Királynak lenni első pillantásra a világ legjobb munkájának tűnhet. Elvégre jár hozzá egy hatalmas kastély vagy egy menő vár, szolgák hada lesi minden mozdulatunkat, azzal foglalkozunk, amivel csak szeretnénk, és első szavunkra egy komplett nemzet ugrik, hogy megtegyen bármit, amit csak parancsoltunk. De ha egy kicsit jobban belegondolunk, nem is olyan egyszerű feladat ez: hiszen nem csak a könnyű, hanem néha a legnehezebb döntéseket is nekünk kell meghozni, ha pedig olyasmit cselekszünk, ami nem tetszik a népnek, abból akár lázadás is lehet.
A Brave At Night királyszimulátora pedig pont a téma utóbbi, mélyebb oldalát próbálja megragadni, hogy elmesélje nekünk, a felszín csillogása alatt mennyire nem csak játék és mese egy uralkodó élete. Lássuk, a béta alapján mennyire sikerült ez az indie fejlesztőknek!
A korona sötét oldala
A Yes, Your Grace története szerint Davern királyát, Eryket alakíthatjuk, aki egy szörnyekkel, mágiával és rivális uralkodókkal teletömött fantasy világban próbálja vezetni kis birodalmát, miközben azért családjával, azaz feleségével és lassan felnőtté cseperedő lányaival is törődnie kell valamennyit. Az egyensúly megtalálása a magánélet és az ország vezetése között persze egyáltalán nem könnyű feladat, de nekünk mégis törekednünk kell rá, még akkor is, ha a helyzet néha a legsúlyosabb döntések meghozatalára kényszerít minket.
És bár a játék története az eddigiek alapján elég szerteágazónak és országokon átívelőnek tűnik, a kampány során nem nagyon hagyjuk majd el a tróntermünk biztonságát (?). Persze kapunk egy szabadon bejárható várat, amit kedvünkre felderíthetünk, de a meghallgatásért folyamodó nemesek, parasztok és kereskedők egyaránt a trónteremben várnak ránk, ahogy a cselekményt előre mozdító híreket is itt kapjuk az esetek túlnyomó többségében. Persze lesznek olyan esetek is, amikor el kell hagynunk a trónunkat, de azért így sem árt felkészülnünk a hosszas ücsörgésekre.
Egyensúly mindenek felett
A játék során lényegében három fontos erőforrással gazdálkodhatunk: arannyal, élelemmel és az ügynökeinkkel. Bár minden kérelmező más problémával fordul hozzánk, azért elmondható, hogy a gondok nagy többsége ezzel a három erőforrással oldható meg. Adhatunk például aranyat egy esküvőre vagy egy kisváros kocsmájának rendberakására, míg az elkóborolt gyerekek és az ellenséges katonák felkutatására ügynökeinket küldhetjük ki.
Azonban a kampány direkt úgy lett kialakítva, hogy soha ne legyen elég erőforrásunk, így mindig mérlegelni kell, hogy kinek a kívánságát teljesítjük. Ha valakinek segítünk, akkor általában nő az alattvalóink morálja, és lehet, más előnyöket is kapunk (például a felépült kocsma miatt később több adót szedhetünk be), míg ha elhajtjuk az elénk járuló alattvalókat, akkor bizony romlani fog a népszerűségünk.
Épp ezért a Yes, Your Grace végső soron az egyensúly megtalálásáról szól. Költenünk kell, hogy az alattvalók elégedettek legyenek, de ugyanakkor az sem árt, ha valamennyire tartalékoljuk az erőforrásainkat, hogy a hirtelen felmerülő problémákat legyen miből/mivel kezelni. Ráadásul a királyságunk ügyei mellett a családtagjainkra is figyelni kell, de ez igazából nem is olyan nagy probléma, hiszen egész jól megtöri az egymást követő audenciák monotonitását.
Királynak áll a világ
Mindent összevetve a Yes, Your Grace az eddigiek alapján egy több mint ígéretes projektnek tűnik. A játékmenet elég mély és a felmerülő problémák is elég változatosak ahhoz, hogy ne unjuk el magunkat a folyamatos meghallgatások alatt, ráadásul a kibontakozó történet is elég izgalmasnak tűnik. Igaz, az általunk tesztelt verzióban azért akadt nem egy bug (például a játék imádott a térkép megnyitása helyett kifagyni, csak hogy a legsúlyosabbat mondjam), de ha ezeket sikerül kiküszöbölni a 2020 elejére ígért rajtra, akkor egy igen erős indie játékkal indíthatjuk majd az évet.