És bizony ezzel a lépéssel az ESRB lavinát indított meg. A kiadók úgy döntöttek, a profit érdekében letérdelnek a nagy testvér elé. A legújabb áldozat a Condemned 2: Bloodshot, a Monolith tavalyi vérfagyasztó thrillerének folytatása. A játék vezető producere, Constantine Hantzopoulos rémült és kissé nyúzott ábrázattal nyilatkozott az egyik külhoni online magazinnak még az E3 alatt. Szegény ember nem először kénytelen saját kölykét vágóhídra cipelni, hiszen ő volt az - most tessék figyelni: még az ESRB komisszárjaként, azaz a "másik oldalon"! -, aki fájó szívvel bár, de kihajította a remek kalandcím, a Fahrenheit szexjeleneteit a kukába az USA-beli, ott Indigo Prophecy néven megjelent verzióból. Most hasonló mészárlásba volt kénytelen kezdeni, immár a fejlesztőcsapat tagjaként: elmondása szerint a satuba szorított fej volt az, ami már soknak bizonyult, plusz kimaradnak a lefejezések is. (Ugyebár annak idején az amúgy bűnrosszra sikerült Punisher-feldolgozást nyomorították meg azzal, hogy a hasonló jeleneteknél - például egy fúrógép alá vagy ablaknyílásba nyomott fejnél - átváltott fekete-fehérbe a játék, épp úgy, mint Tarantino Kill Bill mozijának USA-verziójában a teaházi mészárlás.).
Hantzopoulus megfogalmazása szerint a Condemned 2 közelebb áll a Sin City világához, mint a való élethez, és azt akarták, hogy a játékosok tudják, ez nem a való élet. Idézet következik, tőle, a mentalitás és mentális állapotok elemzőinek: A Manhunt úgymond a való világban zajlik, ahol rabokat és embereket ölsz. Ez érzékeny dolog, és mi visszakozunk, ha muszáj. Ha valaki azt mondja, ezt vagy azt nem tehetjük meg, kicsit visszaveszünk. Most elég jól állunk. Valakit belevágni egy kukába az komikus, vicces dolog. De valakit egy tévékészülékbe vágni...
Ahogy mondani szoktam, számomra ez a no comment kategória. llyenkor kezdem megérteni, a jenki átlagjátékos számára miért bonyolult egy SimCity, és miért kell Disneylandet csinálni belőle...
Hantzopoulus megfogalmazása szerint a Condemned 2 közelebb áll a Sin City világához, mint a való élethez, és azt akarták, hogy a játékosok tudják, ez nem a való élet. Idézet következik, tőle, a mentalitás és mentális állapotok elemzőinek: A Manhunt úgymond a való világban zajlik, ahol rabokat és embereket ölsz. Ez érzékeny dolog, és mi visszakozunk, ha muszáj. Ha valaki azt mondja, ezt vagy azt nem tehetjük meg, kicsit visszaveszünk. Most elég jól állunk. Valakit belevágni egy kukába az komikus, vicces dolog. De valakit egy tévékészülékbe vágni...
Ahogy mondani szoktam, számomra ez a no comment kategória. llyenkor kezdem megérteni, a jenki átlagjátékos számára miért bonyolult egy SimCity, és miért kell Disneylandet csinálni belőle...
Le a CENZÚRÁVAL éljen a szabadság!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AVE
Vérzik a szívem ,hogy nem tudnak a Wal-Mart-ban Manhuntot venni, de ha valaki minden áron szükségét érzi, hogy tizen akárhány éves fejjel ilyen játékokat játszon akkor úgyis megoldja valahogy.
Nem a játékokat kéne b@szkurálni mélyen tisztelt államokbeli törvényhozás, hanem talán nem kéne engedni ,hogy minden kis suttyó könnyű szerrel jusson fegyverhez. De amíg nálunk minden utcában van egy kocsma náluk minden utcában egy fegyverbolt. Sörös üveggel is lehet embert ölni, de ez azért jóval ritkább.
A legjobb az egészben, hogy ez minket nem igazán érint, de akkor is idgesítő a dolog.
Tudjátok a régi szép idők Quake stb. JA amúgy az Oblivion engem is idegesít.
Könyörgöm gondoljon bele az az idióta aki kitalálta ezt:
pl. Játszik a kiscsávó az Oblivionnal kinyír pár ellent aztán fetűnik neki hogy jé akit karddal kettévág az nem is vérzik.... na akkor ezt leht csinálni..... lol elég extrém nem???
Amúgy meg egy ganéban ha valaki megölök vagy kardddal elintézem az legyen reális!!!! Vérfolyás és csonkolás!!!!!!!
Mint a JÓ ÖREG DIE BY THE SWORD-ban a MAI napig EZ A LEGJOBB ILYEN JÁTÉK bárki bármit mond!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AVE
A diákok pedig több amcsi államban is tanulnak iskolai fakultáción lőni, ami nem baj... De amíg nagy üzlet a fegyverek eladása addíg el is fogják adni. Hiszen ebből gazdagodtak meg jórészt. Fegyverek, olaj, és kölcsönök. És a diákok is hozzájuthatnak fegyverhez. És hozzá is jutnak stb...
