Mike Gamble, az Epic európai kapcsolataiért felelős menedzsere egy londoni gyűlésen beszélt a játékvilág jövőjéről. A téma elsősorban az Unreal Engine 3.0 fejlesztői környezet volt, ami az utóbbi időben nemcsak PC-n és konzolon, de iOS platformon is hódít. Gamble dicsérte kicsit saját technológiájukat, majd rátért arra a manapság dívó nézetre, mely szerint az olcsó mobilos játékok feleslegessé teszik a drága, AAA kategóriás fejlesztéseket.
"A tapasztalat mondatja velünk, hogy ha tartalmas programot készítesz, ami megéri az árát, az emberek megveszik. Mint vásárlók, mit tennétek szívesebben: vennétek egy játékot, mint mondjuk az Infinity Blade 6 dollárért, benne egy csomó lehetőséggel, vagy fizetnétek 99 centet valamire, amit az életben nem vesztek elő többet? Mi azon az állásponton vagyunk, hogy itt az ideje tartalmas játékokat készíteni a telefonokra, melyekben kamatoztatható a fejlesztői szakértelem. Erre bizonyíték az Infinity Blade. Ez egy AAA kategóriás mobiljáték, amin azóta 11 millió dollárt kerestünk -- ez úgy jön ki, hogy az Apple már lefölözte a saját hasznát."
Bármilyen furcsán hangzik is az olcsó játékok térhódításának elmélete, egyre több helyről hallani a dolgot, ami azért is meglepő, mert nyilvánvaló butaságról van szó. Erről egyébként Stöki is írt egy nagyszerű Gondolatébresztőt a májusi Guruban.
"A tapasztalat mondatja velünk, hogy ha tartalmas programot készítesz, ami megéri az árát, az emberek megveszik. Mint vásárlók, mit tennétek szívesebben: vennétek egy játékot, mint mondjuk az Infinity Blade 6 dollárért, benne egy csomó lehetőséggel, vagy fizetnétek 99 centet valamire, amit az életben nem vesztek elő többet? Mi azon az állásponton vagyunk, hogy itt az ideje tartalmas játékokat készíteni a telefonokra, melyekben kamatoztatható a fejlesztői szakértelem. Erre bizonyíték az Infinity Blade. Ez egy AAA kategóriás mobiljáték, amin azóta 11 millió dollárt kerestünk -- ez úgy jön ki, hogy az Apple már lefölözte a saját hasznát."
Bármilyen furcsán hangzik is az olcsó játékok térhódításának elmélete, egyre több helyről hallani a dolgot, ami azért is meglepő, mert nyilvánvaló butaságról van szó. Erről egyébként Stöki is írt egy nagyszerű Gondolatébresztőt a májusi Guruban.
Portal 2-őt a Valve miatt írtam
De ha már Portal 2, akkor felhozhatnánk az Uncharted 2-t, a GTA IV-et, az L.A. Noire-t, a Heavy Raint, az Amnesiát, az Alan Wake-et, a Stalker-sorozatot...
Godfather07: de akkor mondjál már még vagy 4-5 AAA játékot ami tényleg jó lett!
csaba: aha Portal2. Ennyi.
Assassin's Creed széria
a lego játékok
ha vki tudna még mást is írja meg!!!!
Egyetlen gyártót tudok mondani, aki ma klasszikuskokat gyárt: Valve.
A legtöbb AAA kategória inkább CCC kategóriának felel meg.
Tudom, hülye vagyok, de melyik 3 tulajdonság van a betűk helyén? (hang, grafika, játékmenet?)
Lehet, hogy én vagyok a hülye, de szerintem ha már egyszer adott egy AAA kategóriás játék, akkor az nem lehet egyben ötlettelen tucatjáték, a kettő kizárja egymást. És amúgy ha megnézed, manapság is születnek klasszikusok.
pfffff!
Akkor áruld már el, miért készülnek...