- Amy Hennig szerint a streamek árthatnak a sztori központú játékoknak
- Mert miért venné meg valaki a történet miatt, amikor videón is megnézheti
Manapság igen népszerűvé vált az, hogy egyes emberek streamelik a Youtube-ra azt, ahogy játszanak, mások pedig ezeket nézik végig. Sok vita zajlott már arról, hogy ez jó-e vagy sem. Egyrészt, az emberek megismerhetik a történetet, s sokkal jobb képet kaphatnak arról, milyen az a bizonyos játék, mint a kiadók és fejlesztők által kiadott, a programról általában előnyösebb képet festő játékmenet-videók és trailerek által.
Ugyanakkor ezzel elveszi, ami egy játékban a legfontosabb: a játékélmény. Ezzel egyúttal a programról alkotott vélemény is deformálva lehet, hiszen szép-szép, azt állítani egy videó után, hogy jó vagy rossz az a játék, ugyanakkor halványlila dunsztunk sem lehet, milyen élmény vele játszani.
Most az Uncharted első három részét megalkotó Amy Hennig is megszólalt az ügyben, aki szerint ezek a videók bizony ártanak a játékoknak, meg persze az eladásoknak. Még specifikusabban azoknak a programoknak, amik lineáris történettel vannak megáldva, így az mindennél fontosabb. Hennig úgy véli, hogy aki megnéz egy ilyen videót, az utána már úgysem akarja megvenni a játékot, hiszen minek. Ismeri a sztorit, a fordulatokat, mi motiválná akkor, hogy megvásárolja?
„Ha milliókat költesz egy történet-központú játékra, ami lehetséges, hogy csak egyszer fogsz végigjátszani, felteszed a kérdést: miért venné meg bárki is, ha megnézhet mást, ahogy játszik a játékkal?”
Hennig szavaiban van igazság, ugyanakkor ott a másik oldal is: egyrészt, az ember könnyen kedvet kaphat egy ilyen videó láttán, másrészt, amit fent is írtam, hogy ezek hitelesebb képet festenek egy játékról, mint a trailerek vagy hivatalos játékmenet-videók. Ugyanakkor érdemes észben tartani, hogy más játszani, és más egy videót nézni. Egy játékról átfogó képet csak játszás során kaphatunk.
Eddig is voltak emberek, akik megvették, meg lesznek olyanok is, akik nem veszik meg, mert le torenntezik, vagy megveszik a játékot leértékelve, vagyis nem jutnak profithoz a cégek ez által, de legalább kapnak valamit.
Több pénzt kell befektetni a játék minőségébe, mint annak a reklámjára.
Eddig is voltak emberek, akik megvették, meg lesznek olyanok is, akik nem veszik meg, mert le torenntezik, vagy megveszik a játékot leértékelve, vagyis nem jutnak profithoz a cégek ez által, de legalább kapnak valamit.
Több pénzt kell befektetni a játék minőségébe, mint annak a reklámjára.
aztán mikor beszereztem egyet nyilván engem is beszippantottak a nintendo játékai.
Szerintem egy review/kritika a youtube-n sokat elmond egy játékról, de azt nem hogy a játék szerinted milyen lesz, épp ezért fontos kipróbálni.