Az első Ankh rendesen meg is döbbentette a piacot, hiszen egy elképesztően jól összerakott, humoros, kellemes cucc landolt a polcokon, a kalandjátékosok őszinte örömére. A második lemez kiegészítőnek indult, de aztán a kiadó, látva a sikert, önálló, teljes árú anyaggá formálta, amely meg is látszott rajta: bár benne volt a mágia, mégis picit kevés, soványka szerzet volt. A Hearth of Osiris sztorija nyitva hagyott pár kiskaput, így sanszos volt, hogy a srácok folytatják az óegyiptomi kalandokat. Nos, nem kellett csalódnunk...
A legutóbbi részben ugyebár sikeresen felpiszkáltuk Széth bácsit, így aztán ő és ősellenség testvére, a szívét visszaszerzett Ozirisz ismét egymásnak eshetnek. Az Ankh őrzője, Assil (és természetesen oldalbordája, Tara, vele együtt pedig az ütődött zsidó triumvirátus is) persze megint belekeveredik a müzlibe, ezúttal jóval sűrűbbe, hiszen a két istenség a birodalom feletti teljes uralom megszerzésére tör rettentő erővel. Az új anyagban végre ellátogathatunk Luxorba, a szerencsejátékok fellegvárába, amelyet eddig csak szóban ismerhettünk meg (főleg a HoO-ban játszott nagy szerepet), sőt, egy váratlan utazás ifjú hősünket egy távoli, egzotikus országba juttatja, ahol bizony az övétől eltérő szokásokkal is meg kell birkóznia. Utóbbi tájék mibenléte sem titok, hiszen a publikált képekből kiderül, hogy a vikingek földjére látogatunk el, havas, hideg tájra (egy szál ágyékkötőben, brrr...), sőt két háttérképen Tór isten és Freyja istennő is látható, akik ugye a germán-skandináv mitológia fontos alakjai, így lehet, hogy ők is beleszólnak az istenek csatájába. A fejlesztők az OGRE 3D-s grafikai motor és az erre épített keretrendszer, az olvasóink előtt jól ismert PINA2 további csiszolását is ígérik, simább animációval és szebb karaktermodellekkel. A német nyelvű verzió november 15-én jelenik meg, a nemzetközire picit még várnunk kell.
Mivel a germán debütálás ilyen közel van, természetes, hogy máris megjelent egy német nyelvű, szerény méretű demó, melyet megtaláltok a letöltések között. Segítségével a játék elejébe pillanthatunk bele, ahol rögtön ott folytatjuk, ahol a második felvonás véget ért: aki játszott a HoO-val, emlékezhet, hogy Széth templomában elhangzott egy prófécia: az Istenek Csatája elkezdődött, és ha a csillagok kirajzolják a tevét, a sors bevégeztetik. Az első képkockákon az éjszakai égbolton épp felizzik a Teve csillagkép, és nemsokára Assil és Tara megtapasztalja, hogy tényleg kitört a balhé: meteorzápor hull alá az égből, és házuk hamarosan egy tüzes csapdává változik. Feladatunk a demóban mindössze annyi, hogy kijussunk az épületből. És hogy miért az idézőjel? Mert valami fantasztikusan összetett, okos feladatsort kell végrehajtanunk, sok gondolkodással, éles szemmel, pihent aggyal. Komolyan mondom, rég szórakoztam ilyen jól, a srácok úgy használták ki a játék olyan specialitásait, mint a két terelhető karakter és a közöttük lehetséges tárgycserélgetés, illetve a közös akciók, hogy az tényleg tanítani való. Mindezzel együtt még a német nyelv ismerete nélkül is megoldható a feladat, hiszen itt tényleg csak a logikára van szükségünk. Ráadásul, hasonlóan a Deck 13 nemrég debütált Jack Kane kalandjához, e címben is rendelkezésünkre áll egy gomb (konkrétan az X), melynek lenyomására a program sárga felkiáltójelekkel kijelzi a környezet azon elemeit, melyeken valami interakció lehetséges, így az ominózus, sok bosszúságot okozó pixelvadászatot ismét elfelejthetjük. (Arról már nem is beszélek, hogy a nyitóanimáció alatt felhangzik az a bizonyos remek dal az Ankh első részének elejéről, új szöveggel, ami picit balzsamozta a szívemet.) A grafika és az animáció még mindig rendben van, tényleg pofás a kicsike, ahogy ígérték a srácok, de hát ezzel eddig sem volt olyan nagy gond, akárcsak a hangokkal és zenével.
Egy szó, mint száz: a Deck 13 ismét bizonyított, ha a teljes játék is ennyire jó lesz, mint a demó (márpedig miért ne lenne), akkor egy újabb remek kalandcímmel gazdagodhatunk, ami nemcsak nekünk öröm, de a műfajnak is igen jót tesz. Most már csak az a kérdés, hogy mikor jelenik meg a nemzetközi verzió reméljük, nem kell sokat várnunk rá.
