A letöltéseinknél már megtalálhatjátok a szóban forgó kiegészítést, mely a kezelőfelületet hivatott használhatóbbá, informatívabbá varázsolni - a visszajelzések alapján kimondottan sikeresen. Ennek örömére az ageofconan.hu csapata készített egy interjút Kovács "weriK" Péterrel, amit most megosztunk veletek is!
KBB: Mesélj magadról egy kicsit. Mióta foglalkozol modokkal/add-onokkal?
weriK: A nevem Kovács Péter, az online közösségekben inkább „weriK” név alatt vagyok ismeretes. 23 éves vagyok, jelenleg szoftvermérnöknek tanulok az ELTE-n. Modokkal a World of Warcraft megjelenése körül kezdem el foglalkozni, a Curse.com-nál segítettem az add-on részleget üzemeltetni, de komolyabban eddig meg nem írtam modot.
KBB: Készítettél már modot az AoC-hoz, vagy ez az első?
weriK: Ez az első modom az Age of Conanhoz, és ha jól tudom, ez az egyedüli mod, ami eddig készült.
KBB: Így van, legalább is eddig nem hoztak nyilvánosságra többet. Mi késztetett a WerikUI megalkotására? Nem voltál megelégedve a grafikus felülettel, vagy talán mások inspiráltak a feladatra?
weriK: Az agyamra ment a sok felesleges vizuális extra. Az alap GUI rengeteg helyet elfoglal a játék képernyőjén, amit én teljesen feleslegesnek tartok. Én jobban szeretem, ha a játékot látom az interfész helyett.
KBB: Ezzel én is így vagyok. Milyen felbontásra lett tervezve a mod?
weriK: Jómagam össze-vissza használok mindenfele őrült felbontásokat kedvtől függően, eddig nem volt probléma se normál képarányokban, se "szélesvásznon". Másoktól sem kaptam olyan visszajelzést, hogy a mod rakoncátlankodna.
KBB: Beszéljünk egy kicsit a játék modolásáról. Én úgy tudom, hogy „WoW-os” értelembe vett add-ont nem is lehet hozzá készíteni. Milyen lehetőségek vannak?
weriK: Ez így igaz. Jelenleg csak textúrázni, módosítani és mozgatni lehet a már meglévő elemeket, de még itt is vannak megkötések. Dinamikusan változó tartalmat szinte egyáltalán nem lehet hozzáadni a játékhoz, bár úgy hallottam, hogy ez változni fog megjelenés után.
KBB: Az remek volna, hisz sokan szeretik testre szabni a GUI-t. Mennyire volt nehéz elkészíteni a WerikUI-t? Milyen eszközöket használtál hozzá?
weriK: Nem mondatnám, hogy túlságosan nehéz volt magát a modot elkészíteni. A probléma inkább abban rejlett/rejlik, hogy mivel én vagyok az első, mindent nekem kell kitalálni. Nem egyszerű megérteni, hogy működnek a dolgok. Még most is csak a felszínt karcolgatom. Többnyire Notepadot használtam, és bele-bele kukkantottam néhány régi Anarchy Online modba is. Sok a hasonlóság.
KBB: Tehát nincs is fejlesztői dokumentáció a GUI átalakításhoz?
weriK: Tudomásom szerint semmilyen dokumentáció sem elérhető a témával kapcsolatban.
KBB: Remélhetőleg ezen változtatnak, mert ez így, ebben a formában eléggé megnehezíti a lelkes programozók életét. Szerinted milyen modokra lesz szükség az AoC-ban, és milyen komplexitású dolgokat lehet még létrehozni benne?
weriK: Őszintén szólva nem vagyok benne biztos, milyen komplex módosításokat lehet még végrehajtani. Folyamatosan bújom a kódot, hátha találok új dolgokat, amiket fel lehet használni. Egyszerűen a textúrák módosításával még elég sok mindent el lehet érni vizuálisan. Nekem is van még pár ötletem, de ezek legyenek meglepetések...
