Nyilvánvalóan a legtöbb ilyen "tudás" valójában kimerül abban, hogy agyontunkolunk valakit virtuálisan egy golyószóró segítségével, vagy meghódítjuk a világot egy muzulmán haddal. Nos nem ezekre a képesítésekre gondolok természetesen, hiszen ezeket a való életben nem valószínű, hogy használni fogjuk valaha is. De mi van akkor, ha mondjuk épp az America's Army-t toljuk, és teszem azt a játék szanitécképző kurzusát elvégezzük? Semmi sincs, mindaddig, amíg utunk egy égő járműhöz nem vezet.
Paxton Galvanekkel, egy 28 éves veterán America's Army játékossal pont ez történt. Épp feleségével autókázott, amikor is szemtanúja volt egy súlyos balesetnek. Azonnal a füstölgő járműhöz rohant, s ezalatt felesége hívta a 911-et. Galvanek a kocsikban levő két sérültet kiszabadította az autóból, és virtuális orvosi tapasztalataiból merítve elsősegélyben részesítette őket. A sofőr két ujját vesztette el a balesetben, így az elég erősen vérzett. Hősünk a páciens roncsolt ujjait egy törölközővel bekötözte, majd arra kérte őt, tartsa azt a feje fölé - nyilvánvalóan ezt is a játékból tanulta meg.
Nos, persze így utólag sokunk vágja rá, hogy mi is tettünk volna valami hasonló dolgot, de bizony egészen máshogy reagál sokszor az ember, amikor maga is szemtanúja lesz egy ütközésnek. No persze segít, ha tud, de erős lelki jelenlét kell ahhoz, hogy hipp-hopp elláthassuk a sérülteket. Mindenesetre ezek után biztos más szemmel fogok nézni az America's Armyra, s nem csak egy elég reálisra sikeredett katonai program lesz a szememben.
Paxton Galvanekkel, egy 28 éves veterán America's Army játékossal pont ez történt. Épp feleségével autókázott, amikor is szemtanúja volt egy súlyos balesetnek. Azonnal a füstölgő járműhöz rohant, s ezalatt felesége hívta a 911-et. Galvanek a kocsikban levő két sérültet kiszabadította az autóból, és virtuális orvosi tapasztalataiból merítve elsősegélyben részesítette őket. A sofőr két ujját vesztette el a balesetben, így az elég erősen vérzett. Hősünk a páciens roncsolt ujjait egy törölközővel bekötözte, majd arra kérte őt, tartsa azt a feje fölé - nyilvánvalóan ezt is a játékból tanulta meg.
Nos, persze így utólag sokunk vágja rá, hogy mi is tettünk volna valami hasonló dolgot, de bizony egészen máshogy reagál sokszor az ember, amikor maga is szemtanúja lesz egy ütközésnek. No persze segít, ha tud, de erős lelki jelenlét kell ahhoz, hogy hipp-hopp elláthassuk a sérülteket. Mindenesetre ezek után biztos más szemmel fogok nézni az America's Armyra, s nem csak egy elég reálisra sikeredett katonai program lesz a szememben.
A hozzászólásoddal mindössze annyi volt a bajom, hogy magát a játékot húztad le, pedig erről nem a játék tehet. Az Army alapvetően csapatjáték, amiben nagyon fontos a taktika, a csapatmunka, a kommunikáció. Az esztelen előrerohanással a világon semmit nem érsz el, azonnal le fognak lőni. Ráadásul, pont olyan pályát próbáltál ki, ahol ez a legjobban kijön. A Bridge Crossingon van a legtöbb noob.
A hiba pedig nem az Armyban van, mivel a játék nem igazán befolyásolja a játékmenetet. Nincsenek botok, csak online játékosok vannak.
A játék sosem fog az arcade kategóriába tartozni, mert nem is ez a célja. A mai napig a legreálisabb FPS az tuti. Annak ellenére én is játszom más játékkal, de sokszor már vicc egynémelyik játék.
A Crysisban például nevetséges az, hogy 47× találom el a kis koreait (vérzik, nyög, kiabál) és még mindig szalad meg elbújik, majd visszalő és egyből eltalál. A járőrcsónak 475 méterről észreveszi, hogy picit kilátszok a bokorból, azonnal odalő és persze el is talál a mozgásban lévő csónakból. A legnagyobb poén meg az (kipróbáltam), hogy ha a géppuskatűz elől bemenekülsz egy házba, bármerre mész a géppuskás "látja", hogy merre mozogsz és követ a lövéseivel (látszik a falon!!). Egy ilyen színvonulú játéktól ez több mint nevetséges 2008-ban, mégis játszom vele.
Amiről beszélsz azt én írtam.
