Az EA volt az első cég, amelyik bevezette az Online Pass rendszer, ami azt a célt szolgálta, hogy a használt játékok eladásaiból is pénzt lásson a kiadó. Az elgondolás egyszerű, hiszen arról van szó, hogy a játék bizonyos részét, általában a multiplayer módot egy kóddal védi a cég. Ezt a kódot csupán egyetlen egyszer lehet felhasználni, így ha az eredeti vásárló továbbadja a játékát, akkor az új gazdának meg kell vennie ezt a kódot 10 dollár ellenében, ha ő is élvezni akarja a többjátékos mókát.
Az Online Pass rendszert az évek során sok nagy cég átvette, s mostanra általánossá vált a jelenléte, ám a játékosok sehogy sem békéltek meg vele, ez pedig arra késztette az Electronic Artsot, az egész elindítóját, hogy végül hagyjon fel ezzel. A jó hírt a cégtől John Reseburg hozta, aki közölte: az EA jövőben érkező játékaiban nem lesz Online Pass! Fellélegezhetünk, s reméljük ezt is követni fogják a többiek.