- Az Anthem nem a BioWare-től megszokott szerteágazó sztorit kapja
- De a játék producere szerint a folyton frissülő formula sok lehetőséget tartogat
- Olyannyira, hogy a jövőbeli Mass Effect és Dragon Age játékoknál is célszerű lenne bevezetni
Az nem nagy titok, hogy az Anthem elég markánsan el fog térni a BioWare eddigi alkotásaitól, és ezt például a történetvezetésen is tetten lehet majd érni, ahogy azt a játék rendezője is mondta múlt héten. Ez viszont nem jelenti azt, hogy az Anthemet teljesen külön kezelnék a többi projektjüktől, sőt, Michael Gamble szerint az online lövölde történetvezetésében akadnak majd olyan elemek, melyek remélhetőleg a jövőbeli Dragon Age és Mass Effect játékokban is visszaköszönnek majd.
Gamble elmondása alapján a játék mint szolgáltatás modell egyik előnye az, hogy folyamatosan lehet frissíteni magát a történetet, ami új lehetőségeket is tartogat a fejlesztőknek. Míg régen DLC-ket kellett kiadni, ha tovább akarták vinni az alapjáték sztoriját, addig az Anthem esetében sokkal könnyebb lesz majd új történeteket mesélni. Gamble szerint elképzelhető, hogy kibővítik majd az érdekesebb mellékszereplők háttértörténetét vagy új karaktereket hoznak be, esetleg átalakítják az NPC-k viszonyrendszerét a játékban lezajlott eseményeknek megfelelően. Ami pedig a jövőt illeti, Gamble reméli, hogy a BioWare következő projektje (legyen az akár Dragon Age, akár Mass Effect), szintén ehhez hasonló történetmesélést használ majd.