Továbbá az emberek erőszakosak. Az ember igen sok szituációban ösztönlényként viselkedik, és igényel bizonyos szintű agressziót a mindenapjaiban. Mint például városban felgyülemlik a feszültség, a metrón tömeg van és meleg is. Aztán valaki rálép a lábára és ingerültebben szól. De nem fogjka az illetőt nyilván megölni vagy egyéb. De a fszeültségét le kell vezetni. És az élet manapság a nagyvárosokban vagy akárhol igen streszes. Minden nap a számolgathat az ember, hogy fog megélni egyik napról a másikra, lesz e még holnap esetleg munkahelye, mert leépítés van vagy egyéb. Szóval kell ahol kieresztheti a gőzt. Ezt mindenki tudja. Miért ne lehetne, ez egy olyan játék amivel nem árt senkinek? Hümm... épp olyan mint a newyorki egyezmény. Betiltják a bordékat, de szerelmi szakmunkások azért vannak, csak sokkal kevésbé kultúrált körülmények között... mivel igény az van rá. Mint pornóra, élvezeti cikkekre, és szórakozásra.
Valamit betiltani, megcsonkítani, cenzúrázni, nemhiszem hogy megoldás. Olyan mintha kivágtuk volna egy A.E. Poe novellából/könyvből mondjuk a durva részeket. Az áruló szívből például a kivágott szivet. Műcsonkítás, szerintem az lett volna.
Másik dolog: A Manhunt úgymond a való világban zajlik, ahol rabokat és embereket ölsz. Ez érzékeny dolog, és mi visszakozunk, ha muszáj. Ha valaki azt mondja, ezt vagy azt nem tehetjük meg, kicsit visszaveszünk. Most elég jól állunk. Valakit belevágni egy kukába az komikus, vicces dolog. De valakit egy tévékészülékbe vágni... - A Manhunt egy játék, te bal... khm... Szóval hogy mondhat egy játékfejlesztő ekkora barom idiótaságot??? Én azonnal kitiltanám a játékiparból, ha lenne rá lehetőség. Ha a Sin City-t filmként fogjuk fel, akkor a Manhunt-ot vagy a Condemned-et fogjuk már fel játékként... Egyik sem csinál többet, csak egy fiktív világot mutat be... Azért nevezzük "játéknak", mert nem valóság... "Való világban zajlik" - neki kellene orvosi kezelés, nem a játékoknak cenzúra (mert ez cenzúra...).
Harmadik dolog: én szerettem a Condemned-et, és szerintem pontosan illett a hangulatához az a brutalitás... Nem volt öncélú egyáltalán, jól illeszkedett a thriller-horror műfajhoz. Mi volt az alapszituáció? Az, hogy valami miatt elkezdtek bekattanni a csavargók (tudom, ez nem a fősztori)... Ezért cuppantak ránk olyan brutálisan... Amúgy meg: szerintem közel sem volt az sem olyan "véres", mint amilyennek titulálják. Abszolút röhejes volt, ahogy szétloccsantottuk az agyát az illetőnek... A játék sokkal inkább az atmoszférájával hozta a kellemes borzongást, ez a brutalitás csak egy töltelék volt, amivel a játék realitásába igazodhattunk.
Nagyon sajnálom, hogy egyre több játék lesz megcsonkítva, s ezért egyre több játékba képtelen lesz magát beleélni az ember...
Engem már az is rohadtul zavart, hogy az Oblivion-ban pl. a figurák abszolút "gumibabaként" esnek össze, tehát nem lehetett legalább egy jó kis fejlevágást csinálni... Hát még egy horrorjátékban milyen mű és mesterkélt lesz, ha pont a lényegi jeleneteket csonkítják meg...
Ez kb. olyan, mintha a Venus szobrot úgy kellett volna megalkotnia a művésznek, hogy ne legyenek mellei, és egyéb, nőiességet kihangsúlyozó részei, mert az "pornográf, fúj, káros"...
AVE
1. Gyenge gerinctelen férgek.
2. Jellemtelenek
3. A szülői nevelés teljes hiánya!
4. Puhányak
Én Horror filmeken és "vérbe tocsogva" nőttem fel. Mégsem kezdek el mészárolni. Normális ember vagyok! Nem a játékokat és a filmeket kéne szűrni hanem az embereket.
PL: ott volt a Spártaiaknak a Taigetosz. Ahogy fiatalodnak a generációk úgy puhosodnak mind testileg mind lelkileg és ez a neveltetés hiánya. Nem megyek bele tovább....
A lényeg nekem a MANHUNT tocsogjon vérben !!!!!!!!!!!!!! Hisz ha valakinek kiszúrom a szemét vagy péppé verem a fejét egy baseball ütővel az VÉRZIK ÉS EZ REÁLIS!!!!!!!!
AZ NEM REÁLIS HA FEKETE-FEHÉR A KÉP ÉS KÉK A VÉR!!!!!!!!!! AZ BAROMSÁG!!!!!!!!!
Na ennyi röviden
AVE
Egyébként mi a sztori ? Itt is azt a helyszínelőt kell alakítani ?