Mike Gamble, az Epic európai kapcsolataiért felelős menedzsere egy londoni gyűlésen beszélt a játékvilág jövőjéről. A téma elsősorban az Unreal Engine 3.0 fejlesztői környezet volt, ami az utóbbi időben nemcsak PC-n és konzolon, de iOS platformon is hódít. Gamble dicsérte kicsit saját technológiájukat, majd rátért arra a manapság dívó nézetre, mely szerint az olcsó mobilos játékok feleslegessé teszik a drága, AAA kategóriás fejlesztéseket.

"A tapasztalat mondatja velünk, hogy ha tartalmas programot készítesz, ami megéri az árát, az emberek megveszik. Mint vásárlók, mit tennétek szívesebben: vennétek egy játékot, mint mondjuk az Infinity Blade 6 dollárért, benne egy csomó lehetőséggel, vagy fizetnétek 99 centet valamire, amit az életben nem vesztek elő többet? Mi azon az állásponton vagyunk, hogy itt az ideje tartalmas játékokat készíteni a telefonokra, melyekben kamatoztatható a fejlesztői szakértelem. Erre bizonyíték az Infinity Blade. Ez egy AAA kategóriás mobiljáték, amin azóta 11 millió dollárt kerestünk -- ez úgy jön ki, hogy az Apple már lefölözte a saját hasznát."

Bármilyen furcsán hangzik is az olcsó játékok térhódításának elmélete, egyre több helyről hallani a dolgot, ami azért is meglepő, mert nyilvánvaló butaságról van szó. Erről egyébként Stöki is írt egy nagyszerű Gondolatébresztőt a májusi Guruban.