listában
egyébként a legnehezebb játékmódokat vettük figyelembe (már ahol volt ilyen).
10. World of Warcraft
Mivel tulajdonképpen egy kakukktojásról van szó, magasabb helyet nem kaphat a listán, de tény, hogy bizonyos értelemben véve a World of Warcraft a világ legnehezebb játéka. Nem elég, hogy a benne rejlő milliónyi
küldetés embert próbáló feladatok elé állítja a legelszántabb kalandorokat is, de ha valaki az achievementekre, ne adj isten bossokra hajt, nem elég ügyesnek lennie, de össze is kell tudni boronálni egy ütőképes csapatot, s ez sokszor nehezebb, mint bármilyen játék. Ráadásul sorra jönnek ki hozzá a jobbnál jobb kiegészítők (most például a Cataclysm), melyek tovább tágítják az így is végtelennek tűnő játékidőt. A WoW kicsit olyan, mintha a játékvilág pókere lenne. Beletanulni öt perc, de tökélyre vinni egy élet.
9. Gothic
A derék németek első komoly RPG-s próbálkozása a megjelenésekor istentelenül bugos volt. Azonban később, a kismillió javítás feltelepítése után sem lett könnyebb, sőt, onnantól már az olcsó hibákra sem lehetett alapozni, ha
elakadtunk itt-ott. A játék első pár méterén még a szembe jövő csirke is lemészárolta a szerencsétlen játékost, s mivel nem volt útmutató a világ szörnyűségeihez, mindent magunknak kellett kitapasztalnunk. Bár a későbbi részek sem voltak könnyűek (a harmadik különösen nehéz volt), a negyedik, ArcaniA című rész nevetségesen egyszerűre sikerült, "hála" az új fejlesztőcsapatnak. Akik az ArcaniA-n nevelkednek, tegyenek egy próbát az első résszel is, csak hogy tudják, milyen az, mikor egy játék határozottan gonosz.
8. IL-2: Sturmovik
A nyolcadik hely nyertese egy kisebb meglepetés lehet, hisz egyedüliként képviseli a járművekkel foglalkozó, tematikus szimulátorokat. Az viszont, hogy egyedüliként nem jelenti, hogy ok nélkül! Az IL-2-t sokan minden
idők legjobb és legélethűbb repülőszimulátorának tartják. Ez azonban nem csak azt jelenti, hogy rászolgált a téma rajongóinak szeretetére, hanem hogy nehéz is, méghozzá nagyon. Alapvetően igényli a komoly joystickot, mert anélkül nehezen élvezhető, ám a profi felszerelés mellett sem könnyű kivitelezni a légi harcokhoz szükséges manővereket.
7. Baldur's Gate II: Throne of Bhaal
A Baldur's Gate II eleve egy nehéz játék volt, a kiegészítőlemeze azonban egy egészen más lapra tartozik. A 2001 nyarán megjelent szerepjáték az egyik legnehezebb, amivel találkozni lehet a játékiparban. Nem elég, hogy mesteri szintre kell fejleszteni az alapjátékból összeszedett tudásunkat ehhez a gigászi kalandhoz, de pár főellenséghez olyan alapos ismeretekre van szükség a különböző varázsitalok és kiegyensúlyozottsági mechanizmusok alapján, hogy az kiemelkedően sok játékórát vesz el a többi műfaji rokonhoz képest. Félreértés ne essék, végig lehet vinni, csak épp
kemény, mint a vídia. A szerkesztőségben Chris könnyeivel küszködve idézte fel a borzasztó pillanatokat, melyeket egy sárkány okozott neki a Throne of Bhaalban. De cseppet se féljetek, még pár évtized, és ő is rendbe jön, ahogy a legtöbb rajongónak is sikerült túltennie magát a játékon...
6. SimCity 4
A hatodik helyre egy stratégiai játék került, méghozzá a híres játékfejlesztő, Will Wright keze alól. A patinás SimCity-sorozat eddig megjelent utolsó része azonban a legdurvább az egész szériából. Ha valaki maximalista és bekapcsolva hagyja a természeti katasztrófákat, tíz perc sem telik el, és kis birodalma forgószél áldozata lesz. Viszont ha kikapcsoljuk őket, akkor sincs szerencsénk, mert a játék gazdaságát rendbe hozni keményebb kihívás, mint elvezetni egy pusztulás szélén álló észak-afrikai országot. Persze lehetséges, de talán jól példázza a feladat komolyságát, hogy a rajongók máig elszántan szenvednek szeretett metropoliszaik védelmével, és még most is érheti őket meglepetés.
5. Wizardry 8
A lista harmadik szerepjátéka, ami még a Throne of Bhaalnál is durvábbra sikerült. Annyit viszont érdemes hozzátenni, hogy ebben a játékban elsődleges cél volt az iszonyatosan nehéz játékélmény, hisz az első hét részt
is a keményvonalas RPG-őrülteknek készítették. A Wizardry 8-ban nagyon könnyű elakadni, és a harcrendszere, játékmenete sem hasonlít a modern stílusú szerepjátékokéhoz. Kell hozzá képzelőerő dögivel, összetettsége pedig tovább nehezíti az amúgy is kemény kihívást nyújtó játékot. Ha forog a gyomrod az ezredik orköldösős, mai RPG-től, mindenképp próbáld ki, de azt ne feledd, hogy nem véletlenül kerül a lista 5. helyére!