Tudod nem csak rush és camp létezik a világon, a kettő között van egy skála amiben mozoghat a bizonyos játékos. Itt bizony csak a campet láttam, tisztelet a kivéetlnek (20 emberből 5!!! 5!!!)... Amugy, én bizony nem bírom a tötyörészést. Nem vagyok olyan fajta. És ha hiszed ha nem sok ilyen játékos van a világon. És azokat a játékosokat az AA lehúzhatja a klotyón.
Amugy látom megint máshogy jött ki a hozzászólásom. Nekem tetszik az AA. De bizony sok olyan játék van amit kedvelek bizonyos tulajdonságai miatt, DE egy bizonyos hibája miatt egyszerűen játszhatatlanná válik.
A világért sem akarlak megbántani, de ha azt mondod, hogy az AA játszhatatlan, az a te szegénységi bizonyítványod. Az America's Army-nak jelenleg 9.000.000 regisztrált játékosa van. Az aktív játékosok száma 5.000.000. Ez a néhány emberke valószínűleg nem olvasta a hozzászólásodat.
Persze magánvéleményezni mindenkinek joga van. De azért hogy jól elmondhasd a véleményed, kár túlzásokba esni.
A pálya amiről beszélsz a híres Bridge Crossing. Ez az egyik legnépszerűbb pálya a játékban. A feladat: Az egyik csapatnak meg kell akadályozni, hogy a másik átjusson a hídon és elérjen egy teherautót. Tehát van egy TÁMADÓ és egy VÉDŐ csapat. Ezért van az, hogy a VÉDő csapat teszi a dolgát....azaz védekezik. Ja....és 30 perces kör nincs a játékban, biztosan rosszul emlékszel......
Meglepődsz azon, hogy ha rambózol, akkor leszednek? Ettől valósághű a játék. Sajnálom, ha eddig a CoD-ot gondoltad élethűnek. A háború ilyen. Ha lelőnek meghalunk és nem éledünk újra a kezdőhelyen.
Jól jött a seregnek? Persze...hisz ők írták toborzási céllal. Ez köztudott dolog azok számára akik ISMERIK az Army-t és nem kezdik el 10 perc játék után fikázni.
Elárulok neked még egy titkot. Egy háború nem csak az ellenség kifüstöléséből áll....
Ám megkell hogy említsem véleményemet miszerint a játék rendelkezik egy igen komoly problémával. A probléma nem más minthogy játszhatatlan.
Van a híres pálya, amin egy híd van, és kész. Na most nem egyszer voltam szemtanúja hogy az én csapatom minden tagja kinézett magának egy-egy pontot a híd egyik végében, és lehasalt. És várták az ellent, csakhogy ez az nem jött, ezért logikus hogy a menet 30 percét hason fekve töltötték a kezdőhelyükön. Persze én a 30 percben nem ücsörögtem, szépen előrementem kommandósan. De ki hitte volna el hogy az ellenség lelő a kezdőhelyéről. Merthogy nem történt más mint az hogy az ellenség is úgytett mint a csapatom és várta őket a túloldalon... Csodálatos.
Nem kell sokat gondolkodni, hogy ezek után nem sokáig maradt a játék a gépemen. Az installjának sem maradt nyoma. Nekem bűzlik hogy ez a rendszer valóság hű lenne. Ha ilyen a háború akkor az emberiség igencsak nagy gázban van, amenyire én tudom az sereg offenzívájának célja hogy kifüstőljék az elleneséget. És ha ezt akarja tenni akkor bizony előre kell nyomulni, ha nem is rusholva de valamit kell tenni annak érdekében hogy történjen valami. Öszesítve jó ötlet volt a játék, nagy lépés volt, főleg a seregnek jött jól. De itt a vége, enyi, többre nem jó, sajnálom.
Érzem hogy megint lemaradt valami de majd hozzáfűzöm ; )
Lehet kicsit amcsi propaganda,de ha ezt el tudjuk neki nézni,függetleníteni tudjuk magunkat akkor nagyon klafa program. Elkezdtem valamikor 2 éve,de azthiszem a 4. vagy 5. fegyvertraining valamiért nem sikerült és kezdhettem előlről az egészet az npc pofázásával együtt,amivel így baromira hosszúra,monotonná vált nekem.
Tényleg lehet valami abban hogy némely játék erősíti a lélekjelenlétet, a fenti példa is ezt bizonyítja. Hogy a tudást ki hogyan használja fel az nevelés és egyénfüggő,mindegy hogy játékból vagy filmből les el az ember ezt-azt. Mindenesetre örömteli ilyen híreket is olvasni a sok negatív vagy negatívnak láttatott hírek között.
Bárcsak láthatnám az az arcot...