Az Assassin’s Creed: Odyssey több mint 100 órára elegendő tartalma között nem egy kikacsintás a való világra. A Ubisoft a programján keresztül a konkurenciáját, az EA-t is célba vette egy ízes beszólással.
Ahogy az a lenti videóban látható, hősnőnk, Kasszandra a Minotaurusszal szeretne szembenézni, ehhez viszont össze kell gyűjtenie három tokent. Ezeket első sorban egy-egy küldetés teljesítésével lehet megszerezni, ám akár pénzért is megpróbálhatjuk zsákba tenni. Azonban az egyik fickó a következőt mondja ajánlatunk megtétele után:
„You want to pay to win? Aren’t you a warrior? Where’s your honour? Where’s your sense of pride and accomplishment?” Magyarul ez nagyjából így hangzik: „Fizetni akarsz a győzelemért? Hát nem harcos vagy? Hol a becsületed? Mi lesz a büszkeség és a beteljesülés érzésével?”
Valószínűleg már az első mondatban feltűnik „pay to win” kifejezés, amit gyakran párosítanak a mikrotranzakcióhoz, különösen népszerű volt tavaly egy lapon emlegetni az EA-val kapcsolatban. De a „sense of pride and accomplishment” is ismerősen csenghet tavalyról, amikor az EA azzal védte a Redditen a Star Wars Battlefront 2 lootboxait, hogy ezekkel szerették volna elérni, hogy „a játékosok büszkeséget és beteljesülést érezzenek a hősök feloldásakor”. Vagyis angolul: „The intent is to provide players with a sense of pride and accomplishment for unlocking different heroes.”
A húzás megmosolyogtató, ugyanakkor talán a Ubisoft is magába szállhatna, hiszen a mikrotranzakció az ő játékaiktól sem áll távol, ráadásul élenjárók abban, hogy a játékaikat, mint szolgáltatást akarják eladni.
Az Ubisoft nem akarhatott semmit se üzenni senkinek. Csak véletlen az egybeesés, előfordul az ilyesmi. Ettől még nem kellene ilyen felszín alatti szándékra gondolni.
Ez csak egy játék.