• Missouri szenátora, Josh Hawley nekiment a loot boxoknak
  • Be akarja tiltatni azokban a játékokban, amik a fiataloknak szólnak

A loot boxok témaköre meglehetősen gyakran merült fel az elmúlt egy-két évben, többnyire nem pozitív kicsengéssel. Belgiumban például különösen szigorú intézkedések történtek, többek között a CS:GO-ból és a FIFA 19-ből is kikerültek a mikrotranzakciók, de már az USA-ban is vizsgálták a kérdéskört.

Nos, most ismét az Egyesült Államok került a fókuszba, Missouri szenátora, Josh Hawley ugyanis egy olyan törvényt szeretne, amely betiltja a "pay-to-win és loot box monetizációs modelleket" azokban a videojátékokban, amik a fiataloknak szólnak.

az-amerikai-szenator-josh-hawley-a-loot-boxok-betiltasat-tervezi.jpg

"A közösségi média és a videojátékok a felhasználói addikcióra építenek, elszipkázva a gyerekek figyelmét a valódi világtól, kényszeres szokások kialakításával téve szert nyereségre. Nem számít, hogy milyen előnyei vannak ennek az üzleti modellnek a technológiai iparágra, egyvalami biztos: nincs kifogás a gyerekek ilyen formában való kihasználására" - olvasható Hawley közleményében.

"Amikor egy játék gyerekeknek készül, akkor a fejlesztőknek nem lenne szabad monetizálniuk a függőséget. És amikor a gyerekek olyan játékokkal játszanak, amik felnőtteknek készültek, akkor el kell zárni őket a mikrotranzakcióktól. Azon játékfejlesztőknek, akik tudatosan kihasználják a gyerekeket, jogi következménnyel kell szembesülniük."

Hawley példaként a Candy Crush-t hozta fel, amely rajzfilmszerű külsejével nagyon vonzó a gyerekek számára, és akár 150 dollárba kerülő mikrotranzakciók is elérhetőek benne.

candy-crush-bundle.jpg

A játékkiadókat képviselő egyesület, az Entertainment Software Association elnöke, Stanley Pierre-Louis is reagált a fenti felvetésekre. Szerinte számos ország jutott már arra a konklúzióra - többek között az Egyesült Királyság is -, hogy a loot boxok nem számítanak szerencsejátéknak. Hozzátette, hogy nagyon szívesen megosztja a szenátorral az ezzel kapcsolatos információkat, valamint azt is, hogy a szülőknek már most is van lehetősége arra a játékokban, hogy korlátozzák az in-game vásárlásokat.