Patrice Désilets az Assassin’s Creed széria munkálataiban nagy szerepet játszott, de egy idő után kreatív indokokra hivatkozva otthagyta a munkaadóját, s a THQ új, kanadai stúdiójában kezdett agyalni a következő szellemi tulajdonán. Csapatával közel egy évet töltöttek el történelmi dokumentumok böngészésével, ezek segítségével pedig az új IP alapjainak lefektetésével, mígnem összeállt a máig rejtélyes 1666 című játék. Désilets elmondása szerint ez volt a következő Assassin’s Creed, abban az értelemben, hogy olyan újító hatása lehetett volna, mint annak idején a memóriákban való turkálás ötlete, ráadásul az inspiráció itt is történelmi jellegű volt, de nem szimplán kardozás vagy lövöldözés volt a cél, hanem valami más, egyedi.
A THQ berkeiben töltött egy év intenzív fejlesztés után a csapat a kiadó feldarabolása folyamán visszakerült a Ubisoft ernyője alá, s még pár hónapig dolgozhattak a játékon, ám aztán a francia cég a munkálatokat határozatlan időre szüneteltette, így elkerülve a jogok visszaszállását a tulajdonosra, illetve Désilets-t és néhány kollégáját furcsa körülmények mellett elbocsátották.
A jelenlegi állás szerint nem úgy néz ki, hogy valaha is elkészülhet a játék, bár az IP-t kitaláló fejlesztő a bíróságon próbálja kivívni az igazát, egyelőre kevés sikerrel.
Az 1666 dokumentációjában feltűnt Rembrandt Meditáló filozófus című festménye is, illetve Désilets nem véletlenül említette meg azt, hogy 1666-ban még életben volt a festő.
Kár érte, mert vártam nagyon.