A Dead Space sorozatot is jegyző Visceral Games bezárja kapuit, így döntött az Electronic Arts. Ezzel a 2013 óta fejlesztés alatt álló Star Wars akció-kalandjáték is más kezekbe kerül. A kiadó a visszajelzésekre és a piaci helyzet változásaira hivatkozva hozta meg a döntést.

“A fejlesztés folyamán teszteltük a koncepciót, figyeltünk a játékosok visszajelzéseire, hogy miként szeretnének játszani és követtük a piac alapvető változásait. Nyilvánvalóvá vált, hogy egy olyan kalandot kell leszállítanunk, amihez szívesen visszatérnek a játékosok, éppen ezért változtatnunk kellett a terveken. Megtartjuk a szemkápráztató vizualitást, a Star Wars univerzumhoz való hűséget, és a történet életrekeltésére fókuszálunk. Legfontosabb változtatásként a játékot kiszélesítjük, hogy nagyobb változatosságot biztosítson és jobban bevonja a játékost, mindeközben kihasználva a Frostbite engine képességeit” - nyilatkozta Patrick Soderlund.

Ezzel egyidőben szépen leépítésre kerül az 1998-ban EA Redwood Shores néven alapított, 2009-ben nevet váltó Visceral Games csapata, dolgozóik az Electronic Arts többi stúdiójában kapnak munkát. Az Uncharted sorozaton is dolgozó Amy Hennig (aki már sokat mesélt  játékról) felelt a most már ki tudja milyen formában elkészülő Star Wars játékért, az ő sorsáról sem tudni egyelőre semmit.

A Star Wars projektet az EA Worldwide Studios folytatja, az EA Vancouver csapatának vezetésével. A játék már egészen biztosan csúszni fog: a tervek szerint a 2019-es üzleti évben (magyarul jövőre) kellett volna megjelenjen, az újonnan kitűzött intervallumot az átrendeződés után közli majd a kiadó.

visceral-star-wars-game-01.jpg