Az aktuális hír, hogy a nagy nevű angol Sunday Times részletes beszámolót közölt az esetről, melynek közvetlen kiváltó oka valószínűleg szerelmi bánat volt, minket azonban az a rész érdekel, melyben elmondják: a srác előző este bő két órát játszott a Far Cry 2-vel, és „figyelemreméltó párhuzamok figyelhetők meg a videojáték és a 17 éves fiú ámokfutása között”. A játék alapvetése, hogy ellopj egy autót és azzal közlekedj, és T.K. ugyanezt tette, a főhős pedig ugyanolyan fekete álcaruhát visel, mint amit a gyilkos tinédzser viselt az elkövetésekor. A „legbaljósabb” azonban az, hogy a Far Cry 2 gyilkosa épp olyan Beretta 92-est használ, mint amiből T.K. 112 lövést leadott, ráadásul a játékban „életszerű részletességgel” van bemutatva, hogyan kell célozni és tüzelni egy ilyen pisztollyal, illetve újratölteni azt.
Az újságíró megemlíti azt is, hogy egyes amerikai szakértők szerint kapcsolat van az iskolai lövöldözések és az erőszakos játékok között, idézve a West Point katonai akadémia pszichológus professzorát, aki azt állítja: „Jól látható [e játékok] befolyása, ahogy ezek az ámokfutók pontosan céloznak, lőnek, és egyik célponttól a másikhoz mennek, szenvtelenül átgázolva az embereken.”
Nagy szerencsénkre azért vannak tiszta fejű emberek is, ugyanis az Európa Tanácsnak dolgozó szociológus, Walter Hollstein így nyilatkozott: „Nonszensz, hogy ezek [az erőszakos videojátékok] változtatják a tinédzsereket iskolai lövöldözővé. Több tényezőnek -- mint a tehetetlenség, a düh és az az érzés, hogy kicsúszik az irányítás a kezéből – kell összeállnia ahhoz, hogy mindezt kiváltsák, de a játékok önmagukban senkit nem tesznek gyilkossá.”
Remélem, hogy Hollstein úr tisztánlátása elér a döntéshozókig...
Az újságíró megemlíti azt is, hogy egyes amerikai szakértők szerint kapcsolat van az iskolai lövöldözések és az erőszakos játékok között, idézve a West Point katonai akadémia pszichológus professzorát, aki azt állítja: „Jól látható [e játékok] befolyása, ahogy ezek az ámokfutók pontosan céloznak, lőnek, és egyik célponttól a másikhoz mennek, szenvtelenül átgázolva az embereken.”
Nagy szerencsénkre azért vannak tiszta fejű emberek is, ugyanis az Európa Tanácsnak dolgozó szociológus, Walter Hollstein így nyilatkozott: „Nonszensz, hogy ezek [az erőszakos videojátékok] változtatják a tinédzsereket iskolai lövöldözővé. Több tényezőnek -- mint a tehetetlenség, a düh és az az érzés, hogy kicsúszik az irányítás a kezéből – kell összeállnia ahhoz, hogy mindezt kiváltsák, de a játékok önmagukban senkit nem tesznek gyilkossá.”
Remélem, hogy Hollstein úr tisztánlátása elér a döntéshozókig...
Én is játszottam pár erőszakos játékkal, néztem a Tom és Jerry-t , stb. és a húgom, volt osztálytársaim, munkatársaim mégis élnek. Legfontosabb szerintem a nevelés. Ebbe beletartozik, hogy megnézzem, a gyerekem milyen besorolású játékkal játszik (főleg, ha én veszem neki).
Én is játszottam pár erőszakos játékkal, néztem a Tom és Jerry-t , stb. és a húgom, volt osztálytársaim, munkatársaim mégis élnek. Legfontosabb szerintem a nevelés. Ebbe beletartozik, hogy megnézzem, a gyerekem milyen besorolású játékkal játszik (főleg, ha én veszem neki).
"Jól látható befolyása, ahogy ezek az ámokfutók pontosan céloznak"
Fel kellene világosítani az emberkét, hogy egy egér tologatása köszönőviszonyban sincs a valódi célzással. A játék segítségével nem lehet megtanulni pontosan lőni.
"Jól látható befolyása, ahogy ezek az ámokfutók pontosan céloznak"
Fel kellene világosítani az emberkét, hogy egy egér tologatása köszönőviszonyban sincs a valódi célzással. A játék segítségével nem lehet megtanulni pontosan lőni.
Egy centi előremozdulás sincs.
Mindig könnyebb beűnbakot találni, mint elgondolkozni, hogyan lehetne másképp nevelni a gyerekeket.
Egy centi előremozdulás sincs.
Mindig könnyebb beűnbakot találni, mint elgondolkozni, hogyan lehetne másképp nevelni a gyerekeket.