Ha szóba kerül az RTS műfaj, akkor a Blizzard klasszikusai (Warcraft, Starcraft) és az Age of Empires mellett hamar felbukkanhat a Command & Conquer-széria, aminek megszámlálhatatlanul sok emlékezetes csatát köszönhetnek a stratégiák kedvelői, és melynek csillaga már egyáltalán nem ragyog olyan fényesen, mint néhány évvel (pontosabban inkább évtizeddel) ezelőtt. Ez utóbbi azonban megváltozni látszik, mert bár nem valószínű nyakig merülhetünk az új felvonásokban (persze a 2020-as Command & Conquer Remastered Collectionnek azért örültek az emberek), a kiadásért felelős EA volt olyan kedves, és megosztotta néhány régebbi cím forráskódját, amiket így bárki elérhet és szabadon használhat anélkül, hogy aggódnia kéne az ajtón kopogtató ügyvédektől. A tapsot érdemlő lépésnek köszönhetően a legelső Command & Conquer (Tiberian Dawn), a Red Alert, a Renegade és a Command & Conquer: Generals (valamint annak kiegészítője, a Zero Hour) forráskódja is elérhető az Electronic Arts Github oldalán (méghozzá egy modding csomaggal egyetemben), ezzel azonban még nem ért véget a meglepetések sora.
A Steam Workshop támogatásról sem feledkezett meg ugyanis a cég, így a tehetséges rajongók végre a Valve platformján is megoszthatják a saját pályáikat – ennek érdekében még a Mission Editor és World Builder eszközöket is frissítette az EA, szóval tényleg nem lehet okunk a panaszra. A hab a tortán, hogy nem csupán egy-két alkotást érint ez az újítás, hiszen a C&C: Renegade, a C&C: Generals (és Zero Hour), a C&C 3: Tiberium Wars, a C&C 3: Kane’s Wrath, a C&C: Red Alert 3 (és Uprising), valamint a C&C 4: Tiberian Twilight is megkapta a Steam Workshop kezelést, így aztán biztosra vehető, hogy a sorozat kedvelői nem fogják egyhamar megunni az új terepeket. Noha a szóban forgó kiadó a legtöbb esetben teljes joggal kapja az idézőjeles ütéseket a közösség tagjaitól, ezúttal valóban a vásárlók és a rajongók érdekeit szolgálta, szóval kap tőlünk egy virtuális piros pontot.
A borítóképe forrása: IGDB