4. Halo 2
Az egyetlen konzolátirat a listánkon, ami ráadásul az utolsó PC-s Halo volt. Akik még adtak egy esélyt a három évet csúszott portnak, és volt olyan gépük, amin elfutott a 2007 nyarán még új és hibáktól hemzsegő Windows Vista (mely persze alapkövetelmény volt a Halo 2-höz), egy remek játékot kaptak, ami ráadásul igen kemény kihívás elé állíthatta az arra
vágyókat. A Halo 2 Legendary nehézségi szintje a legnehezebb a sorozatban (nem mi mondjuk, illetve nem csak mi), és szerencsére a PC-s változat sem lett könnyebb az xboxos eredetinél. Meg lehet csinálni, de készüljetek fel rá, hogy
sokszor haltok majd meg. Nagyon-nagyon sokszor...
3. Homeworld 2
Az első (és egyetlen) olyan játék a listán, ami azon felül, hogy frusztrálóan nehéz, nem is kifejezetten jó, klasszikus sem lett belőle a zseniális első résszel ellentétben. Ehhez persze az is hozzájárult, hogy a
remek Homeworld után a Relic csapata nem a dinamikus játékdizájn irányába kezdte fejleszteni a folytatást, hanem egy agyonscriptelt recepttel állt neki kísérletezni, melynek eredményeképp meg lett kötve a kezünk de marhára. A Homeworld 2-ben iszonyú gyorsan kell úgy cselekednünk, ahogy a játék elvárja, s ha ez elsőre nem esik le, tuti, hogy bukjuk az igen hosszú és sokszor unalmas küldetéseket. Kár érte, remek játék lehetett volna, így viszont csak egy iszonyúan nehéz, ám ezen felül középszerű űrstratégiaként emlékezhetünk rá.
2. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
A második helyre a Stalker-sorozat első felvonása került, melynek Veteran fokozata egyszerűen embertelen. Ha feltelepítjük a legfrissebb foltokat, akkor sem fog javulni a helyzet. Az ellenfelek mesterséges intelligenciája eszelősen jó, célzásuk pedig világbajnok, így a tűzharcoknak egészen egyedi hangulatuk van. Minderre pedig csak rátesz a fegyverek mérnöki ballisztikája, azaz nem csak hogy újra meg kell tanulnunk játszani minden egyes nehézségi fokozaton, de még a környezetet is túl kell élni, hisz a Zónában minden ellenünk van. Ezen a fokozaton már csak a valódi profik maradnak életben, és összességében nehezebb rajta boldogulni, mint a fent említett programokban, így sokáig úgy volt, hogy a Stalker lesz a legnehezebb játék. De aztán jött egy jelölt, amire mindenki rábólintott, egy olyan PC-exkluzív gyöngyszem, ami mindent maga mögé utasított. Ez pedig nem más, mint az...
1. Armed Assault
Pontosan! Az ArmA. Kérem szépen, szerény személyem még az európai megjelenés előtt szerezte be a cseh nyelvű első kiadást, és már akkor olyan szuper nehéz volt életben maradni a szervereken, hogy ahhoz képest a tízszeres presztízselés semmi a Modern Warfare 2-ben. Na de az igazi kihívás csak ez után jött! A kampány szó szerint embertelen. Mindössze két nehézségi fokozat van, Cadet és Veteran, de ezeket még tovább lehet módosítani az opciók között, perverz részletességgel. Az ArmA sem lehetetlen, mert láttam, hogy valaki végigjátszotta a legnehezebb fokozaton is, de olyan profin kell játszani hozzá, hogy azt a legtöbb játékos képtelen elsajátítani. Ez persze nem meglepő, a Bohemia nem is nekik készítette a programot, hanem az olyan rajongóknak, akik nem is magukat a játékokat, hanem a militarista életérzést és technikát szeretik. Ha sisakkal a fejeden jöttél a világra és már az oviban is M16-os volt a jeled, kihagyhatatlan az ArmA, de vigyázz, mert a csehek tényleg nem viccelnek!
Adrian95tel egyetértek, de sztem a pve nem kihívás a pvphez képest. ojan szerveren játszom, amin tényleg vannak pro-k, és nekem még a kedvenc classaimmal is nehéz volt életben maradnom. A másik, hogy itt nem sz*rozunk, inst lv80 van és mindent meg lehet venni, gear, gem, gliph... nekem ez okozta a legnagyobb fejtörést. Még sosem kellett a semmiből összeállítanom a cuccaimat, nem tudtam mijen gemet tegyek be, mire jó ez a stat, erre kell többet rakni v arra. Ehhez képest pl a nevelgetés, meg bossolás semmi, max h a csapatot jól összeállítani, legyen jó healer, kell a 2nd tank, stb...
elég nehezen kiismerhető játék,ahoz h valaki megismerje normálisan a karakterét és annak megfelelő talentjeit mondjuk pve-re vagy pvp-re ,nem kevés idő kell .
mondjuk igaz h 2 hét alatt kivittem rajta de akkor is
Én anno a need for speed carbonba a darius elleni canyonpárbajt 59. probálkozásra tudtam csakk meg csinálni!
DE a poén az hogy már nem kell végig mennem ellene az egész pályán mert ismerek minden kanyart és be tom elözni!
Jó talán egy játék volt ami nehéz volt az a Jericho!!!!!!!
nagyon sokat játszottam vele és nem jutottam a végére!
Foxrider:
Az AC szerintem nem annyira nehéz, kell hozzá gyakorlat, det végigvihető (és szuper )
A listára még fölkerülhetne a City Interactivos Overspeed, és a Stalingrad nevű játék is.
Külön ajánlom figyelembe a Ski Park Manager-t. Na az TÖBB mint lehetetlen!
70 pálya van abból a 2. pályától fogva LEHETETLEN!