KBB: Mik a jövőben terveid a WerikUI-val? Kapsz már a felhasználóktól visszajelzéseket erre vonatkozóan?
weriK: Cél a csillagos ég. Nagyban függ attól, hogy milyen lesz a Funcom hozzáállása az egészhez, mit engednek és mit nem a jövőben. A fő cél, hogy a játékra koncentrálhass az interfész helyett. Minél egyszerűbb és informatívabb, annál jobb, csak ne legyen útban. Ez volt a fő irányvonal a kezdetben, és én próbálom tartani magamat ehhez. A felhasználóktól rengeteg visszajelzést kaptam már a bétában is, nagyon sokan szeretik, kevesebben nem annyira. Összességében nagyon sokat segítenek, végeredményben ők alakítják ki, hogy merre halad a mod, nekik készül.
KBB: Ezek szerint te is ott leszel állsz majd sorban a többiekkel?
weriK: Erre igen nagy a valószínűség.
KBB: Hogy tetszik eddig a játék? Melyik szerveren játszol?
weriK: Nekem személy szerint nagyon tetszik a játék, főleg az első húsz szint, az egyszerűen briliáns. Jelenleg Fury PvP-FFA szerveren játszok, és ölök mindenkit, akit látok!
KBB: Ilyen GUI-val el is hiszem. Köszönjük a válaszokat. Üzennél esetleg valamit a magyar közösségnek?
weriK: Hogyne üzennék! Nagyon örültem, hogy válaszolhattam a kérdésekre, és remélem, hogy minél többen fognak felülni erre a hullámvasútra, lehetőleg az én GUI-mat használva. Ja igen, még valami: a PVP nem a Dohány utcában kezdődik!
KBB: Mesélj magadról egy kicsit. Mióta foglalkozol modokkal/add-onokkal?
weriK: A nevem Kovács Péter, az online közösségekben inkább „weriK” név alatt vagyok ismeretes. 23 éves vagyok, jelenleg szoftvermérnöknek tanulok az ELTE-n. Modokkal a World of Warcraft megjelenése körül kezdem el foglalkozni, a Curse.com-nál segítettem az add-on részleget üzemeltetni, de komolyabban eddig meg nem írtam modot.
KBB: Készítettél már modot az AoC-hoz, vagy ez az első?
weriK: Ez az első modom az Age of Conanhoz, és ha jól tudom, ez az egyedüli mod, ami eddig készült.
KBB: Így van, legalább is eddig nem hoztak nyilvánosságra többet. Mi késztetett a WerikUI megalkotására? Nem voltál megelégedve a grafikus felülettel, vagy talán mások inspiráltak a feladatra?
weriK: Az agyamra ment a sok felesleges vizuális extra. Az alap GUI rengeteg helyet elfoglal a játék képernyőjén, amit én teljesen feleslegesnek tartok. Én jobban szeretem, ha a játékot látom az interfész helyett.
KBB: Ezzel én is így vagyok. Milyen felbontásra lett tervezve a mod?
weriK: Jómagam össze-vissza használok mindenfele őrült felbontásokat kedvtől függően, eddig nem volt probléma se normál képarányokban, se "szélesvásznon". Másoktól sem kaptam olyan visszajelzést, hogy a mod rakoncátlankodna.
KBB: Beszéljünk egy kicsit a játék modolásáról. Én úgy tudom, hogy „WoW-os” értelembe vett add-ont nem is lehet hozzá készíteni. Milyen lehetőségek vannak?
weriK: Ez így igaz. Jelenleg csak textúrázni, módosítani és mozgatni lehet a már meglévő elemeket, de még itt is vannak megkötések. Dinamikusan változó tartalmat szinte egyáltalán nem lehet hozzáadni a játékhoz, bár úgy hallottam, hogy ez változni fog megjelenés után.
KBB: Az remek volna, hisz sokan szeretik testre szabni a GUI-t. Mennyire volt nehéz elkészíteni a WerikUI-t? Milyen eszközöket használtál hozzá?
weriK: Nem mondatnám, hogy túlságosan nehéz volt magát a modot elkészíteni. A probléma inkább abban rejlett/rejlik, hogy mivel én vagyok az első, mindent nekem kell kitalálni. Nem egyszerű megérteni, hogy működnek a dolgok. Még most is csak a felszínt karcolgatom. Többnyire Notepadot használtam, és bele-bele kukkantottam néhány régi Anarchy Online modba is. Sok a hasonlóság.
