- a nehézvértezetű, ostromgépekkel felszerelt keresztes lovagokat (egyesült német és skandináv haderő);
- a gyors, jól manőverező, karddal harcoló lovas mongolokat (az ő specialitásuk, hogy bázisuk mozgatható lesz);
- és az időjárást, a természet különféle erőit (ki lenne jobb náluk a farkasüvöltő télben) és ajándékait (erdők, befagyott tavak) kihasználó oroszokat (az akkori állapotok értelmében ez egy laza kelet-európai szövetség, nagyjából a mai Oroszország és Ukrajna területéről).
Kiemelt szerep jut a hősöknek, mint amilyen a Szent Teuton Lovagrend nagymestere, Hermann von Salza, Batu kán, Dzsingisz kán unokája, illetve Nagy Novgorod fejedelme, Alekszandr Nyevszkij. Ők speciális képességekkel bírnak, erősítik seregüket, különféle ágon fejleszthetők, és különféle fegyverekkel szerelhetők fel.
A csatamód is egyedi, hiszen az egyes ütközetek után az ellenség által elejtett fegyvereket begyűjtheted és átpakolhatod seregednek, de ugyanez áll a lovakra vagy épp az ostromgépekre is. Mindez azt jelenti, hogy például a lovagokból is faraghatsz lóhátról íjazókat, vagy épp a ruszki gyalogosok kezébe adhatsz általuk amúgy nem használt lőport. Az ellenséget egyébként átcsábíthatod saját oldaladra is, akár arannyal, akár a hit erejével (ez utóbbi a keresztesek eszköztárában szerepel). Lesznek csapdák is, melyeket többféle módon is felhasználhatsz, így robbanóanyagokkal vagy tűzzel is gyengítheted az ellenfél erődítményeit. A taktikában kiemelt jelentőséggel bír az évszakok változása, a dinamikus időjárás, illetve a terepek adottságai; a tavak, tengerek mellett folyók, mocsarak, járulnak e stratégiai palettához. A pályák nagyok lesznek, semleges településekkel gazdagítva, melyek alkalmat adnak a diplomáciára, hittérítésre, sőt akár a rabszolga-kereskedelemre is.
Ebben a játékmechanizmusban benne rejlik az is, hogy a cucc nem lineáris lesz, többféle módon viheted végig a játékot, megteheted, hogy akár jó keresztényekké változtasd a vad mongolokat, és letelepítsd őket az Adriai-tenger partjára, vagy 300 évvel megelőzve a históriát, létrehozd az egységes orosz birodalmat. A három nép három teljes kampányt jelent, plusz kapunk mellé pár különálló szcénát is, melyben a kor híres történelmi csatáit játszhatjuk le újra. Természetesen lesz többjátékos mód is, mind helyi hálón, mind interneten küzdhetünk majd egymással.
A játék megjelenítéséről a Spartában már megismert AWE motor gondoskodik, mely készítői reklámszövege szerint igazi következő generációs erőmű, ismeri a varázsszavakat (bump mapping és társai), no és valós idejű, reális fizikával bír, például egy erdőtűzben odaveszhet a sereg, és a leomló várfal maga alá temetheti az ostromgépeket, de ezt majd úgyis az éles teszt fogja igazolni.
Nos, egyelőre ennyit tudunk. A kiadó a moszkvai Play Ten Interactive, akik eddig főleg konzolra toltak ki címeket, most szeretnének a Games for Windows kezdeményezésbe belefolyni, mindez azt sugallja, hogy a Golden Horde is e család része lesz. Minden másról később, most meg kell elégednetek a galériában található pár képpel.
Az Ancient Wars: Sparta demoját próbáltam. Nem tudom, hogy az adott-e neki rossz szájízt, hogy a 300 c. film túlságosan is elragadott magával , vagy az, hogy a hajócsatákon kívül elég WarCraft 3-ízt éreztem rajta mindenhol (nem azért, a War3-at imádom, csak a "hű klónokat" nem). Vagy esetleg amiatt nem tetszett, hogy sehol nincs benne a heroizmus, amit azért elvárnék egy ilyen játéktól?
Ahhoz meg nem nagy kedvem van, hogy azokkal nyomuljak egy játékban, akik 1242-ben elkenték Magyarország száját... . Nemtom, valahogy zavarna, ha nekem mongolokkal kéne nyomulnom (már az AoE II-ben is zavart). Igaz, a teutonok... Nyamm .
Szóval nem tetszik így elsőre, de talán ez jobban megnyer majd, mint a Sparta . Legalábbis itt nem lesz film, amihez kötném (esetleg Eisenstein: Alexandr Nyevszkij ).