A legutóbbi részben ugyebár sikeresen felpiszkáltuk Széth bácsit, így aztán ő és ősellenség testvére, a szívét visszaszerzett Ozirisz ismét egymásnak eshetnek. Az Ankh őrzője, Assil (és természetesen oldalbordája, Tara, vele együtt pedig az ütődött zsidó triumvirátus is) persze megint belekeveredik a müzlibe, ezúttal jóval sűrűbbe, hiszen a két istenség a birodalom feletti teljes uralom megszerzésére tör rettentő erővel. Az új anyagban végre ellátogathatunk Luxorba, a szerencsejátékok fellegvárába, amelyet eddig csak szóban ismerhettünk meg (főleg a HoO-ban játszott nagy szerepet), sőt, egy váratlan utazás ifjú hősünket egy távoli, egzotikus országba juttatja, ahol bizony az övétől eltérő szokásokkal is meg kell birkóznia. Utóbbi tájék mibenléte sem titok, hiszen a publikált képekből kiderül, hogy a vikingek földjére látogatunk el, havas, hideg tájra (egy szál ágyékkötőben, brrr...), sőt két háttérképen Tór isten és Freyja istennő is látható, akik ugye a germán-skandináv mitológia fontos alakjai, így lehet, hogy ők is beleszólnak az istenek csatájába. A fejlesztők az OGRE 3D-s grafikai motor és az erre épített keretrendszer, az olvasóink előtt jól ismert PINA2 további csiszolását is ígérik, simább animációval és szebb karaktermodellekkel. A német nyelvű verzió november 15-én jelenik meg, a nemzetközire picit még várnunk kell.
Mivel a germán debütálás ilyen közel van, természetes, hogy máris megjelent egy német nyelvű, szerény méretű demó, melyet megtaláltok a letöltések között. Segítségével a játék elejébe pillanthatunk bele, ahol rögtön ott folytatjuk, ahol a második felvonás véget ért: aki játszott a HoO-val, emlékezhet, hogy Széth templomában elhangzott egy prófécia: az Istenek Csatája elkezdődött, és ha a csillagok kirajzolják a tevét, a sors bevégeztetik. Az első képkockákon az éjszakai égbolton épp felizzik a Teve csillagkép, és nemsokára Assil és Tara megtapasztalja, hogy tényleg kitört a balhé: meteorzápor hull alá az égből, és házuk hamarosan egy tüzes csapdává változik. Feladatunk a demóban mindössze annyi, hogy kijussunk az épületből. És hogy miért az idézőjel? Mert valami fantasztikusan összetett, okos feladatsort kell végrehajtanunk, sok gondolkodással, éles szemmel, pihent aggyal. Komolyan mondom, rég szórakoztam ilyen jól, a srácok úgy használták ki a játék olyan specialitásait, mint a két terelhető karakter és a közöttük lehetséges tárgycserélgetés, illetve a közös akciók, hogy az tényleg tanítani való. Mindezzel együtt még a német nyelv ismerete nélkül is megoldható a feladat, hiszen itt tényleg csak a logikára van szükségünk. Ráadásul, hasonlóan a Deck 13 nemrég debütált Jack Kane kalandjához, e címben is rendelkezésünkre áll egy gomb (konkrétan az X), melynek lenyomására a program sárga felkiáltójelekkel kijelzi a környezet azon elemeit, melyeken valami interakció lehetséges, így az ominózus, sok bosszúságot okozó pixelvadászatot ismét elfelejthetjük. (Arról már nem is beszélek, hogy a nyitóanimáció alatt felhangzik az a bizonyos remek dal az Ankh első részének elejéről, új szöveggel, ami picit balzsamozta a szívemet.) A grafika és az animáció még mindig rendben van, tényleg pofás a kicsike, ahogy ígérték a srácok, de hát ezzel eddig sem volt olyan nagy gond, akárcsak a hangokkal és zenével.
Egy szó, mint száz: a Deck 13 ismét bizonyított, ha a teljes játék is ennyire jó lesz, mint a demó (márpedig miért ne lenne), akkor egy újabb remek kalandcímmel gazdagodhatunk, ami nemcsak nekünk öröm, de a műfajnak is igen jót tesz. Most már csak az a kérdés, hogy mikor jelenik meg a nemzetközi verzió reméljük, nem kell sokat várnunk rá.
Az se lenne utolsó, hogy mint a Jack Keane, meg a Runaway 2, magyar felirattal jelenne meg.
Ankh: 2005. november 4., Ankh: Hearth of Osiris: 2006. október 30.
Tehát a 2. rész bő egy éves... Sajna ennyi ideig tart a nemzetközi verziók elkészítése, hiszen rétegjátékról van szó és kis kiadókról, amelyek főleg a német nyelvterületen való értékesítést forgatták vissza a lokalizálásba. És nem kevés pénzről van szó, a szinkronkészítés nem olcsó mulatság, főleg, ha színvonalas, és szerintem elég jól sikerült a munka mindkét rész esetében. Remélem, most hamarabb fognak végezni vele...
Bár engem nem zavar, ha tartják a debil színvonalatt :-)