KBB: Tehát nincs is fejlesztői dokumentáció a GUI átalakításhoz?
weriK: Tudomásom szerint semmilyen dokumentáció sem elérhető a témával kapcsolatban.
KBB: Remélhetőleg ezen változtatnak, mert ez így, ebben a formában eléggé megnehezíti a lelkes programozók életét. Szerinted milyen modokra lesz szükség az AoC-ban, és milyen komplexitású dolgokat lehet még létrehozni benne?
weriK: Őszintén szólva nem vagyok benne biztos, milyen komplex módosításokat lehet még végrehajtani. Folyamatosan bújom a kódot, hátha találok új dolgokat, amiket fel lehet használni. Egyszerűen a textúrák módosításával még elég sok mindent el lehet érni vizuálisan. Nekem is van még pár ötletem, de ezek legyenek meglepetések...
KBB: Mik a jövőben terveid a WerikUI-val? Kapsz már a felhasználóktól visszajelzéseket erre vonatkozóan?
weriK: Cél a csillagos ég. Nagyban függ attól, hogy milyen lesz a Funcom hozzáállása az egészhez, mit engednek és mit nem a jövőben. A fő cél, hogy a játékra koncentrálhass az interfész helyett. Minél egyszerűbb és informatívabb, annál jobb, csak ne legyen útban. Ez volt a fő irányvonal a kezdetben, és én próbálom tartani magamat ehhez. A felhasználóktól rengeteg visszajelzést kaptam már a bétában is, nagyon sokan szeretik, kevesebben nem annyira. Összességében nagyon sokat segítenek, végeredményben ők alakítják ki, hogy merre halad a mod, nekik készül.
KBB: Mikor, illetve hol hallottál a játékról? Mennyire ismered a magyar közösséget?
weriK: Hűha, nem is tudom, mikor hallottam róla. Valamikor 2005 környékén. Senki sem tulajdonított túl nagy jelentőséget neki akkortájt, nagy volt a World of Warcraft őrület. Be kell vallanom, nem vagyok teljesen 'up to date' a magyar közösséget tekintve, inkább a külföldi szcénát ismerem. Egyszerűen több ember foglalkozik ilyen dolgokkal külföldön, mint kicsiny hazánkban, de persze nincs is jobb hely szocializálódni, mint 23-a reggelén a játékbolt előtt, ahogy arra World of Warcraft megtanított már minket.
KBB: Ezek szerint te is ott leszel állsz majd sorban a többiekkel?
weriK: Erre igen nagy a valószínűség.
KBB: Hogy tetszik eddig a játék? Melyik szerveren játszol?
weriK: Nekem személy szerint nagyon tetszik a játék, főleg az első húsz szint, az egyszerűen briliáns. Jelenleg Fury PvP-FFA szerveren játszok, és ölök mindenkit, akit látok!
KBB: Ilyen GUI-val el is hiszem. Köszönjük a válaszokat. Üzennél esetleg valamit a magyar közösségnek?
weriK: Hogyne üzennék! Nagyon örültem, hogy válaszolhattam a kérdésekre, és remélem, hogy minél többen fognak felülni erre a hullámvasútra, lehetőleg az én GUI-mat használva. Ja igen, még valami: a PVP nem a Dohány utcában kezdődik!
Citroghost<< a te hozzászólásodhoz meg csak annyit h értelme van minden modnak, azért vannak kitalálva h jobb legyen a játék, próbálj ki 1-2-t pl a wowba azt majd meglátod h mien jó is a mod meg az addon !
Citroghost<< a te hozzászólásodhoz meg csak annyit h értelme van minden modnak, azért vannak kitalálva h jobb legyen a játék, próbálj ki 1-2-t pl a wowba azt majd meglátod h mien jó is a mod meg az addon !