A demokrata Joe Baca és a republikánus Frank Wolf egy olyan törvényjavaslatot terjesztett be, mely hasonló címkét ragasztatna a játékok dobozára, mint amilyeneket a cigarettás dobozokon látunk. A Violence in Video Games Labeling Act életbe lépése után az alábbi szöveget kéne ráragasztani MINDEN játékra, ami nem EC (azaz Early Childhood, vagyis korai gyermekkor) besorolást kap:
"FIGYELMEZTETÉS: Az erőszakos videojáték erőszakos viselkedéshez vezet."
Frank Wolf így kommentálta a törvényjavaslatot:
"Ahogy a dohányosok figyelmét felhívjuk a szokás egészségkárosító voltára, úgy a szülőket és gyermekeiket is emlékeztetnünk kell, hogy egyre több a tudományos bizonyíték az erőszakos videojátékok és a valós erőszak összefüggéseivel kapcsolatban."
Kérdés persze, hogy milyen tudományos kutatásokat olvastak Wolfék, lévén a legtöbb pszichológus egyetért abban, hogy a játék pont, hogy csökkenti az agresszivitást, mintsem termeli. Az Entertainment Software Association reakciója szerint a javaslatot már 2002-ben megtárgyalták egyszer, és azóta is folyton napirenden van, noha feleslegesen, mert "áltudományos szeméten alapszik". Az ESA szerint az ESRB még mindig tökéletesen működik, és amíg ez így van, felesleges az efféle törvények meghonosítása.
"FIGYELMEZTETÉS: Az erőszakos videojáték erőszakos viselkedéshez vezet."
Frank Wolf így kommentálta a törvényjavaslatot:
"Ahogy a dohányosok figyelmét felhívjuk a szokás egészségkárosító voltára, úgy a szülőket és gyermekeiket is emlékeztetnünk kell, hogy egyre több a tudományos bizonyíték az erőszakos videojátékok és a valós erőszak összefüggéseivel kapcsolatban."
Kérdés persze, hogy milyen tudományos kutatásokat olvastak Wolfék, lévén a legtöbb pszichológus egyetért abban, hogy a játék pont, hogy csökkenti az agresszivitást, mintsem termeli. Az Entertainment Software Association reakciója szerint a javaslatot már 2002-ben megtárgyalták egyszer, és azóta is folyton napirenden van, noha feleslegesen, mert "áltudományos szeméten alapszik". Az ESA szerint az ESRB még mindig tökéletesen működik, és amíg ez így van, felesleges az efféle törvények meghonosítása.
Ha gépezel meghalsz.
Ha élsz meghalsz!
Amúgy komolyra fordítva a szót. Én Borderlandsezek. ÉS nem nézem a helyi kisboltnál lévő elveszett. eltűnt satöbbi feliratú cetliket személyes küldetésként.
Szerintem ha a gyerek normálisan van nevelve, akkor sosem fog embereket lelőni, mert látja a CoD-ban vagy a BF 3-ban hogy ott azzal nyer. De ez is tök hülyeség. Mint a mostani számotokban (2012/04) írtátok. Az országoknak egy csomó bevételük van a játékokból, mégis amikor valaki megöl valakit, lelövi stb. a játékokra fogják, mert tudják, hogy játszott ilyen- olyan játékokat. De ez a helyzet a cigivel is. Halált okoz, de mégsem tiltják be, mert akkor hatalmas bevételtől esnek el. Ez a gond. A játékokról nem tudnak semmit azok a fő izék (
De nevelés kérdése is, hogy egy gyerekre mennyire van hatással az erőszak amit a játékban tapasztal. Amúgy a politikusok többsége sajnos veszélyesen hülye, a világban előforduló erőszakért nagyon nagy részben ők felelősek. Ezért is teljesen hiteltelen, amikor ilyen dolgokba akarnak beleszólni.
2. EZ MARHA NAGY OSTOBASÁG! Aki egy játék miatt erőszakos lesz az előtte sem volt egy nyuszibogár!
Annyi minden más problémát okozhat egy jó kis szenvedélybeteg videójáték-függőség...Csak pont erőszakot nem szül. Persze ha valaki gyilkolni akar, vagy erőszakot alkalmazni, a játékok azért tudnak ötletet adni hozzá, és szerintem egy gamer aki napjában minimum 10-20 virtuális karaktert öl elég gyorsan túl tudja tenni magát azon, hogy lelő valakit, nem biztos, hogy felfogja a tett súlyát, persze ez korosztálytól és értelmi szinttől függ.
Szokássá vált manapság, hogy mindenért a játékokat szidják (itt most nem kimondottan az amerikaiakra értem). Értelmetlen és teljes mértékben felesleges lépés volt, mivel ha valaki erőszakos, annak a játék is egy jó lehetőség arra, hogy levezesse a feszültséget. Erőszakossá nem tesz, maximum abban az esetben, ha valakiben már alapból megvannak a hajlamok. Tehát ritka (tényleg ritka) esetekben működhet katalizátorként egy játék, de ott sem a játékot kell hibáztatni, hanem az emberben kell keresni a hibát.